Vraag

voel ik me kut

  • 30 January 2021
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Elke nacht als ik in bed lig voel ik mij kut ik heb het gevoel dat mijn moeder me niet leuk vind en dat ik niks goed doe 

 

hebben jullie tips voor mij dan zou ik ze graag willen ontvangen 


6 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Doe dingen waar je blij van wordt, bel met vrienden enz. 

Reputatie 1
Badge

onnodige quote verwijderd

 

Oké zal ik gaan doen 

Hoi, je kan het misschien tegen je moeder zeggen? Misschien zal ze je begrijpen. Daarbij kan je inderdaad leuke dingen doen, denk aan leuke dingen. 

En ‘s avonds voel ik me ook altijd slechter dan ‘s ochtends of overdag. 

Groetjes!

Reputatie 2
Badge +3

Heyy,

Het best is om het bespreekbaar te maken. Ik weet zeker dat ze heel erg veel van je  houdt en om je geeft. Je kan het ook met iemand erbij bespreken of dat je het oefent en voor bespreekt met iemand als je dat fijn vind.  Je kan het dan voor bespreken of oefenen met een vertrouwenspersoon  of misschien iemand van school die je vertrouwd.  Het belangrijkste is dat je je er zelf fijn en veilig bij voelt. 

heel veel suc6 :)

 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Catlover,

wat vervelend dat je je zo naar voelt. 

Probeer wat positiever over jezelf te zijn! Dit helpt echt. Dit kan je doen door bijvoorbeeld een schriftje te kopen, daar moet je s'avonds 3 dingen opschrijven die je goed/knap vindt aan jezelf bijvoorbeeld dat je vond dat je haar leuk zat of dat je blij bent dat je die lastige som hebt opgelost en 3 dingen waarvan je tevreden bent dat je het hebt gedaan. Dat kan zijn dat je op tijd was bij muziekles of dat je je broertje (als je die hebt) geholpen hebt.

Ik denk ook echt dat het helpt als je het hier met je moeder over hebt. Ik weet zeker dat ze hartstikke trots is op jou als dochter!

 

Groetjes,

Paardebloem

Badge +1

Hey Catlover,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Dit is een heel normaal van kinderen van jouw leeftijd. Ze voelen zich kut,  lelijk, dik en ze denken dat niemand ze mogen, zelfs hun eigen familie niet. Dit is echt ene heel stom gevoel en zo hoort niemand zich te voelen.

Vertrouw me als ik zeg dat je moeder echt veel van je houdt en als je het zeker wil weten vraag het haar anders een keer of praat erover met haar.

Als je je beter wil voelen is het beste medicijn om dingen te doen waar je van houdt.  Aan je gebruiksnaam zie ik dat je misschien van katten houdt. Als je zelf een kat hebt, kan je spelen en knuffelen met je kat. Als je die niet hebt kan je misschien grappige kattenvideo’s kijken.

Doe iets waardoor jij gaat lachen of een goed gevoel bij krijgt! 

Hopelijk heeft dit je geholpen.

Groeten,

Venus

 

Reageer