Veel gebeurd, depressief en schuldgevoel

  • 7 February 2018
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal

Ik ben depressief en heb neigingen tot zelfmoord.

Ik heb de laatste tijd zoveel mee gemaakt ik weet niet meer wat ik moet doen. Een meisje uit de klas had van de week een poging gedaan ze is in het ziekenhuis gekomen maar. Ik voel mij schuldig omdat ik het wist ik wist dat ze het niet meer kon en dat ze er een einde aan wou maken een paar dagen daar voor zag ik het ook niet meer zitten ik had slaaptabletten om zo er een einde aan te maken ik had mijn vriendin een afschijds brief geschreven en zij is naar een leraar toe gestapt die dag niets ik direct in gesprek komen en moest ik alles haar vertel wat ik mij zelf wou aan doen later besefte ik pas hoe dank baar ik haar was anders was ik er niet meer maar ik heb het niet gedaan voor dat andere meisjes ik besef mij echt dat ik naar een leraar toe moest stappen om alles te vertel eigenlijk zou ik smaandags een gesprek met mijn mentor hebben en zou ik zeggen dat ik alles wist maar ik durfde niet daarom heb ik het geschreven en hij begreep mij wel dat ik het niet durfde te vertellen maar nu voel ik mij weer schuldig omdat ik dat meisje niks heb verteld ik weet niet meer wat ik moet doen

Groetjes Saar03

2 reacties

Hey,
Ik kan goed begrijpen dat je je schuldig voelt. Ik snap wel dat je het niet hebt verteld, want er is in die paar dagen daarvoo met jou ook al wel erg veel gebeurd. Je hoeft je echt niet zo schuldig te voelen dat je niks hebt gedaan (ik snap ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is). In de situatie waar jij toen in zat, vind ik het heel begrijpelijk.
Ik zou nu even wachten tot je vriendin weer iets beter is voordat je het haar vertelt. Ik denk dat zij het ook vast wel begrijpt
Hoe gaat het met jou nu?

Jonah
Met mij gaat het af en toe beter maar ik kan het nog niet in mij zelf verwerken dat ik het niet heb gezegd ik baal er ontzettend van maar bedankt voor je reactie en ik ga het proberen uit te leggen aan haar

Reageer