Vraag

Vragenlijst zelfbeschadiging

  • 29 February 2020
  • 14 reacties
  • 284 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi iedereen,

In mijn vorige topic had ik het over mijn verhaal met snijden/zelfverwonding, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met snijden etc. 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

Alvast bedankt…

X Maddie


14 reacties

Heyo,

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 

Ja ik snijd me zelf best veel. Ik maak dan hele rondjes om me armen.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?

Voornamelijk op me armen, ik pak dan een mesje en snij me arm helemaal rond om heen. En dan zo heel veel naast elkaar. Ik weet niet precies waarom ik snij. Maar ik vind het wel fijn, en het dient als een soort straf als ik iets fout doet.

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? X

  1. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

Probeer met je zelf of met iemand anders een regel te stellen. Dat er 1 dag is dat je zoveel als je wilt mag snijden,  na die dag wacht je net zolang met snijden totdat je snijwonden geheeld zijn. Dat helpt voor mij wel erg goed.

See ya!

Spookyzx. 

Hoi Maddie15,

Hier mijn antwoorden op jouw vragen:

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 

Ja, ik snij mezelf.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?

Ik vind dat het mijn eigen schuld is en ik verdien die pijn. Door het snijden voel je die pijn vanbinnen minder en het lucht op.

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

  1. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

In verschillende topics op het Kindertelefoon Forum zijn heel veel tips op te stoppen met snijden, maar bij mij werken ze nog niet.

 

Groetjes, Nijntje2004

Reputatie 1
Badge +1

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden?  ik snij bijna elke dag 

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?  ik snij altijd als ik op mijn kamer ben en meestal omdat is verdrietig ben 

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? nvt 

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon - 

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?  probeer te denken aan leuke dingen ga muziek ofzo luisteren 

Alvast bedankt…

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 

Ja, ik snij mezelf.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?

Ik snij mezelf op m’n armen en soms handen, omdat ik niet weet wie ik ben (kijk m’n topics maar als je wil weten wat ik bedoel).

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

  • Probeer niet de hele tijd op de plek te zijn waar je jezelf snijd.
  • Doe/denk aan leuk dingen.
  • alternatieven zelfbeschadiging, een lijst met heel veel opties tegen zelfbeschadiging
  • Het klinkt misschien heel raar, maar bij mij help het ook als ik eet:joy:

 

Amber

Hi iedereen,

In mijn vorige topic had ik het over mijn verhaal met snijden/zelfverwonding, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met snijden etc. 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

Alvast bedankt…

X Maddie

  1. ja ik heb gesneden maar ben gelukkig uit mezelf gestopt
  2. ik deed het op plekken waardoor ik kon zeggen dat het door iets anders gebeurde maar vaak deed ik het op mijn rechter arm omdat ik zelf rechts ben denk je vaak dat het niet door snijden komt 
  1. ik zou je wils kracht erin zetten zo is het mij ook gelukt probeer een keer niet te snijden hoe graag je het ook wil en denk dan de volgende dag erop terug ik kreeg daar een heel blij gevoel door omdat ik het niet gedaan heb du sik zou zeggen probeer dat 

xoxo Nicole 

Reputatie 1
Badge +1
  1. Ja
  2. Op mijn armen,buik,dijen en onderbenen. Niemand vroeg hoe het met me ging. Ik heb iets heel naars meegemaakt wat me maar achterna blijft zitten. Mijn moeder is heel gemeen. Mijn vader is heel vervelend. Ik heb nergens een zeg in en ik moet mijn mond maar houden. Mijn beste vriendin is heel ziek.
  3. -
  4. -
  5. Het voelt op een moment goed. Dat blijft niet voor altijd. Als je niet opgeeft blijft het er voor altijd. Mensen kunnen erachter komen. Dat is het aller vervelendst dan gebeuren er veel dingen

 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? 
nee.
​​​​​3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

Ik vind niet raar omdat, ik het snap /denk dat mensen zich pijn willen doen om andere moeilijke dingen te uiten in een kleine manier. 

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?

Nou zoek hulp naar vrienden of familie of natuurlijk kindertelefoon maar het werkt niet altijd meteen om te stoppen natuurlijk kan het duren om te stoppen of je kan weer een slechte periode hebben.

 

Badge

ja1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? Heb het gedaan, ben nou een tijdje gestopt

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom? Problemen thuis/school, boosheid. Zo uitte ik dat, deed het op m’n arm

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? -

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon - jammer

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen  stoppen met snijden/zelfbeschadiging? Ik vond het zelf wel lastig want had soms wel de drang maar ja ik kreeg hulp en ze zeiden dat de eerste stap was dat ik moest stoppen dus heb m’n best gedaan, misschien is een tip een elastiekje tegen je pols knappen? 
 

Reputatie 3
Badge +2

Ik snijd zelf niet en het doet me echt pijn om te zien dat hier zo veel mensen snijden. Ik snap het ook wel maar het is natuurlijk niet de manier om alles op te lossen ook al kan het wel zo voelen.

@nicole2002  het doet me goed dat je bent gestopt en anderen zouden dat ook moeten proberen. Het is zo zonde van je lichaam want iedereen is prachtig op zijn/haar eigen manier. 

Ik wens jullie veel sterkte! :kiss:

Badge

Hi iedereen,

In mijn vorige topic had ik het over mijn verhaal met snijden/zelfverwonding, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met snijden etc. 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden?  ja

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?  in me hand omdat ik boos ben op mezelf omdat iem boos op me is

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? 

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging? idk

Alvast bedankt…

X Maddie

 

Reputatie 3
Badge +2

1. Snij je jezelf of heb je gesneden: ja ik heb me gesneden en heb het gevoel dat ik een terugval krijg.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom: op mijn onderarm omdat ik een stomme periode had/heb

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld vind je het raar dat mensen zich snijden waarom wel/niet:

4. Vraag verwijders door kindertelefoon: jammer

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen: praat erover

Badge

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden?  ja, ik had mezelf een jaar geleden gesneden en ik denk dat het weer terugkomt.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?  op mijn arm (aan de bovenkant zodat het minder snel zichtbaar is) en soms bij mijn bovenbeen. ik deed het wanneer ik een depressie / woedeaanval kreeg.

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? /

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon - /

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging? sowieso er niet aan beginnen, het werkt als een verslaving. mensen die het doen maken er al snel een gewoonte van en doen alsof het niet uitmaakt maar dat doet het wel. je verdient het niet om pijn gedaan te worden, niet door anderen en niet door jezelf. ik weet dat het moeilijk is maar het beste is echt om er met iemand over de praten. er komt vaak uiteindelijk iemand achter en het is zo veel fijner om het zelf te vertellen dan als iemand er achter komt, geloof me. en als je het zelf wilt doen kan je alternatieven zoeken die dan steeds minder erg worden, bijvoorbeeld met een elastiekje om je pols. ik vind zelf heel hard schreeuwen ook fijn (zorg wel dat je alleen bent). 

het komt goed

Reputatie 3
Badge +4

Hi iedereen,

In mijn vorige topic had ik het over mijn verhaal met snijden/zelfverwonding, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met snijden etc. 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden?  : Nee, in principe niet. Maar soms met papier.

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom? : NVT

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet? : Ja, omdat zelfkastijding pijn doet.

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon - : NVT

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging? : Gewoon niet doen.

Alvast bedankt…

X Maddie

 

 

 

Hi iedereen,

In mijn vorige topic had ik het over mijn verhaal met snijden/zelfverwonding, nu ben ik benieuwd naar jullie ervaring met snijden etc. 

1. Snijd je jezelf of heb je gesneden? Nee

2. Als je bij 1 ja hebt ingevuld waar en waarom?  /

3. Als je bij 1 nee hebt ingevuld, vind je het raar dat mensen snijden? Waarom wel/niet?   Ik snap het niet, dat doet toch pijn

4. - Vraag verwijderd door De Kindertelefoon -

5. Wat zijn jullie tips voor mensen die willen stoppen met snijden/zelfbeschadiging?n​​​​ hulp gaan zoeken

Alvast bedankt… 

X Maddie

 

Reageer