Vraag

veel dagdromen, is dit normaal?

  • 1 November 2022
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heeyy.

 

ik dagdroom de laatste tijd echt heel veel. Tijdens lessen bijvoorbeeld. (Gek genoeg kan ik tegelijkertijd nog steeds redelijk goed meekrijgen wat er gezegd word??)  En als ik thuiskom van school zet ik altijd muziek aan en daarbij kan ik vaak goed ‘fake scenarios’ bedenken.  Ik doe het echt de hele dag door, ookal zijn ze soms heel kort of moet ik er iedere keer weer op terugkomen. 

Het zijn vaak een beetje dezelfde dromen/scenario’s, soms is het iedere keer prc dezelfde. Ze kunnen soms ook best verdrietig zijn ofzo, of gebaseerd op een herinnering maar ik krijg er niet per se een heel heftig, specefiek gevoel bij ofzo. Het bied wel een soort comfort?

Heeft iemand dit ook/weet iemand of dit wel gezond is?? Laat maar weten :)). 

 

 

 


2 reacties

Reputatie 1

Ik denk dat er niks aan de hand is.

Ik weet niet of je er last van hebt, maar anders zou ik het gewoon door laten gaan.

Het lijkt me eigenlijk wel fijn. 

En als je er geen problemen door school mee krijgt dan is er vast niks aan de hand.

XxCitroentje

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Je bent absoluut niet de enige! Ik maak ook heel erg vaak fake scenario's in m'n hoofd. Ik denk dat zolang je ze zelf niet gelooft, er geen angsten van krijgt of je er slecht door gaat voelen, het niet zo erg is. 

Het kan comfort bieden doordat de fake scenario's beter zijn dan je het zelf hebt in je leven of doordat je iets mist wat in de fake scenario's wel is.

Heel veel mensen hebben/doen dit, het is niet raar. Maar zoals ik net al zei: pas er wel mee op dat je je er niet slecht door gaat voelen of de fake scenario's echt gaat geloven!

Reageer