Vraag

vinden meiden het erg als jongens huilen

  • 30 August 2023
  • 43 reacties
  • 903 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, geef je eerlijke mening, stel je hebt een vriend en hij is erg emotioneel, of hij huilt wel eens bij je, vind je dat erg of niet? Ik heb gehoord van iemand dat vrouwen echt niet houden van mannen die huilen.


43 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Lieve forumgebruikers, Ik denk niet dat het zo handig is om op Alpha_Male te reageren, want straks krijgen we weer een discussie en dat heeft geen zin! Ik wil absoluut niet dat jullie door een discussie een waarschuwing krijgen! Want dat verdienen jullie niet! Jullie zijn lieve kanjers en laat Alpha_Male lekker gaan. Misschien stopt hij dan wel. :)

Liefs xxx Banaantje <3

Reputatie 7
Badge +6

Hey, ik ben een jongen, maar k ben gay en heb al een relatie met een jongen gehad. Dus hier is mijn mening: 

Het is juist goed om ook, als je emotioneel bent, dat met elkaar te delen. Je bent bij elkaar voor alles, de blije, verdrietige, mooie en moeilijke situaties.  Dus waarom zou je die verbergen, dat maakt je band met diegene alleen maar slechter. Laat de tranen vloeien als het nodig is en laat ook zeker de glimlach stralen als die er is!

Groetjes,

TheMusicDude

Reputatie 7
Badge +12

Hey, de meisjes die ik ken vinden het juist helemaal goed, ik ken geen enkel meisje die die dingen zegt die ik hier af en toe lees. Dat ‘masculine’ brengt je niks, ik weet er alles van. Ik was 100% zo van het 'mannelijke’ en ‘stoere’ en ‘huilen is voor watjes’.  En ik ben nu helemaal anders. Dat 'mannelijke’ is alleen maar verbergen wie je echt bent en toneel spelen. Ik heb het helemaal van me af gegooid! En trouwens, wat een ander ervan vind of ik huil of niet, who cares eigenlijk? Dat mag je toch lekker zelf weten? Als het niet hoorde bij jongens zouden we het ook niet kunnen, zo denk ik nu. En ik heb net nog gehuild en daarna een kettle bell gelift van 16 kg, dus hoezo maakt huilen je minder stoer? 😉 Jongen of meisje of other, huilen is gezond! 😘
Handjes en kus, Tover

Reputatie 1

Ik zou het juist heel knap vinden als een jongen zijn emoties zou uiten!

Reputatie 7
Badge +2

Hey allemaal! 

Als meisje vind ik het hellemaal niet erg! Zoals velen hier al hebben beschreven vind ik het juist goed van hen als je durft je emoties te uiten! Het hoort gewoon bij mens zijn. Dus waarom zou je de natuurlijke drang verdringen alleen om dat sommige mensen het niet passend vinden! Het zou heel normaal moeten te zijn zowel bij man, vrouw, divers enz. Dus schaam je er niet voor! 

Groetjes Caiya

Reputatie 3
Badge +3

Lieve forumgebruikers, Ik denk niet dat het zo handig is om op Alpha_Male te reageren, want straks krijgen we weer een discussie en dat heeft geen zin! Ik wil absoluut niet dat jullie door een discussie een waarschuwing krijgen! Want dat verdienen jullie niet! Jullie zijn lieve kanjers en laat Alpha_Male lekker gaan. Misschien stopt hij dan wel. :)

Liefs xxx Banaantje <3

Precies, je kan niet goed tegen de waarheid. Je ziet weer wat andere meningen en je wilt meteen de discussie stoppen.

Reputatie 3
Badge +3

Hey, de meisjes die ik ken vinden het juist helemaal goed, ik ken geen enkel meisje die die dingen zegt die ik hier af en toe lees. Dat ‘masculine’ brengt je niks, ik weet er alles van. Ik was 100% zo van het 'mannelijke’ en ‘stoere’ en ‘huilen is voor watjes’.  En ik ben nu helemaal anders. Dat 'mannelijke’ is alleen maar verbergen wie je echt bent en toneel spelen. Ik heb het helemaal van me af gegooid! En trouwens, wat een ander ervan vind of ik huil of niet, who cares eigenlijk? Dat mag je toch lekker zelf weten? Als het niet hoorde bij jongens zouden we het ook niet kunnen, zo denk ik nu. En ik heb net nog gehuild en daarna een kettle bell gelift van 16 kg, dus hoezo maakt huilen je minder stoer? 😉 Jongen of meisje of other, huilen is gezond! 😘
Handjes en kus, Tover

Waarom ben je veranderd dan? Hoe ben je erachter gekomen dat dat niet huilen toch geen goed idee was.

Ik vind dat @Banaantjeeee  groot gelijk heeft, ik kijk ook naar wat @Maiskolfje  daarover zegt en ik sluit me daar graag bij aan. Het gezuig gaat gewoon verder, er wordt respect en flexibiliteit verwacht van anderen en zelf geen enkel stukje toenadering getoont door iemand hier. Ik ga er ook niet meer op in. Huilen mag en niemand bepaalt dat voor een ander! Schluss! 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +17

@Alpha_MaleMet alle respect, maar het gaat niet zozeer om wat je zegt maar om hoe je telkens ‘discussies’ voert. Jouw mening is de enige waarheid en alles wat niet in je straatje past doe je af als ‘propaganda’ of negeer je gewoon compleet.  En dan vind je het raar dat anderen geen zin hebben om met je verder te praten. Jij bent degene die op deze manier de discussie doodslaat.

Als je mensen wilt overtuigen van het gelijk van je mening zul je toch met betere onderbouwingen moeten komen dan copypasted Andrew Tate meningen en Youtube filmpjes.

On-topic; met huilen of überhaupt je emoties tonen in helemaal niks mis. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij alles in janken moet uitbarsten maar dat beweert ook niemand. Het geforceerde ‘alpha male’ macho gedrag duidt wmb juist op heel grote onzekerheid. Iemand die echt zeker is van zichzelf maakt zich niet druk om wat anderen vinden is niet bang voor z’n emoties. Oh ja, en als je moet zeggen dat je een ‘alpha male’ bent, ben je het niet.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 3
Badge +3

@Alpha_MaleMet alle respect, maar het gaat niet zozeer om wat je zegt maar om hoe je telkens ‘discussies’ voert. Jouw mening is de enige waarheid en alles wat niet in je straatje past doe je af als ‘propaganda’ of negeer je gewoon compleet.  En dan vind je het raar dat anderen geen zin hebben om met je verder te praten. Jij bent degene die op deze manier de discussie doodslaat.

Als je mensen wilt overtuigen van het gelijk van je mening zul je toch met betere onderbouwingen moeten komen dan copypasted Andrew Tate meningen en Youtube filmpjes.

On-topic; met huilen of überhaupt je emoties tonen in helemaal niks mis. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij alles in janken moet uitbarsten maar dat beweert ook niemand. Het geforceerde ‘alpha male’ macho gedrag duidt wmb juist op heel grote onzekerheid. Iemand die echt zeker is van zichzelf maakt zich niet druk om wat anderen vinden is niet bang voor z’n emoties. Oh ja, en als je moet zeggen dat je een ‘alpha male’ bent, ben je het niet.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Als je moet zeggen dat je een alpha male bent ben je het niet? Hoe kom je daar bij? Dus als ik bruin haar heb en ik zeg dan dat ik bruib haar heb heb ik dan opeens geen bruin haar? Oké, vreemd, en ik noem het ook allemaal propaganda omdat dat het ook letterlijk is, jullie weten allemaal niet eens precies waarom jullie tate haten en jullie kunnen allemaao bijvoorbeeld depressie niet defineren, ja dan noem ik het idd propaganda, en ik heb ook niet gezegd dat je als man nooit moet huilen maar heel weinig want vrouwen horen emotioneel te zijn niet mannen.

Reputatie 3
Badge +3

Ik vind dat @Banaantjeeee  groot gelijk heeft, ik kijk ook naar wat @Maiskolfje  daarover zegt en ik sluit me daar graag bij aan. Het gezuig gaat gewoon verder, er wordt respect en flexibiliteit verwacht van anderen en zelf geen enkel stukje toenadering getoont door iemand hier. Ik ga er ook niet meer op in. Huilen mag en niemand bepaalt dat voor een ander! Schluss! 

Asky XxX 

Het mag wel als man vaak huilen elke dag als je dat als man zelfs wilt maar het brengt als man slechte dingen met zich mee, weet je als je niet beter wilt worden als man of vrouw in andere gevallen mag dat ook, is jouw keuze maar dan moet je ook niet klagen waarom je leven niet goed is want dat doe je namelijk zelf.

Reputatie 7
Badge +4

Vraagje @Alpha_Male , wanneer ben jij tevreden? Echte vraag. Wanneer neem jij genoegen met anderen hun denkbeelden en antwoorden en is het voor jou genoeg? Waarom blijf je maar doorgaan en uitdagen? Volgens mij zit ik met mijn eerdere analyse vrij dicht in de buurt. Jij houd gewoon nooit op en moet en zal je gelijk binnen harken. Gaat je toch niet lukken, wat voor zin heeft dit? Altijd dat zelfde, als iemand iets zegt dat jou niet bevalt ga je beledigen, in de aanval, mensen zwak praten, ze uitdagen, onterecht beschuldigen ,woorden en gedachten in de mond leggen en 'feiten’ opsommen die nergens te verifiëren zijn. Het blijft zo een vicieuze cirkel.  Laat het toch eens los !

Maiskolfje

Reputatie 7
Badge +12

@Alpha_Male  je zei: en ik heb ook niet gezegd dat je als man nooit moet huilen maar heel weinig want vrouwen horen emotioneel te zijn niet mannen. 

Wat een nonsense. Ik ben vaak emotioneel en toch echt een jongen.  

Ik heb nieuws voor je, ik ben het niet met je eens, wordt het ook nooit met je eens, denk er anders over en houd mij nooit aan jouw zogenaamde voorschriften van wat hoort en niet hoort. Ik bepaal dat namelijk lekker zelf, wat jij ook zegt. En de engerds waar jij je op baseert versterken mijn mening alleen maar verder. Kortom agree to disagree en wees eens een kerel en stop alsjeblieft met iedereen op stang te jagen. Wordt eens volwassen en niet als een klein kind telkens maar door dreinen.  Ik ga mij nooit veranderen en al helemaal niet om wat jij vind! Niemand hier zoals je zelf wel ziet. Maarja dat is blijkbaar jouw brandstof. Jammer. 

Ik vind dat @Banaantjeeee  groot gelijk heeft, ik kijk ook naar wat @Maiskolfje  daarover zegt en ik sluit me daar graag bij aan. Het gezuig gaat gewoon verder, er wordt respect en flexibiliteit verwacht van anderen en zelf geen enkel stukje toenadering getoont door iemand hier. Ik ga er ook niet meer op in. Huilen mag en niemand bepaalt dat voor een ander! Schluss! 

Asky XxX 

Het mag wel als man vaak huilen elke dag als je dat als man zelfs wilt maar het brengt als man slechte dingen met zich mee, weet je als je niet beter wilt worden als man of vrouw in andere gevallen mag dat ook, is jouw keuze maar dan moet je ook niet klagen waarom je leven niet goed is want dat doe je namelijk zelf.

 

Je beseft hopelijk wel dat dit topic zegt '’vinden meiden het erg als jongens huilen'’. De meisjes die hier zijn (inclusief mijzelf) vinden het prima als een jongen huilt. 

@Alpha_MaleMet alle respect, maar het gaat niet zozeer om wat je zegt maar om hoe je telkens ‘discussies’ voert. Jouw mening is de enige waarheid en alles wat niet in je straatje past doe je af als ‘propaganda’ of negeer je gewoon compleet.  En dan vind je het raar dat anderen geen zin hebben om met je verder te praten. Jij bent degene die op deze manier de discussie doodslaat.

Als je mensen wilt overtuigen van het gelijk van je mening zul je toch met betere onderbouwingen moeten komen dan copypasted Andrew Tate meningen en Youtube filmpjes.

On-topic; met huilen of überhaupt je emoties tonen in helemaal niks mis. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je bij alles in janken moet uitbarsten maar dat beweert ook niemand. Het geforceerde ‘alpha male’ macho gedrag duidt wmb juist op heel grote onzekerheid. Iemand die echt zeker is van zichzelf maakt zich niet druk om wat anderen vinden is niet bang voor z’n emoties. Oh ja, en als je moet zeggen dat je een ‘alpha male’ bent, ben je het niet.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Als je moet zeggen dat je een alpha male bent ben je het niet? Hoe kom je daar bij? Dus als ik bruin haar heb en ik zeg dan dat ik bruib haar heb heb ik dan opeens geen bruin haar? Oké, vreemd, en ik noem het ook allemaal propaganda omdat dat het ook letterlijk is, jullie weten allemaal niet eens precies waarom jullie tate haten en jullie kunnen allemaao bijvoorbeeld depressie niet defineren, ja dan noem ik het idd propaganda, en ik heb ook niet gezegd dat je als man nooit moet huilen maar heel weinig want vrouwen horen emotioneel te zijn niet mannen.

Ik denk dat jij heel goed snapt wat Tim bedoeld maar goed hier komt ie: als iemand het nodig heeft om zichzelf zo te noemen als jij doet, dan weet vrijwel de hele rest van de wereld dat dat is omdat je dat niet bent. Als je namelijk een echte man bent die volwassen en verstandig is en zich zo gedraagt, dan heb je het niet nodig om jezelf zo te noemen omdat iedereen je dan al zo beschouwd. En hoef je jezelf niet voor de gek te houden met nicknames omdat je van nature al door anderen wordt gerespecteerd. Als iemand wél zulke titels aan zichzelf geeft weet iedereen dat dat is omdat dat wishful is en ver weg van de werkelijkheid. Ik weet iig dat dat bij jou zonder meer een feit is. Echte volwassen mannen weten wanneer iets genoeg is en wanneer ze moeten stoppen, en wat respect en waardering is. Jij zit duidelijk nog in de leerfase. 

Reputatie 4
Badge +1

@Alpha_Male , @tim16 , @Askygirl het valt me op dat jullie off-topic gaan? 

Ook wil ik jullie herinneren aan Forumregel 2.

2. Ga respectvol met elkaar om.

Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet. Bedreig of beledig geen forumleden of moderatoren van De Kindertelefoon, discrimineer niet en maak geen seksueel getinte opmerkingen.

Willen jullie daarop letten?

Dank! Groet, Babs van de Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge

absoluut niet dit is eigenlijk juist een hele positieve eigenschap dit laat zien dat je een lieve en gevoelige jongen bent en dat je  je emoties niet wegstopt om stoerder te zijn. ik denk dat ik voor veel meiden spreek als ik zeg dat meiden hier juist van houden

Reputatie 3
Badge +1

Heyy @Jay-Noniem ,

Ik zou dat juist heel lief vinden, en ook heel stoer dat hij dat doet, dat laat zien hoe hij zich voelt en dat hij pijn heeft, dan kan ik hem troosten en het voelt goed als hij bij je durft te huilen.

Het is vaak een taboe onder de mannen, maar ik vind het onzin, ik heb bijvoorbeeld ook een opa en die moet gewoon huilen bij films en zelfs bij het Wilhelmus (klinkt raar, maar ik heb het gezien, en oprecht dat is pas echt cool) ik denk dat je dan echt bewijst dat je een man bent omdat je laat zien dat je ook maar een mens bent met gevoelens.

-OnlyMe

Idd!

Reageer