Vraag

Vragenlijst: algemeen, religie en racisme



Toon eerste bericht

29 reacties

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God? Ik weet niet zeker of er een God bestaat of niet. 
b) Waar geloof je in? Ik geloof niet in een religie.
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? Nee, sommige vind ik te ver gaan.
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? Het gaat vaak wel over hetzelfde maar in een andere vorm. Soms zijn er ook wel verschillen.
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? Ik ken het verhaal grofweg. Wel een mooi verhaal.
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Nee.
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? Ik denk dat ze dat echt hun plicht vinden om hun geloof te verdedigen.  Dit komt denk ik ook heel erg door de opvoeding.
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,…? Geen van beide.

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht?

Dit vind ik een aparte vraag… Beide dingen zijn uiteraard niet goed.
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn?

Nee.
c) Vanaf wanneer ben je een racist?

Als je onderscheid maakt op de een of andere manier tussen mensen met een andere afkomst/huidskleur.
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist?

Nee.
e) Hoe denk jij over slavernij?

Erg triest dat het (is) gebeurd.
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven?

Nee, er kunnen ook weer afsplitsingen komen.
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad?

Kan ik mij niet herinneren.

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? 16
b) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden) Vrolijk, Enthousiast, Muzikaal, Extrovert, Slim, Leergierig, Nieuwsgierig, Behulpzaam, Grappig, Opserverend.
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede.

Leergierig, vrolijk en muzikaal

Ik stel dingen vaak uit, ik ben soms te impulsief, soms lui.
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon?

Nee
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek)

A day in the life- the Beatles
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst?  

Ik denk niet dat je ouders gelovig zijn en ik denk ook dat je blank bent. 
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben?

Een jongen.

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God? Iedereen mag geloven wat hij wil, maar ik geloof er zelf niet in.
b) Waar geloof je in? Ik geloof wel dat er iets is na de dood, maar ik weet niet echt wat.
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? Ja, behalve zolang ze maar accepteren dat iedereen geloven mag wat hij/zij wil.
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? Nee
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? Ik ken het wel, maar het boeit me vrij weinig.
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Nope
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? Vooral macht.
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...? Maakt mij niet echt uit.

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? Voor hun organen, omdat dat veel geld op de zwarte markt oplevert. 
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? Nee.
c) Vanaf wanneer ben je een racist? Wanneer je jezelf superieur vindt tegen over andere rassen.
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? Soms maak ik wel is een grapje, maar dat doe ik ook over mijn eigen ras.
e) Hoe denk jij over slavernij? Slecht.
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven? Geen idee, eigenlijk.
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? Nee.

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? Net 14
b) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden) Geen idee, eigenlijk.
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede. Euhh.
Soms koppig en lui, derde weet ik niet.
Betrouwbaar, een Doorzetter wanneer ik echt iets klaar wil hebben, en Trouw denk ik.

e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon? Nee
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek) Geen idee, zal wel de 90s hip-hop kant op gaan
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst?
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Jongen

Was 3g vergeten, maar een prima persoon.

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God? Iedereen mag geloven wat hij wil, maar ik geloof er zelf niet in.
b) Waar geloof je in? Ik geloof wel dat er iets is na de dood, maar ik weet niet echt wat.
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? Ja, behalve zolang ze maar accepteren dat iedereen geloven mag wat hij/zij wil.
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? Nee
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? Ik ken het wel, maar het boeit me vrij weinig.
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Nope
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? Vooral macht.
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...? Maakt mij niet echt uit.

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? Voor hun organen, omdat dat veel geld op de zwarte markt oplevert. 
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? Nee.
c) Vanaf wanneer ben je een racist? Wanneer je jezelf superieur vindt tegen over andere rassen.
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? Soms maak ik wel is een grapje, maar dat doe ik ook over mijn eigen ras.
e) Hoe denk jij over slavernij? Slecht.
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven? Geen idee, eigenlijk.
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? Nee.

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? Net 14
b) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden) Geen idee, eigenlijk.
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede. Euhh.
Soms koppig en lui, derde weet ik niet.
Betrouwbaar, een Doorzetter wanneer ik echt iets klaar wil hebben, en Trouw denk ik.

e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon? Nee
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek) Geen idee, zal wel de 90s hip-hop kant op gaan
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst?
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Jongen

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God? Iedereen mag geloven in wat hij/zij wil.
b) Waar geloof je in? Ik ben atheist.
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk?  Ja
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? Nee, je kunt godsdiensten niet met elkaar vergelijken.
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? Ja, die ken ik. Mij boeit het eigenlijk niet echt zoveel
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Nee
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? Macht en ze vinden hun eigen geloof superieur ten opzichte van andere geloven.
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...? Goden van de natuur.

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? Ze willen hun organen.
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? Nee.
c) Vanaf wanneer ben je een racist? Als je een ander ras negatief behandeld.
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? Nee
e) Hoe denk jij over slavernij? Niet eerlijk.
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven?  Nee
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? Nee

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? 13
b) Ben je een jongen of een meisje? Jongen
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden) Heel legendarisch in games en gewoon een goede gozer man man!
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede. Kan ik niet zo 1, 2 ,3 opnoemen.
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon? Nee
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek) I don't know.
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst? Een goeie gozer.
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Jonge

-TheMightySlayer

Reageer