Skip to main content

voel me zo slecht

• June 3, 2025
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik ben een meisje van 14 jaar

ik voel me al een tijdje niet goed in men vel ik voel me echt down. Ik heb geen zin meer om nog te leven. Het komt allemaal door school. Dus er is een vak op school dat Leren Leren noemt dat houd in agenda controleren, plannen, studietips krijgen en…. En ja ik heb het daar heel moeilijk mee, ik volg dat niet meer sinds mijn 1ste middelbaar na trimester 1. Ook gewoon omdat mijn examen map voor alle leerstof ook niet word gevuld dus ik moet dan tijdens andere vakken een momentje zoeken om de map aan te vullen. Ook omdat ik men examenplanning zelf moet maken zonder hulp en de rest van men klas krijgt daarvoor heel veel hulp. Ik durf het ook niet te zeggen tegen mijn titularis of iemand van school of CLB. Kan je me helpen? Op school heeft iedereen een eigen titularis dat is een leerkracht die je vertrouwenspersoon is en die moet iedere week 1 keer een gesprek met je doen voor hoe je je voelt op school of waar je mee inzit enzo. sinds na de paasvakantie heb ik nog geen enkele titularis gesprek gehad en de rest van men klas wel. Ik heb trouwens nood aan een gesprek. Vorige zelfde probleem gehad met mijn titularis ben dan eindelijk super hard beginnen wenen en erbij gezegd dat ik echt nood aan heb. Maar ja nu is het weer van dat dat ik geen gesprek meer heb en ik voel dat ik daar nu nood aan heb. Ik heb geen zin om ieder jaar te zeggen dat ik daar nood aan heb. Ik heb het vorig jaar super duidelijk gezegd. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ook ze zei eens in de klas van ja dat ze ook titularis wil zijn van andere klasgenoten van mij. Ze praat ook veel meer tijdens de les met hun en lacht eens naar hun niet naar mij. Ik heb gwn schrik dat als ze titularis is volgend jaar bij mijn klasgenoten dat ik geen aandacht krijg of dat mijn gesprek met haar veel korter is ik bedoel daar mee als mijn klagenoot 10min. en er is dan niet veel tijd dat ik bijvoorbeeld maar 3 min heb en dat is gwn niet leuk.

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 12, 2025

Hallo

Je zit duidelijk in een depressie. Ik vind het ook jammer dat nog niemand heeft geantwoord in 8dagen

Heb je het miss. aan je ouders vertelt? (Ik wil je niet meer deprimerend maken voor de duidelijkheid)

Maar heb je geen vrienden? Het lijkt alsof je word buitengesloten.😢

Probeer iets te vinden dat je opvrolijkt. Ik heb op het internet gevonden dat het kan helpen als je een dagboek maakt. Ook dit help miss.: 

• Ga elke dag op dezelfde tijd naar bed en uit bed. Daardoor voel je je beter uitgerust en kun je makkelijker in slaap vallen en opstaan.

probeer positief te blijven ook sporten kan helpen al denk ik dat je daar geen zin hebt.

Probeer hier iets mee

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 12, 2025

Hallo

Ik denk dat het een  depressie is dus hier een paar tips (misschien wil je ze niet proberen maar doe maar toch.)

1. kies een bepaalt uur wanneer je gaat slapen hierdoor slaap je makkelijker.

2. maak een dagboek. hierdoor kan je je woede en verdriet makkelijk uitdrukken.

3. praat met iemand die je vertrouwd. 

4.ga sporten of zoek een hobby.

5.probeer de wereld meer positief te zien

en denk dat jij niet de enige bent die dit meemaakt

Ik hoop dat je hiermee iets hebt en geef jou mening laat je niet buitensluiten.

Als je niet echt iemand hebt die je kan vertrouwen dan raad ik zeker aan om een hobby te zoeken zo kan je nieuwe vrienden maken. hoed de moed en geef niet op veel sterkte💪

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 13, 2025

Beste ​@Dancertje  heb je de tips gevolgd✅?

gaat het al beter🤕? Ik hoop het want dit is geen leuke situatie.

veel sterkte!💪

Onthoud dat het geen zin heeft om je leven te eindigen zoek de hoop die je levend zal houden!!

eet ook genoeg anders heb je niet genoeg energie om voor je op te komen.

Probeer goeie vrienden te zoeken ga miss. kampjes doen zo als skillz, HEYO

iedereen die op dit bericht een 🍀 zal doen zal je

suppeeeeeeerrrrrr veeeeeeeeeeeeelll sterkte wensen

spam het🍀

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 13, 2025

Dag ​@progamer,

Dankjewel voor de tips!

Ik heb deze week een berichtje gestuurd naar iemand van men school.

Ik had het gestuurd omdat ik het zo beu was en zo verdrietig was dat ik het niet meer aan kon.

Die persoon heeft gezegd ik zal een rustig praten met je titularis. Dus die heeft dat ook gedaan waar ik super dankbaar voor ben! Op dezelfde dag is mijn titularis mij komen halen voor een gesprek dat zeker meer dan anders heeft geduurd en dat ze nu wel achter mij staat en wil helpen maar ik heb nog niet gezegd dat ik graag leren leren wil volgen maar dat durf ik ook niet te zeggen dus ik weet niet hoe ik dat ga oplossen. Ik wil geen mail sturen of zelf tegen haar zeggen omdat ik bang ben van haar reactie.

Op het einde van het gesprek met mijn titularis zei ze nog als er iets is moet je het maar komen zeggen ookal is het super moeilijk voor je.

Ik vond dat zo lief van haar!

Heb jij nog tips hoe ik kan zeggen van leren leren?

Alvast dikke merci!

Met vriendelijke groeten

Dansertje

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Ik heb zo om dat het kan wat opgezocht

en op deze link vond ik dit.

zelf denk ik dat een goeie tipis:

Je moet gewoon denken van als ik nu doorwerk ben ik er vanaf, je kunt ook denken van als ik het niet leer dan help ik mezelf niet als ik nu eventjes doorbijt en leer dan heb ik mezelf geholpen en dan ja , je moet ook zorgen dat je alles kent dat je niet het gewoon leest dus dat je het echt kent desnoods maak je zelf een toets om jezelf te overhoren

Maar hangt van jou af, ik ga nu niet meer zoveel kunnen sturen want heb examens😉.

Veel sterkte!!!💪😉

Die persoon heeft gezegd ik zal een rustig praten met je titularis. Dus die heeft dat ook gedaan waar ik super dankbaar voor ben! Op dezelfde dag is mijn titularis mij komen halen voor een gesprek dat zeker meer dan anders heeft geduurd

goed dat het is gelukt

(Deze vraag hoef je niet te beantwoorden en ik wil je niet opnieuw depressief maken maar: heb jij vrienden of iemand die je altijd zou kunnen vertrouwen? als het antwoord nee is dan raad ik je dit aan:

Probeer goeie vrienden te zoeken ga miss. kampjes doen zo als skillzHEYO) alesindz heel veeeellll sterkte 💪

1. Stel doelen voor jezelf Herinner jezelf waarom je bent begonnen. Door doelen te stellen en te visualiseren wat je wilt bereiken, zal je meer motivatie krijgen om je taken uit te voeren. Wil je gitarist worden, dan moet je eerst urenlang les hebben gehad om een beetje gitaar te kunnen spelen. Alles wat je wilt bereiken, zal de nodige tegenslagen met zich mee brengen. Het is aan jou om jezelf eraan te herinneren waarom je gemotiveerd zou moeten zijn.

2. Maak een planning Bij het stellen van doelen, hoort het maken van een planning. Vind je het moeilijk om je gelijk over te geven aan het behalen van je doelen? Begin dan klein en geef jezelf steeds grotere taken. Schrijf voor jezelf bijvoorbeeld op wat je over een maand af zou willen hebben en werkt daar naartoe. Het zijn misschien baby-stapjes, maar die helpen je langzamerhand wel dichter bij je droom te komen.

3. Gebruik de 2-minuten truc. Vaak kijken we op tegen het beginnen aan een taak, maar eenmaal begonnen gaat het eigenlijk best prima. Door de 2-minuten truc, zet je jezelf aan de slag. Zo werkt het: zeg tegen jezelf dat je een taakje 2-minuten lang gaat uitvoeren, als je daarna nog steeds geen motivatie hebt, mag je stoppen! Dan heb je tenminste 2 minuten iets gedaan. Vaak realiseren we ons, dat het eigenlijk helemaal niet zo erg was om te beginnen aan het taakje en gaan daarom na de start van de 2-minuten gemakkelijk door!

4. Een fijne ochtendroutine Moet ik je nog vertellen dat vroeg opstaan erg kan helpen bij je productiviteit? Wanneer je eerder opstaat, zal je meer aan je dag hebben. Ik probeer acht uur te slapen, door om 00.00 uur naar bed te gaan en 8.00 uur op te staan. Wanneer je opstaat, moet je wel een reden hebben om uit bed te komen, anders wordt het moeilijk. Zorg daarom voor een hele fijne ochtendroutine. Misschien houd je wel van een warme douche in de ochtend, van een lekkere ijskoffie of een heerlijke smoothie. Het maakt niet uit, als je er maar vrolijk van wordt. Een goed begin is het halve werk! planner a5 binder DIY agenda (2)

5. Je bent niet je gedachten. Vaak als mensen denken, vinden ze hun gedachten een feit, terwijl het niets meer dan een suggestie is. Als je een taak vervelend vind, kan je denken “jeetje, wat stom”. Als je nou ook nog eens je gedachtes geloofd, dan wordt dat taakje alleen maar vervelender, want want jij denkt is dan de ‘waarheid’. Maar als je niet aan je negatieve gedachtes toegeeft, zal het taakje ook minder vervelend lijken. Je moet hoe dan ook iets uitvoeren, of het nou leuk is of niet. Mopperen maakt je werkt en huiswerk alleen maar erger. En onthoud: na regen komt zonneschijn!

6. Beweeg en eet gezond Het klinkt misschien cliché, maar wanneer jij je leven op orde hebt, zal je sneller gemotiveerd raken om het beste eruit te halen. Zorg daarom voor een gezonde voeding en genoeg beweging. Beweging bevordert ook de bloedstroom, waardoor je je weer beter kan gaan focussen. Ik zorg dat ik elke dag wat beweging krijg door: te sporten, te wandelen of een yogales te volgen. Een mentale gezondheid is ook heel belangrijk. Als je lekker in je vel zit, gaat alles makkelijker. Ik luister graag naar motiverende podcasts of lees boeken, maar het beste helpt om met anderen te praten als je ergens mee zit. Moeilijk? Probeer eerst je gevoelens op te schrijven in een dagboek.

7. Vergeet je vitamines niet Een vitamine tekort kan leiden tot verlies van energie. Ik slik daarom extra multivitamine en vitamine b. Ook zorg ik dat ik elke dag even een rondje wandel, om wat zonlicht en frisse lucht binnen te krijgen. Soms loop ik slechts een klein rondje van 10 minuten, maar dit maakt al een wereld van verschil. Ik kan de stress even loslaten en voel me weer gemotiveerd. Daarnaast zorgt het wisselen van omgeving ervoor dat je creativiteit weer even getriggerd wordt. Door steeds in dezelfde omgeving te zitten, verlies je je spontaniteit. Een dagje huiswerk maken bij een terrasje kan ook leiden tot de nodige inspiratie.

8. Leg je telefoon weg Niet alleen tijdens je werk/school kan je telefoon voor veel afleiding zorgen, maar ook in het dagelijks leven. Als jij thuis komt en alleen maar doelloos gaat scrollen op je telefoon, kan dit zorgen voor een een verslaving. Misschien denk je nu: dat is wel heel heftig. Maar hoe vaak per dag pak je nu echt je telefoon op, als je met vrienden bent of op momenten dat je productief te zijn? Door gewend te raken aan het niet gebruiken van je telefoon, zal je er ook niet meer zo snel door afgeleid worden. “Een rommelige werkomgeving kan ook voor de nodige afleiding zorgen. Ruim daarom eerst je werkplek op!”

9. Gun jezelf ook wat vrije tijd Vermoeidheid kan je motivatie ook behoorlijk verminderen. Zorg daarom dat je jezelf ook wat rust gunt en niet oneindig lang door blijft werken. Neem tijd om leuke dingen te doen, zodat je ook gemotiveerd blijft om hard te werken. Ik vind het zelf heel fijn om af en toe een lesje yoga te doen, om het hoofd leeg te maken. Ook zorg ik voor voldoende pauzes tussen mijn studiemomenten. Ik pak dan wat lekkers te eten, dans even op een muziekje, maak een wandeling of knuffel met mijn kat. Wat je vooral niet moet doen: je telefoon gebruiken of series gaan kijken. Je kan dan namelijk moeilijk stoppen en je concentratie zal eronder lijden.

10. Groeien gebeurt niet in de comfort zone! Leren en groeien gebeurt alleen wanneer jij moeite doet. Je zal jezelf nooit kunnen verbeteren, als je steeds de makkelijke weg kiest. Wanneer je begrijpt dat de momenten die het meest moeilijk lijken, je het meest kunnen leren, zal er plezier in beleven. Je komt niet alleen dichter bij het behalen van je doel, maar je wordt ook een beter mens. Want stel je voor: als jij ervoor kiest je taak af te maken, ook al heb je er geen zin in, dan leer je niet alleen datgene wat er geleerd kon worden van het taakje, maar je krijgt ook doorzettingsvermogen. Als jij altijd binnen de lijntjes kleurt, leer je nooit wat er gecreëerd kan worden als je eens besluit dat dat niet te doen.

11. Schaam je niet! Ons uiterlijk en onze persoonlijkheid kan altijd onzekerheid met zich meebrengen. We vinden onszelf niet goed genoeg en denken dat er altijd wel iemand beter zal zijn. Onze doelen worden uitgesteld, omdat we er nog niet klaar voor zijn. Maar ondertussen zijn er genoeg mensen, die minder goede kwaliteiten hebben als jij, die wel stappen zetten. Wat is je excuus? Just do it!

12. Ken jezelf & je grenzen. Ik vond het zelf heel leerzaam om een persoonlijkheidstest te doen. Zo kwam ik erachter dat ik niet de enige op de wereld ben, die zich rot kan voelen over zijn/haar kwaliteiten. Ik kwam erachter dat ik bij de 2% van de bevolking hoor, die enorm veel in hun mars heeft, maar er liever niet over opschept bij de rest van de wereld en daardoor anderen belangrijker vind dan zichzelf. Door dit inzicht werd ik gemotiveerd om mezelf te zijn! Daarom zeg ik met trots: dat ik enorm goed bezig ben.

ook pomordore dat kan jou miss helpen  ​@Dancertje 

- iets wat mij heel erg hielp: een pomodoro timer/livestreams van mensen die pomodoro timer's gebruiken(de tijden kunnen heel erg verschillen, de ene kan 30 min werk en 5 min pauze zijn, de ander misschien 1 uur en 10 min pauzes, het ligt aan jou en hoe jij het best kan blijven werken met hetzelfde tempo.) - geef jezelf prijzen voor taken: 1 taak af? je mag dan van jezelf bijv. een snoepje/10 minuten op de telefoon/stukje liggen in bed(kun je ook gewoon een pauze noemen, dat heb je al met pomodoro) - zet een limiet voor hoelang je op je telefoon iets mag doen dat niet met je werk te maken heeft. het is heel erg afleidend - probeer elke keer, wanneer je op je telefoon iets zit te doen wat niet met school te maken heeft, een timer te zetten(bijv. 10 minuten, het ligt aan jou, je kunt het ook op 20 minuten zetten, zolang je van jezelf weet dat je niet teveel afgeleid wordt), en wanneer die afgaat METEEN stoppen. hoe leuk dat ding ook is, je moet nu aan het werk, anders is het te laat. dit is in ieder geval wat werkt voor mij, hopelijk kun je het gebruiken

je kan een app downloden die zorgt dat je niet op je telefoon gaat. En je kan gewoon zeggen tegen jezelf dat je het moet doen omdat je anders iets anders niet mag

Je moet gewoon denken van als ik nu doorwerk ben ik er vanaf, je kunt ook denken van als ik het niet leer dan help ik mezelf niet als ik nu eventjes doorbijt en leer dan heb ik mezelf geholpen en dan ja , je moet ook zorgen dat je alles kent dat je niet het gewoon leest dus dat je het echt kent desnoods maak je zelf een toets om jezelf te overhoren

Probeer iets te vinden waar je je op kan verheugen. Dan zal het iets gemakkelijker gaan. :)

Pak als eerst je boek en dan ga je steeds meer stappen uitvoeren en dan kom je uiteindelijk bij leren Tips 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

Wat ik wel jammer vind is dit!!!!!

voel me zo slecht

Het is 73 keer bekeken en de enige die echt reageren zijn ​@progamer (ik) en ​@Badeend 

waarom??

😓

🙏

• June 17, 2025

Wat ik wel jammer vind is dit!!!!!

voel me zo slecht

Het is 73 keer bekeken en de enige die echt reageren zijn ​@progamer (ik) en ​@Badeend 

waarom??

😓

🙏

Omdat je mieschien een beetje veel aan het spammen bent ? 

Typ volgende keer 1 bericht met alles er in, wacht dan een maand en vraag dan hoe het gaat. 

Je bent enthousiast dat is goed, maar hou je een beetje in @progamer

Sorry ​@Dancertje dat ik buiten jou vraag ga.  Duizend maar sorry. 

Groetjes badeend 😉

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 17, 2025

het is de eerste keer dat ik hier iets schrijf op het forum, mijn excuses