Vraag

Verdrietig

  • 19 November 2018
  • 10 reacties
  • 193 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik voel me de laatste tijd echt leeg. Of verdrietig niet altijd gelukkig. Maar wel eens het is een heel naar gevoel. Ik denk niet dat ik een depressie heb dat hoop ik tenminste. Ik heb laatst een heftig ongeluk meegemaakt waarbij ik bijna om het leven ben gekomen en waar ik een trauma aan heb overgehouden waarschijnlijk heeft het daarmee te maken.
Maar hebben jullie misschien tips waardoor ik me soms blijer voel of het ongeluk kan verwerken.

thx iedereen.

10 reacties

Hee Isa,
Praat met iemand meid, maak niet uit wie. Een trauma is serieus en is moeilijk iknow. Diegene kan je meer helpen dan je denkt.
Om weer wat blijer teworden kun je vee lverschillende dingen doen, wat mij blij maakt, of nou rustig. Is gaan sporten (fitness) met muziek in, denk ik letterlijk over niks meer na en vergeet ik al mn problemen. Maar dat kan ook door muziek, wandelen, andere sporten, tekenen, dansen. Je moet doen wat je echt leuk vind en dan maakt je blij, niet dingen doendie je niet leuk vind in hoop voor goedkeuring van andere ofzo. Depressie is als puber ook gewoon normaal i get it. Maar je bent de enige die dat kan verkomen. Praat met iemand zeg ik nogmaals, gewoon dat je je niet goed meer voelt, en niet persee depressief bent maar gewoon in een dipje. Echte vrienden weten je ookwel opteburen.!
Hoi

Je voelt je niet zo gelukkig. Je vermoedt dat dit te maken kan hebben met het feit dat je iets heel naars hebt meegemaakt. Dat zou inderdaad kunnen.

Zoals DiamondD zegt, is het goed om met iemand te praten. Je voelt je vaak een stuk lichter na een gesprek. Misschien vind je een anoniem gesprek met de KinderTelefoon wel fijn.

Is er iemand in je omgeving waarbij je terecht kan? Heb je hulp of begeleiding gehad na die heftige gebeurtenis? Als je vermoedt dat je er een trauma aan hebt overgehouden, lijkt hulp me wel aangewezen.

Het is heel goed en dapper van jou dat je dit topic hebt aangemaakt. Dat was alvast een goede stap. Schrijven kan helpen om dingen te verwerken.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Een trauma is niet niks! Helemaal niet raar dat je je na zo'n ongeluk vervelend voelt!

Is jou hulp aangeboden voor de mentale verwerking van het ongeluk? Dat is namelijk iets waar je wel zeker recht op hebt. Je zou langs je huisarts kunnen gaan om daar te vragen of je met iemand erover kan praten. Dit kan ook met je huisarts.

Het kan natuurlijk ook met iemand uit je omgeving, als je dat prettiger vindt. Als je maar praat! Door te praten kun je je gevoel verwerken en ermee om leren gaan!

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt,
Gr. Pin
Ik herken het heel goed van die dagen dat je leeg en koud voelt.

Als het niet vaker word kan het niet zo veel kwaad maar het is wel erg verveelend. (wat ene heftig trouma) kan je goed over het ongeluk praaten met iemand?

Praaten helpt waarschijnlijk al een hoop en doe dingen die je blij maaken❤️👍🏻
Bedankt voor jullie reacties allemaal ❤️ Ik heb aan me moeder verteld dat ik graag hulp wil dus gaan me moeder en ik opzoek naar iemand voor hulp xx
Hey,

Super knap dat je dat hebt gedaan!
Ik wens je het beste :)

Gr. Pin
Wat goed dat je dit aan je moeder verteld hebt. Ik hoop dat het snel beter met je gaat :)

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor jullie steun het heeft me echt geholpen zit nu bij een pyscholoog het gaat al stukken beter 😊
Hoi,

Wat fijn dat je zo snel de juiste hulp hebt gekregen en dat je je nu al beter voelt! Ik heb er alle vertrouwen in dat die stijgende lijn zich blijft voortzetten en dat het snel weer helemaal goed met je gaat :)

Gr. Pin
Hey

Fijn dat je de juiste hulp hebt gekregen. Nog fijner dat je je al stukken beter voelt :)

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin

Reageer