Beantwoord

vervangen door beste vriendin?

  • 9 January 2020
  • 3 reacties
  • 243 Bekeken

Badge

Hey, 

Ik ben een meisje van ‘bijna veertien’ en zit in de tweede op de middelbare.

Ik heb een beste vriendin, maar zij gaat de laatste tijd heel erg vaak met een ander meisje om.

Eigenlijk haalt dat andere meisje een beetje de slechte kant in mijn vriendin naar boven en ik word ook een beetje afgesloten.

Als ik met haar ben dan hebben we het echt super gezellig en kletsen we over alles en doen we gewoon leuke dingen.

Maar als we met zijn drieën zijn met die ander dan word ik eigenlijk buitengesloten en voel ik me niet fijn.

Ik voel me dan bijv ook echt heel saai ofzo, omdat zei bijv voor de eerste keer hebben gerookt laatst en ik dat dan niet doe want ik wil dat eigenlijk niet.

Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, want ik ben hierdoor nog onzekerder dan ik al was?

Heeft iemand Miss tips?

xxx

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 January 2020, 23:12

Bekijk origineel

3 reacties

Hey,

Wat ontzettend vervelend… Heb je jouw beste vriendin al op de situatie aangesproken? Zo niet, doe dat dan vooral als je niet boos bent, niet onder de invloed van emoties (Waar je overigens veel zelfbeheersing voor nodig hebt maar probeer jezelf af te leiden) en als je helder denkt kun je dat rustig aan haar vertellen. Ze is overigens je beste vriendin, dus ze hoort naar jou te kunnen luisteren.

 

En trust me, roken is écht niet cool. Heel veel mensen vinden het stom en het is duur en zo slecht. Als je verslaafd raakt zit je echt in de problemen. Ze zeggen niets voor niets dat roken eigenlijk een duur abonnement op de dood is hè. Dat jij niet hebt gerookt omdat je dat niet wilt is juist hartstikke stoer en dapper, daar mag je heel trots op zijn. Tis heel sterk van jou. Als je vriendin(nen?) jou willen laten roken beredeneer je gewoon waarom je dat niet wilt, als je wilt met een paar van de redenen hierboven en je kunt jezelf natuurlijk excuseren en eventjes weglopen als zij willen dat je rookt.

Hopelijk helpen deze tips.

 

Groetjes,

Pindakes

Badge

Hey, 

ik herken het helemaal ik zit ook in het tweede middelbaar en ik heb het zefde probleem mijn beste vriendin is wel mijn beste vriendin maar ik weet niet of  ik die van haar nog ben 

nu ze bevriend is met een nder meisje (die eigelijk ook mijn vriendin was j dat dacht ik toch) is ze echt veranderd en ik voel me ook heel erg buiten gesloten als we met drie zijn ik ben hier heel geiriteert door en ze laat me heel onzeker voelen 

en dan vraagt ze waarom ik zo stil ben de laatste tijd op school 

maar echt iedereen van de klas heeft het door buiten zei

ik voel me zo rot dus ik weet hoe je je voel maar geloof me dan verdient ze jou nie

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Klarvertje 

deze topic is van 4 jaar geleden dus ik denk dat alles al weer goed daat maar wel fijn dat je een goed antwoord hebt!

groetjes @Kingboy 🤠👑

Reageer