Skip to main content
hey,

op mijn vorige topic ging het niet zo heel slecht, niet goed maar ook niet slecht.

alles leek goed te gaan maar heb nu opeens suïcidale gedachtes, ik weet het niet de enige reden waarom ik leef is omdat je niet zomaar dood kan gaan en er mensen zijn die verdrietig zijn als ik dood ga.

het heeft geen zin om nog te leven

het is niet dat ik geen vrienden ofz heb of dat ik mij alleen voel nee ik weet het niet het is gewoon depressie

iemand tips ofz

ik weet het echt niet

doei
Hoi

Je hebt ineens suïcidale gedachten. Je depressie laat je niet met rust. Dat klinkt zorgwekkend, en als het te veel wordt, kan je altijd bij 113 terecht. Voor je iets onderneemt waar je jezelf pijn mee kan doen, kan je 113 contacteren. Zij zijn altijd bereid naar je te luisteren.

Die damn depressie. Je lijkt de zin van het leven niet in te zien. Ik denk dat, als we moeten leven naar de zin van het leven, dat moeilijk wordt, want voor zover ik weet zijn we er nog niet uit wat de zin van het leven is. Het kan nuttiger zijn te leven volgens jouw zin van het leven. Waar droom jij van? Welke hobby's vind je leuk, en wil je graag doorzetten, of eventueel beginnen? Voor welke mensen ben jij van groot belang? De zin van het leven naleven lijkt me minder belangrijk dan jouw zin van het leven naleven. Misschien heb je nog geen idee wat jouw zin van het leven is, maar geen paniek, daar kan je nog achterkomen. Je hebt nog een heel leven voor je.

Ook al ziet het er nu misschien duister uit, het kan beteren. Er is nog zo veel tijd voor het leven om te beteren. Het zou jammer zijn er nu al uit te stappen. Ja, er zijn mensen die je gaan missen, en die met een groot vraagteken zullen achterblijven, of misschien een schuldgevoel, omdat ze denken dat zij er niet genoeg voor jou geweest zijn.

Ook bij de KinderTelefoon zijn ze bereid naar je te luisteren. Ook zij willen jou helpen inzien dat het allemaal nog niet verloren is. Wie weet welke fijne dingen komen jou nog tegemoet, en wie weet welke personen kom je nog tegen. Soms kan het helpen om niet alleen te leven voor de mensen die je kent, maar ook om te leven voor de mensen die je nog gaat ontmoeten.

Groetjes

x

Waar droom jij van? Welke hobby's vind je leuk, en wil je graag doorzetten, of eventueel beginnen? Voor welke mensen ben jij van groot belang?

niks, geen
Momenteel is er niets waar je interesse in hebt of waar je je voor in wilt zetten. Ook geen land bijvoorbeeld? De kleinste dingen zijn goed.

Dat er geen mensen zijn voor wie jij van groot belang bent, kan ik me moeilijk voorstellen. Niet iedereen is even duidelijk in het uiten dat jij belangrijk voor hen bent. Dat wil echter niet zeggen dat ze je niet gaan missen als je er niet meer zou zijn.

Is er iemand in je omgeving waarmee je dit kan delen? Een vriend(in), ouder(s), mentor, huisarts?
Momenteel is er niets waar je interesse in hebt of waar je je voor in wilt zetten. Ook geen land bijvoorbeeld? De kleinste dingen zijn goed.

Dat er geen mensen zijn voor wie jij van groot belang bent, kan ik me moeilijk voorstellen. Niet iedereen is even duidelijk in het uiten dat jij belangrijk voor hen bent. Dat wil echter niet zeggen dat ze je niet gaan missen als je er niet meer zou zijn.

Is er iemand in je omgeving waarmee je dit kan delen? Een vriend(in), ouder(s), mentor, huisarts?

Ik weet dat ze me gaan missen en het is niet zo dat ik mij alleen voel of geen goed leven heb maar depressie betekent ook niet dat je je alleen voelt en dat niemand om je geeft, ik weet het niet ik wil gewoon weg, het heeft niet echt zin of zo om te leven of wel? zonder doel of wat dan ook.
Hoe je je momenteel voelt, is het misschien niet leuk om te leven, maar het kan beteren. Als je nu doorzet, kan het dat je je beter gaat voelen. Ik vind het moeilijk de juiste dingen tegen jou te zeggen om je te doen inzien dat het nog goed kan komen, en daarom raad ik je aan contact op te nemen met 113. Zij zijn opgeleid om te praten met mensen met soortgelijke gevoelens als die van jou. Jij bent niet de eerste die met deze gevoelens en gedachten zit. Je kan geholpen worden, als je die hulp toelaat. 113 contacteren kan de eerste stap zijn.
Mislukte poging #1
Ik ken het gevoel en ik denk dat die gedachten niet al te veel kwaad kunnen als je ze maar niet wild uitvoeren (zorg wel dat het niet nog erger word) maar denk even zo: ik heb deeze gedachten soms maar wil ik ook echt gaan? Nee : dan hoef je je echt niet meteen heel erg zorgen te maaken maar er wel iets aan gaan doen is ja antwoord ja : zou ik me wel erg zorgen maaken en een scpigeloog (dislexie) opzoeken helpt echt zelf ook gehad voor add maar helpt echt

Als je nee hat geantwoord kan je alsnog voor een scpigeloog kiezen of zelf oplossen is mij ook gelukt probeer iets te doen dat je leuk vind al is het 3 uur lang gamen (niet vergeeten te drinken) en neem klijne stappen begin bv met 1 uurtje je bed uit en gamen dan 2 dan 1 en een half uur een boek leezen of iets creatiefs bv schilderen tekenen of schrijven schrijven werkt heel goed als je gewoon al je gedachten op schrijft dat dan naar leest en kijkt van klopt dit eigelijk daarna kan je het verbranden verscheuren of wat dan ook (wel uit kijken met vuur he?) als je merkt dat dat nog niet helpt if dat je het moelijk vind dat te doen zou ik alsnog een scpigeloog opzoeken

Heel veel suc6 je komt er echt vanaf en je word dan niet meteen helemaal happy maar niet meer zooooo somber ❤️❤️
Heb ik een doel in leven? was ook lang mijn vraag. Het and woord is Ja maar misschien komt die later maar je hebt geen doel nodig om leuke dingen te doen. Toen je klijn was hat je geen doen het enige wat je wou was speelen en leuke dingen doen je dacht niet eens na over een doel. Dus eigelijk heb je nu last van je '' te slime'' hersenen die daar nu wel over na denken. Als je verveel de gedachten hebt of je gedachtengang niet stopt kan je denken wat is mijn volgende gedachte en dan word het even stil probeer die stilte vast te houden hoeft niet lang. Het word vanzelf langer en zo train je je hersenen om even rustig niks te doen. Mediteren klinkt misschien ene beetje zweverig maar het helpt echt je geeft je even over Ana je gevoel geluid en gedachten als je mediteren lastig vind is een mediteer met mij vidio heel fijn ik vind die van sanny zoekt geluk/ Sammy verhoeven heel fijn❤️❤️
Je hebt een mislukte zelfmoordpoging achter de rug. Dat vind ik zwaar om horen. Aan de ene kant ben ik blij dat je er nog bent, maar aan de andere kant maak ik me grote zorgen, aangezien je geprobeerd hebt uit het leven te stappen.

Heb je professionele hulp? Hoe voel je je momenteel?

Reageer