Vraag

vinden meiden het erg als jongens huilen

  • 30 August 2023
  • 43 reacties
  • 903 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, geef je eerlijke mening, stel je hebt een vriend en hij is erg emotioneel, of hij huilt wel eens bij je, vind je dat erg of niet? Ik heb gehoord van iemand dat vrouwen echt niet houden van mannen die huilen.


43 reacties

Badge

Dat klopt vrouwen houden daar niet van, wees gewoon en man!

Reputatie 7
Badge +12

Heyy @Jay-Noniem ,

Ik zou dat juist heel lief vinden, en ook heel stoer dat hij dat doet, dat laat zien hoe hij zich voelt en dat hij pijn heeft, dan kan ik hem troosten en het voelt goed als hij bij je durft te huilen.

Het is vaak een taboe onder de mannen, maar ik vind het onzin, ik heb bijvoorbeeld ook een opa en die moet gewoon huilen bij films en zelfs bij het Wilhelmus (klinkt raar, maar ik heb het gezien, en oprecht dat is pas echt cool) ik denk dat je dan echt bewijst dat je een man bent omdat je laat zien dat je ook maar een mens bent met gevoelens.

-OnlyMe

Als toevoeging op Only Me:

Je relatie wordt er sterker van als je die kant van jezelf laat zien. Daarbij laat je dan ook aan je partner zien dat die ook mag huilen bij jou. Het lijkt mij heel gezond om weleens samen te huilen, of dat de één de ander troost. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik vind dat huilen erbij hoort. Het is iets wat wij mensen gebruiken om onze emoties te reguleren en om weer door te kunnen gaan met leven. 

Zelf als iemand (jonge, meisje of wat dan ook) zou gaan huilen zou ik niet meteen denken "ew oh nee ze huilen. Ik ga." Omdat meiden ook huilen. Iedereen huilt. En alleen omdat een paar jochies problemen hebben met hun eigen "mannelijkheid" betekent niet dat jij je emoties en gevoel om te huilen moet weg drukken. Want meiden vinden huilen niet erg. Onzekere mensen wel. 

In conclusie

Meiden vinden het echt niet erg als je huilt. Gewoon doen. Het hoort erbij. Als je iemand tegen komt die denkt dat jongens niet moeten huilen moet je gewoon niet naar hun luisteren. Zo simpel is het. 

Dat klopt vrouwen houden daar niet van, wees gewoon en man!

Je bent niet eens een meid.

Reputatie 7
Badge +17

Als ik als jongen toch ff mag reageren ☺️Ik heb verkering met een super leuk meisje en zij zou absoluut niet mijn vriendin willen zijn als ik niet kon huilen. Zij vind dat juist een grote plus! Ze is verliefd geworden op mij en wist dat ik ook emoties laat zien.  En dat vind ze juist helemaal mooi. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 4
Badge

Neee totaal niet erg dat jongens/mannen huilen! 

Ik vind dat persoonlijk juist dapper dat ze dicht kwetsbaar kunnen opstellen!

Groetjes anoniem 789

Hey, nee dat is niet erg maar super lief, goed en menselijk !  Ook dit meisje vind dat totaal prima en fijn! Toont mij dat je gevoel goed zit! 

Asky XxX 

Reputatie 3
Badge +3

Hoe erg het ook is en klinkt, nee de meeste vrouwen verliezen hun respect en aantrekkingskracht naar mannen als ze erg emotioneel zijn, heel af en toe huilen als man moet nog wel kunnen maar niet elke week of al elke maand want vrouwen houden meestal van masculine mannen die cool zijn en niet van mannen die erg vrouwelijk en emotioneel zijn.

Reputatie 7
Badge +8

Ik weet niet hoeveel testosterone je teveel hebt vloeien in je lijf want dit is niet accuraat. Echt niet. Ik verlies respect voor macho gasten die denken dat ze alleen maar stoer moeten zijn om iemand te fixen. Als jij niet gaat huilen dan ga ik me niet veilig en comfortabel rond je voelen. Wat jij zei is geen acceptabel antwoord en als ik jou was zou ik maar eens goed nadenken over wat de vrouwen in jou leven echt betekenen voor je. Plus jij bent geen meisje dus stilte aub. 

Hoe erg het ook is en klinkt, nee de meeste vrouwen verliezen hun respect en aantrekkingskracht naar mannen als ze erg emotioneel zijn, heel af en toe huilen als man moet nog wel kunnen maar niet elke week of al elke maand want vrouwen houden meestal van masculine mannen die cool zijn en niet van mannen die erg vrouwelijk en emotioneel zijn.

Ik hecht waarde aan de mening van échte mannen en jongens die gewoon zichzelf zijn en kunnen huilen wanneer ze dat willen, en van mensen die niet voor anderen invullen wat ze vinden en denken. En ik hecht vooral waarde aan de mening van mensen die zelf denken en zich niet laten sturen door matrix theorieën en ongefundeerde pseudo wetenschap, vertegenwoordigd door bepaalde griezelige lieden. 'mannen' die zulke types als hun god zien zijn geen individu en missen inzicht om een eigen mening te vormen. 

Asky 

Reputatie 7
Badge +12

Ik wil toch nog even iets toevoegen bij mijn reactie:

Heyy @Jay-Noniem ,

Ik zelf en vele andere meiden zoals ik hier lees vinden het geen probleem. Ik merk wel aan reacties dat sommige “mannen” daar wel een probleem mee hebben. Ik denk dat huilen onder de “mannen” een soort onuitgesproken regel is, omdat ze anders vinden dat je een “mietje” bent.

Ik denk dat de mensen die hun verdriet opkroppen eigenlijk vooral hunzelf ermee tekort doen, want als zij met pijn willen leven moeten ze dat lekker doen. Ik denk juist dat verdriet een hele mooie emotie is omdat je kan huilen van geluk, medeleven, pijn, verdriet, heimwee etc. Ik zelf denk niet dat ik het vertrouwen kan opbrengen voor zo iemand, omdat diegene dus eigenlijk niet zijn gevoelens deelt, en er waarschijnlijk ook niet over wilt praten.

En ik weet dat het echt onwijs moeilijk is om je verdriet te vertonen voor 1 of meerdere personen, maar dan stel je je kwetsbaar op en ik vind dat echt een teken dat diegene heel sterk is om dát te durven.

Dat was mijn toevoeging, ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van de “mannelijke” reacties hier.

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge +3

@Lamp.ie , @Ruben09 

Oké, ten eerste, Tartan13 is ook een jongen en die gaf ook zijn mening maar tegen hem zeg je niet zovan jij bent geen meisje dus stilte, waarom zeg je dat alleen tegen mij? Ten tweede ik heb gehoord van de vrouwen in mijn omgeving dat ze dat ook onaantrekkelijk vinden, ik zeg niet dat je als man nooit mag huilen maar heel weinig, hier zijn ook filmpjes die mijn puntje bewijzen.

https://youtube.com/shorts/GG30MDtc8oQ?si=oWd7P1ezbnWR23fF

https://youtube.com/shorts/CWL0kCS738w?si=XosJun8Jo87dZqdP

https://youtube.com/shorts/lrYnxSBmXEg?si=f5m0_zu8TiHxLqB7

 

Onnodige quotes verwijderd.

 

Reputatie 7
Badge +17

@OnlyMe  ik ben het met je eens!  Ik vind dat 'mannelijke' zoals jij beschrijft ook grote onzin en doe daar ook niet aan mee! Ik vind het zelf veel mannelijker/jongensachtig of beter: menselijker, als je gewoon je emoties kunt uiten en tonen. En natuurlijk gaat het er niet om om bij elk dingetje keihard te huilen ofzo. Maar gewoon om gevoel en normale emoties. Het is juist zwak om jezelf te beperken onder druk van anderen.  Kies ik niet voor. Dus daarom reageer ik toch even met een 'ander mannelijk' standpunt 😊😉 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +8

 @Ruben09 

Tartan13 praat vanuit zijn vriendin. Dat is anders dan wat jij zei. Jij gooide je mening erop af. Ik wil na dit bericht niet verder met jou praten. Ik wil gewoon dat jij ff goed na denkt over wat je nou echt en vindt. En ik wil ook dat ie weet dat wat jij zei gewoon niet goed is voor mannen. Ook niet voor jou. Macho doen levert niks op. 

En FYI ik ga je filmpjes niet kijken. Wij hebben overduidelijke andere kijken op de wereld en jou pro mannen gedoe gaat mij niet veranderen. 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +17

Dit soort vragen (wat vinden meisjes, wat vinden jongens etc.) zijn niet echt zinvol. Iedereen vindt wat anders. Ik ken genoeg meisjes die geen enkel probleem hebben met jongens die huilen. Je kan niet aan de hand van 3 Youtube filmpjes (Die Pearl is echt een conservatieve pick-me girl trouwens. Als Andrew Tate zegt dat 2+2=5 zal ze het daar helemaal mee eens zijn) en een paar mensen uit je omgeving zeggen dat ‘iedereen’ dat dan ook vindt.

 

@Ruben09 Dit doe je in alle discussies. Je komt met een Youtube filmpje aan en denkt dat je gewonnen hebt. Die filmpjes bewijzen niks meer dan dat de mensen in dat filmpje die mening hebben. Misschien is het handig dat je de begrippen ‘confirmation bias’ en ‘anekdotisch bewijs’ eens opzoekt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevestigingsvooroordeel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Anekdotisch_bewijs

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Jay-Noniem,

Eerst wil ik zeggen sorry @Lamp.ie ik ben een jongen, maar ik hoop dat je het niet erg vind dat ik antwoord!

Hoi, geef je eerlijke mening, stel je hebt een vriend en hij is erg emotioneel, of hij huilt wel eens bij je, vind je dat erg of niet?

Ik vind dat dat gewoon moet kunnen, ik bedoel, Jongens zijn ook gewoon mensen, het is juist goed als je dan huilt!

Groetjes, @Monkeyboy69

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik wil nog 1 reactie plaatsen @Ruben09  Ik denk niet dat jouw 2e filmpje een goede bron is, want daar gaat het over mannen die smeken om opnieuw een relatie te krijgen, niet over huilen in het algemeen. Want huilen om iemand terug te krijgen kan ik ergens begrijpen maar daar kan ik nog wel begrip voor tonen als je daarop zou afknappen, maar in dit topic gaat het over jongens die huilen over het algemeen. En ik ga nu even iets zeggen waar je het waarschijnlijk niet mee eens bent, maar: Niet alles wat op het internet staat is waar. Dus ik zou ook zeker niet alles geloven, en dit zijn maar 2 vrouwen, ik zou meer bronnen van beide kanten moeten zien om in te kunnen schatten wat de meerderheid is.

-OnlyMe

Reputatie 3
Badge +3

 @Ruben09 

Tartan13 praat vanuit zijn vriendin. Dat is anders dan wat jij zei. Jij gooide je mening erop af. Ik wil na dit bericht niet verder met jou praten. Ik wil gewoon dat jij ff goed na denkt over wat je nou echt en vindt. En ik wil ook dat ie weet dat wat jij zei gewoon niet goed is voor mannen. Ook niet voor jou. Macho doen levert niks op. 

En FYI ik ga je filmpjes niet kijken. Wij hebben overduidelijke andere kijken op de wereld en jou pro mannen gedoe gaat mij niet veranderen. 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Waarom denk je dit? Lol ik kan ook vanuit mijn eigen vriendin praten maar tja jij denkt natuurlijk gelijk alweer dat ik dit alleen denk, en dat je die filmpjes niet gaat kijken betekent overduidelijk dat je hier niet bent om je mening aan te passen maar je bent hier eigenlijk alleen maar om jouw mening gelijk te geven, en als anderen wat anders vinden is dat meteen fout, en wat is er mis mee om pro man te zijn? Doen mannen er niet toe dan? Zoveel mensen feministen etc zijn pro vrouw dus dan mag ik ook gwn pro man zijn.

Reputatie 3
Badge +3

Dat klopt vrouwen houden daar niet van, wees gewoon en man!

Facts!

Reputatie 4
Badge

Heyy,

Ik vind een man / jongen die niet wil huilen bij zijn vriendin of vriend een red flag. Ik vind dat iedereen hun emoties moet kunnen uiten, zonder daar opmerkingen van anderen op te krijgen.

Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak, en als het niet werkt in een relatie moet je maar in gesprek gaan of het uit maken. (Makkelijke oplossing, moeilijk om uit te voeren voor sommigen)

Naar de reacties van @Top G  en @Ruben09 , jullie vinden dat je eigen mening een feit is, terwijl jullie volgens mij niet eens een meid zijn of de mening van een meid hebben gevraagd, dus wees gewoon ff stil.

Verder relatie advies voor iedereen hier: Zoek iemand waar je eerlijk tegen kan zijn en je emoties kan laten zien of vertellen. 

mijn conclusie is dat je voor een goede relatie gewoon  je emoties moet kunnen laten zien, en dat dat 'mannelijke' gewoon bullshit is.

Groetjes♥️,

Usernotfound 

Reputatie 7
Badge +4

Waarom denk je dit? Lol ik kan ook vanuit mijn eigen vriendin praten maar tja jij denkt natuurlijk gelijk alweer dat ik dit alleen denk, en dat je die filmpjes niet gaat kijken betekent overduidelijk dat je hier niet bent om je mening aan te passen maar je bent hier eigenlijk alleen maar om jouw mening gelijk te geven, en als anderen wat anders vinden is dat meteen fout, en wat is er mis mee om pro man te zijn? Doen mannen er niet toe dan? Zoveel mensen feministen etc zijn pro vrouw dus dan mag ik ook gwn pro man zijn.

Daar gaan we weer. Jij bent hier overduidelijk om jouw inzichten en meningen (niet onderbouwd en niet bewezen overigens) aan iedereen op te leggen en je gelijk binnen te harken. Je geniet van irritatie bij anderen en je blijft op elke reactie de waarom-vraag stellen, vergezeld van niet ter zake doende vergelijkingen en overdrijvingen. Daarnaast leg je mensen woorden in de mond en plakt ze een etiket op vanuit jouw eigen bij elkaar geharkte perspectief waar gewoon echt niets van klopt en je neemt geen genoegen met een conclusie of inzicht van een ander. Je daagt uit door, als iemand zegt dat zij of hij het niet met je eens is of niet verder wil discussiëren, door te zeggen dat ze dan 'overduidelijk niet hier zijn om de mening aan te passen' , terwijl jij zelf van iedereen verwacht dat ze jouw mening klakkeloos overnemen en respecteren. Respect verdien je door het te geven, niet door nare berichten en provocerende nicknames. Ik weet overigens nu al dat je ook op mijn bericht weer met prachtige volzinnen en zware conclusies,gepaard gaande met een uitdagende tekst, gaat reageren.  Het zal vergeefs zijn. En of mannen en jongens mogen huilen bepaal niet jij of je matrix vrienden, maar iedereen zelf. 

Wat een nare nickname trouwens. Het zegt veel.…

Maiskolfje 

 

Reputatie 3
Badge +3

Heyy,

Ik vind een man / jongen die niet wil huilen bij zijn vriendin of vriend een red flag. Ik vind dat iedereen hun emoties moet kunnen uiten, zonder daar opmerkingen van anderen op te krijgen.

Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak, en als het niet werkt in een relatie moet je maar in gesprek gaan of het uit maken. (Makkelijke oplossing, moeilijk om uit te voeren voor sommigen)

Naar de reacties van @Top G  en @Ruben09 , jullie vinden dat je eigen mening een feit is, terwijl jullie volgens mij niet eens een meid zijn of de mening van een meid hebben gevraagd, dus wees gewoon ff stil.

Verder relatie advies voor iedereen hier: Zoek iemand waar je eerlijk tegen kan zijn en je emoties kan laten zien of vertellen. 

mijn conclusie is dat je voor een goede relatie gewoon  je emoties moet kunnen laten zien, en dat dat 'mannelijke' gewoon bullshit is.

Groetjes♥️,

Usernotfound 

Hey ik ben hier de Alpha_Male he op dit forum dus ik heb al best wat meiden gehad in mijn leven, onderzoeken en ook de video's die ik heb gelinkt laten toch echt zien dat mannen beter niet bij vrouwen moeten huilen want emotioneel zijn is meer voor vrouwen en niet voor masculine mannen, ik zeg ook niet dat je als man nooit moet huilen maar heel weinig.

Reputatie 6
Badge +4

Hallo allemaal,


Wat een heftige discussies over dit onderwerp! Op zich prima, maar we vinden het niet altijd even respectvol en dat is wel de bedoeling. Willen jullie daarop letten?
Geef gewoon je mening over het onderwerp en niet over elkaar!

 

Groeten,  Britta van de Kindertelefoon

Ruben9 schreef:

Hey ik ben hier de Alpha_Male he op dit forum dus ik heb al best wat meiden gehad in mijn leven, onderzoeken en ook de video's die ik heb gelinkt laten toch echt zien dat mannen beter niet bij vrouwen moeten huilen want emotioneel zijn is meer voor vrouwen en niet voor masculine mannen, ik zeg ook niet dat je als man nooit moet huilen maar heel weinig.

Die meiden zullen er vast zijn, maar heel veel zullen er ook anders over denken ( zoals alle meiden in dit topic ) en ik ben het daarom niet met je eens.

Ik vind zelf dat het gewoon normaal is om als jongen zijnde te huilen, en ik zou het belangrijk vinden dat mijn vriendin dat accepteert. Ik moet sommige dingen gewoon kwijt, en huilen hoort daar soms gewoon bij. En dat is menselijk vind ik.

Andersom zou ik ook heel belangrijk vinden, mensen moeten bij mij ook gewoon dingen kwijt kunnen en ik accepteer huilen dan natuurlijk ook. Man of vrouw , vrienden , familie of mijn vriendin maakt daarbij niet uit.

 

Reageer