vergeven?

  • 29 January 2018
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey daar ben ik weer,
Ik had een vrienden groepje van zes personen 4 meisjes en twee jongens en een van die meisjes ( Laten we haar even Emma noemen) begon te liegen (Wij zijn daar achteraf pas achter gekomen) over snijden zelfmoordpogingen ouders die gingen scheiden kanker en ze heeft zelf een foto gestuurd van een doorgesneden pols wat gewoon nagellak en lippenstift was. Ik heb mezelf in die tijd gesneden en Emma ook en nog een jongen en een meisje uit die vrienden groep. Een ander meisje uit het groepje heeft aan haar ouders verteld die naar school heeft gebeld toen moesten we allemaal apart op gesprek met de mentor in dat gesprek ging het over het snijden en dat mijn moeder werd gebeld. Een paar dagen later werd mijn moeder gebeld door mijn mentor en dat gesprek ging over dat Emma alles had gelogen. Ik ben een week boos en verdrietig geweest, ze is ook een hele week niet op school geweest. Toen ze weer op school kwam moesten we met zn allen op gesprek en dat ging over wat ze had gelogen en over dat ze spijt had. Wij waren allemaal nog boos en een paar dagen later moesten we weer op gesprek met onze mentor zonder Emma, en in dat gesprek hadden ze erover dat we Emma een tweede kans moesten geven ik heb dat gedaan en de twee andere meisjes ook maar de jongens niet. Achteraf heb ik er spijt van want ze begon weer over snijden en mij berichtjes te sturen met ''Ik heb mezelf nog niet genoeg gestraft'' met een foto van een besneden arm. (die gewoon van internet was) Na dat we dit tegen de mentoren hebben gezegd is ze 5 weken niet op school geweest, en ineens kwam onze mentor de klas in en had het over vergeven en vergeten en toen wist ik al gelijk dat het over Emma ging. Na die preek van onze mentor kwam ze in de klas en las een brief voor over dat ze domme dingen had gedaan enzo. Maar in die tijd heb ik met een van die jongens uit mijn vriendengroepje gekregen, en een week gelden had hij tegen een ander meisje uit het vriendengroepje gezegd dat hij het uit wilde maken.(is gelukkig nu niet meer zo) (: En zij had dat tegen mij gezegd en daar is hij achter gekomen en is daar boos over geworden tegen haar en toen ging ze zeggen dat ze die avond zelfmoord ging plegen als haar ouders sliepen en ze zou een foto sturen van haar doorgesneden polsen. Maar omdat ze een hele goeie vriendin van mij is/was weer ik dat zij zoiets niet doet of durft. En ik ben nu boos dat ze dit na alles wat er is gebeurd dit soort dingen zegt want ze zat mij ook al eerder berichten te sturen dat ik liever met de rest om wil gaan dat ik niet meer om haar geef etc. Maar ze is/was een hele goeie vriendin van mij maar ik ben ook wel heel boos op haar en ik weet niet of ik haar moet vergeven wat vinden jullie?

XX

2 reacties

Dit wordt redelijk lastig om dit aardig te verwoorden....

Liegen op zich is wel ok, zelf ben ik zeker niet altijd eerlijk.
Liegen over automutilatie en zelfmoord is niet ok, in deze context niet.
Daar ging zij te ver.

Echter lijkt mij het verstandig om haar te vergeven en nog een kans aan te bieden, laat zien dat zij het beter kan doen.
Gebruik je woede voor iets of geef het op, maar als je wrok blijft koesteren bereik jij daar niets mee.

"Ik heb mezelf in die tijd gesneden en Emma ook en nog een jongen en een meisje uit die vrienden groep."
Zijn jullie daarmee gestopt?
dankjewel voor je reactie ik ga het misschien morgen met haar uitpraten.
Ja we zijn gestopt met snijden gelukkig (:

XX

Reageer