Vraag

verdrietig en problemen

  • 12 February 2021
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

hi als je mijn vorige  topics hebt bekeken kan je zien dat ik me vaak best wel  depressief voel en ik ben sinds een paar dagen mezelf begonnen te snijden.

Ik heb vannacht maar 3uur en 45 minuten geslapen omdat ik toen zo moe was dat ik niet nog langer op kon blijven, ik slaap al sinds kerst  bijna elke dag korter  dan 5 uur en ik slaap daardoor soms in de middag een uurtje. Ik kon nooit vroeg slapen maar nu is het wel echt erg en slaappillen wil ik niet want ik neem nooit pillen en zelfs toen ik vorig jaar ooit heel erg pijn had en een paracetamol wou nemen spuugde ik het uit want ik vindt pillen zo verschrikkelijk. En vannacht zou ik wel iets eerder kunnen slapen maar ik dwong mezelf om op te blijven want ik was bang dat ik anders weer een nachtmerrie zou krijgen waar ik mezelf van kant maak. dat heb ik nu  sinds een paar weken en het voelt dan gewoon alsof het echt is en dan wil ik gewoon niet meer slapen.

En ik kan niet heel goed tegen verandering, maar ik ga in de zomer verhuizen en dan moet ik met de rein naar school en dan ga ik naar het vwo. Alleen al mijn vriendinnen gaan naar havo dus ik weet niet of het slim is om op die school te blijven want waar ik naartoe verhuis hebben ze een Montessori school voor ook vwo. En eerst wou ik heel graag naar een Montessori school maar waar ik woon hebben ze die alleen voor mavo havo en ik had vwo advies dus dat zou een beetje raar zijn. dus ik weet niet of ik nu op mijn eigen school moet blijven want ik vindt het daar ook wel leuk of toch naar die andere school moet gaan want daar zit trouwens ook iemand op die ik ken.

En verder overleef ik online lessen echt niet meer ik vindt het zo verschrikkelijk, ik ben pas 13 en een heel jaar van mijn leven is gewoon verpest door de corona. En als de Lock down nog langer doorgaat overleef ik dat mentaal echt niet meer ik snijd mezelf nu dus ook af en toe en mijn cijfers gaan achteruit en ik maak bijna geen huiswerk meer terwijl eerst ging alles juist heel goed met school.

 


2 reacties

Badge

heyy,

 

voordat ik begin met mijn verhaal. stop alsjeblieft met jezelf snijden, mijn vriend heeft het ook gedaan en hij heeft er nog steeds last van. en die pillen, goed dat je ze niet slikt. ze zijn soms wel fijn om de pijn te verminderen, maar zorg alsjeblieft dat je jezelf niet meer snijdt! ik heb zelf ook meegemaakt dat ik moest verhuizen en al mijn vrienden achter moest laten, het is nou eenmaal vervelend. maar ik heb nu wel super leuke vrienden en ook nog contact met mijn oude vrienden en zorg dat je over je probleem praat (wat je nu erg lastig vind met de lockdown enzo), dat helpt echt. daardoor is mijn vriend ook gestopt met zichzelf snijden of schrijf in een dagboek of vertel het gewoon hier op het forum 😊.  

 

ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen

 

xxx

Reputatie 1
Badge +1

Hoi sillie78,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes,

Sofie

De Kindertelefoon 

Reageer