Vraag

Vragenlijst HSP

  • 30 December 2018
  • 30 reacties
  • 356 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Zoiets heb ik ook, maar het wordt de laatste tijd alleen maar erger. Ik heb dagen dan is het "normaal" en dagen dat ik alles om me heen zie binnenkrijg en onthoud.

ik snap wat jij bedoeld maar ik bedoel, ik weet niet hoe een "normaal" mens het ervaart.
als ik die emotie's zie dan is dat normaal voor mij omdat ik daar mee leef. ik weet niet hoe andere mensen dat namelijk niet zien bijvoorbeeld.

Zeker waar ik vind het af en toe fijn maar vaak genoeg ook niet. Alles wat ik binnen krijg wordt zeg maar opgeslagen in een online-cloud, maar de verbinding is niet altijd evengoed. Ik heb dagen dat is het gewoon helemaal niks en dagen dat ik alles wat ik ooit gezien of gehoord heb weer terug kan halen en raadplegen. Maar vaak krijg ik dingen binnen en blijven dan in mijn hoofd hangen wat ik helemaal wil en hier kom ik dan niet vanaf. Tijdens toetsen is het heel fijn maar als je wilt slapen verschrikkelijk.


uhh heel eerlijk; emotie's onthoud ik van andere idd ook.
maar als jij met toetsen de lesstof bedoeld, dat heb ik niet. ik denk dat je dan ook gewoon een goed geheugen heb.
als je wilt slapen zou ik echt even andere gedachtes proberen te krijgen
Ja sorry, ik vind het nogal lastig om uit te leggen wat het is en hoe het voelt omdat ik er zolang ik me herriner mee loop en het voor mij "normaal" is en voor meeste mensen niet.


Zoiets heb ik ook, maar het wordt de laatste tijd alleen maar erger. Ik heb dagen dan is het "normaal" en dagen dat ik alles om me heen zie binnenkrijg en onthoud.


HSP kan in het begin heel veel druk geven maar al leer je ermee omgaan kan het je voordelen geven.


Zeker waar ik vind het af en toe fijn maar vaak genoeg ook niet. Alles wat ik binnen krijg wordt zeg maar opgeslagen in een online-cloud, maar de verbinding is niet altijd evengoed. Ik heb dagen dat is het gewoon helemaal niks en dagen dat ik alles wat ik ooit gezien of gehoord heb weer terug kan halen en raadplegen. Maar vaak krijg ik dingen binnen en blijven dan in mijn hoofd hangen wat ik helemaal wil en hier kom ik dan niet vanaf. Tijdens toetsen is het heel fijn maar als je wilt slapen verschrikkelijk.
hi,

Ja sorry, ik vind het nogal lastig om uit te leggen wat het is en hoe het voelt omdat ik er zolang ik me herriner mee loop en het voor mij "normaal" is en voor meeste mensen niet.

HSP kan in het begin heel veel druk geven maar al leer je ermee omgaan kan het je voordelen geven.
zo kan je soms aanvoelen als een van je vrienden sad is en ze het niet willen zeggen(dat heb ik dus met iemand, makkelijk om diegene dan te kunnen helpen) en je leert uiteindelijk om bepaalde dingen te blokkeren waardoor je niet overprikkeld raakt.

tja en verder weet ik het echt amper en is het moeilijk voor mij in te denken wat mijn gedachtes zijn zonder HSP
Bedankt voor je reactie.

Ik herken heel erg wat je zegt, ik zie zelf de emotie niet als een gloed maar wel overduidelijk hoe iemand zich voelt. Ook over de app merk ik het heel erg hoe iemand zich voelt. Heel vaak weet ik hoe iemand zich voelt zonder dat die persoon dat zelf doorheeft. Ik vind dat zelf heel irritant.

zo kan ik veel makkelijker emotioneel worden dan andere.


Dit heb ik zelf niet. Ik kan wel heel makkelijk iemand emotie over nemen, is iemand druk wordt ik druk voelt iemand zich slecht ga ik me ook slecht voelen. Maar er zijn een paar emoties die bij mij niet echt bestaan, ik zie ze wel bij andere maar bij mij ontbreken ze.


Muziek is bij mij anders dan bij andere mensen maar ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Ik neem zegmaar ook de emotie over die in het lied zit (dit is niet altijd zo), maar ook hier zijn een paar uitzonderingen die ontbreken.
Hey,

Ik heb HSP en heb alle kenmerken die je benoemde genegeerd om vanuit mijn perspectief te antwoorden.
Wat ik vooral heb en andere niet is dat ik kan *zien* als iemand blij/sad/stressed etc is... ik zie een soort gloed zegmaar en ik voel het aan.
Dit heb ik ook over tekst met goede vrienden.
Vaak neem je die emotie ook makkelijk over

Daarnaast alle prikkels komeen 10x zo hard binnen zo kan ik veel makkelijker emotioneel worden dan andere.

Ja of het van hsp is idk dokter zei van wel maar ik kies andere liever boven mezelf; als die happy zijn ben ik dat.

Muziek is iets waar ik echt veel meer van houd dan normale mensen en ik ook echt bij bijv "happier - marshmello" een leuk lied kwa tonen, kan ik huilen omdat de tekst heel anders is.

Verder ja iddk het is voor mij "normaal"

Reageer