Vraag

Vriend weg, wat moet ik doen?

  • 23 November 2022
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Wat moet ik doen 

ik ben 12 en zit op de middelbare. 

ik heb daar GEEN vrienden.

daarom wou ik afspreken met een oud klasgenoot. 

ik heb haar heel vaak berichtjes gestuurd 

ze heeft na 4 weken geantwoord met idk 

vind ze me niet meer leuk???

ik kan wel naar haar toe ze woont in de straat naast mij maar ik durf dat niet 

wat moet ik doen pls help 

xxx anoniemia 

ps we waren vroeger heeel close


4 reacties

Reputatie 2
Badge

hoi hoi!

Ik ben een meisje ook van 12 jaar. 

Het kan zijn dat ze geen intresse meer heeft door nieuwe vrienden. Probeer ook vrienden te maken, dan snap je het misschien meer. Omdat het een beetje laat is in het jaar zijn er alvast groepjes onstaan. Probeer het bij iemand verlegen en die ook alleen is. Is deze er niet , probeer het dan toch wel bij een groepje 

 

groetjes kikker223 !!!

Reputatie 5
Badge +3

thxx voor advies

 

heey!

ik ben ook 12 en zit net op de middelbare. ik heb ook geen vrienden :((

mijn tip voor jouw: misschien kan je naar je de oude klasgenoot toe. als je dat niet durft, schrijf dan een brief. je kunt hij of zij vragen of diegene weer een x wilt afspreken. of hoe het met diegene gaat. je zou ook een appje kunnen sturen. Wat je ook zou kunnen doen is met je mentor in gesprek gaan. Ik heb ook geen vrienden, en bij mij worden er nare opmerkingen over mij in de klas gemaakt. ik weet niet of dit bij jouw ook het geval is. bij mij hielp het gesprek een beetje, maar het is toch een fijn gevoel dat je mentor erover weet. misschien kan je het er ook met je familie over hebben?

probeer een nieuw groepje in de klas op te zoeken. of probeer paar weken lang met zoveel kinderen proberen te praten, dan weet je een beetje hoe iedereen is en hoe diegene zich gedraagt. als je dan nog steeds geen vrienden hebt, dan kan je mis naar een andere klas. hoe dan ook, mijn grootste tip is: praat met je mentor erover!! als je dat niet durft, kun je je mentor een mail sturen.

gr emma :))

Reputatie 2
Badge

Hooooiiiii!! Ik had precies het zelfde probleem! Vraag misschien je moeder om hulp, samen naar het huis van haar gaan, bel haar anders even? Natuurlijk ken ik je persoonlijke situatie niet, en de relatie met je familie. En dat hoef ik ook niet te weten. 

Maar probeer anders iemand te zoeken die ook alleen is, misschien worden jullie maatjes. Of ga naar een groepje. Als ze naar tegen je doen, ga naar je mentor. Je kan ook altijd hier met je ouders of mensen die je vertrouwt mee praten. Nog een keer, ik weet je persoonlijke situatie niet hoe het hier mee zit, dus ik kan je niet veel advies geven.  

Ik hoop dat het snel beter gaat!<3

Reageer