Skip to main content

Hey, dit word een heel lang verhaal en ik waardeer het dat je dit leest❤️

Mijn leven is soms zo kut, ik heb geen vrienden ik ben dik lelijk en wil soms gwn zm plegen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Die hele meidengroep haat me ik wil afvallen maar dat wil niet en iedereen haat me gwn. Ik snap echt niet wat ik fout heb gedaan. Maar niemand mag me dus het zal wel erg zijn ofz.

Kijk m’n familie enz zijn Superlief en geweldig. Maar ze kunnen soms zo kut doen dat ik gwn het liefst zm pleeg.

Ik heb sinds kort ook allemaal quotes ofz opgeschreven. Geen idee waarop het slaat maar het helpt wel. Ook heb ik 2 bladzijdes vol met allemaal dingen die ik haat van mezelf. Ik weet ook niet wrm maar oké.

Ook op school wachten ze niet meer op me om naar de les te lopen. Sommigen praten niet tegen me. En ik probeer normaal te doen. Echt waar. Maar ik heb gwn iets van aggressiviteits problemen. Ik snap het ook niet maar wss ga ik naar ene therapeut. Nu klinkt dat heel stom enz maar ik hoop dat het gaat helpen.

Alleen heb ik nog steeds m’n vrienden er niet mee terug. En dat haat ik echt gwn heel erg. Want ik voel me zo vaak heel alleen en dan zit ik echt 1 of 2 uren achter elkaar te huilen omdat ik me gwn zo fucking alleen voel.

Mij helpt in ieder geval om naar muziek te luisteren en m’n favo muziek is alles van Olivia Rodrigo . Dus is iemand een Livie hier?

Dank je wel dat je dit hebt gelezen en heb je misschien tips om af te vallen of gwn zin om met me te praten? Dat zou ik namelijk erg waarderen. 

xxx

Hoi @Weesjezelfxxx ,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Op dit moment zijn we dus gesloten, maar voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten kan je 24 uur per dag contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl  om te bellen of te chatten.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, Marieke

Hoi @Weesjezelfxxx,

Allereerst wat stom dat die “vrienden” zo doen. Dat is echt niet leuk voor jou. Maar dat weet je al, dus ik zal maar naar mijn punt komen. 

Afvallen kan op veel manieren, alleen je moet natuurlijk wel een gezonde manier kiezen, zodat je goed blijft functioneren en alles. Gewoon prima blijven eten en bijvoorbeeld een sport zoeken die je leuk vindt, en die dan twee keer in de week of zo oefenen. Of je kunt altijd meer gaan kijken naar de achterkant van verpakkingen; dan kun je de dingen eten waar de meest belangrijke voedingstoffen in zitten (vetten zijn belangrijk, maar als je te veel ervan eet kom je aan, en dat wil je in dit geval dus niet). 

Een therapeut klinkt helemaal niet stom. Dat      heb je jezelf misschien verteld, of je vrienden, maar er is echt niks mis mee. Je zoekt gewoon hulp voor je probleem, dat is hartstikke goed. Als je een gebroken been hebt zoek je toch ook hulp? <3

Qua vrienden, tja, wat kun je er aan doen? Je zou ze eens kunnen vertellen dat je je zo alleen voelt, maar wie weet of ze er iets aan gaan doen. Je zou ook naar je mentor of een leerkracht kunnen gaan (als het schooljaar weer begonnen is) om erover te praten, maar ik weet niet of dit helpt. 

Online vrienden hebben mij geholpen om me wat minder alleen te voelen, bijvoorbeeld op Pinterest of Wattpad. Discord of zo kan ook leuk zijn. Maar dit zijn je eigen keuzes; sommigen vinden het niet fijn om te chatten met iemand waarvan ze niet weten wie het is. 

Sterkte nog @Weesjezelfxxx en ga zo door! Je kunt het! 
Liefs Samuel xx

Wat naar voor je..

Ik heb niet echt tips voor zelfbeschadiging helaas, wel dit topic: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544

Er staan heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging. 

Verder voor afvallen kun je oefeningen op YouTube zoeken natuurlijk

Succes!

Groetjes mij @anoniemxv

Heel erg bedankt allemaal ❤️

Reageer