Vraag

twijfelen of ik hem moet helpen of niet

  • 25 July 2020
  • 8 reacties
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Nou ik zit te twijfelen over iets. Ik ben dus op vakantie geweest met een groep van ongeveer 20 mensen en daar ben ik veel om gegaan met een klein groepje daarvan. Op de laatste avond zat ik te praten met een jongen, want hij zag er niet zo goed uit, dus vroeg ik of alles wel goed ging. Toen ik dat had gevraagd zei hij “ fysiek wel maar mentaal niet, want ik ben depressief” en later zei hij dat ik de enigste was die dit wist en dat ik het aan niemand anders moet vertellen. Maar ik zei tegen hem of hij er over wou praten en toen zei hij iets wat ik niet kon verstaan en liep later weg, dus mijn vraag is. Zou ik hem nu een appje sturen dat ik hem wel wil helpen zodat hij zich een beetje beter voelt? Ik zit erg in twijfel want zo goed ken ik hem niet, ik ontmoette hem op de vakantie namelijk. Dus ik weet niet of hij dit fijn zou vinden. En ook weet ik niet wat ik in het berichtje zou moeten zetten


8 reacties

Wat goed dat je hem wilt helpen. Je kunt hem inderdaad eens een appje sturen hoe het met hem gaat en of hij erover wil praten. Praten lucht meestal al heel veel op. Als hij wilt, kan hij dan zijn verhaal even bij jou kwijt en jij kan hem eventueel helpen om de juiste hulp te zoeken.

 

Groetjess

Wat goed dat je hem wilt helpen. Je kunt hem inderdaad eens een appje sturen hoe het met hem gaat en of hij erover wil praten. Praten lucht meestal al heel veel op. Als hij wilt, kan hij dan zijn verhaal even bij jou kwijt en jij kan hem eventueel helpen om de juiste hulp te zoeken.

 

Groetjess

Okay :) zou jij misschien ook weten wat ik kan zeggen? Als eerste berichtje?

Heyy

Of hij dit leuk al vinden of niet weet je nooit. Het enige wat je kunt doen is hem laten weten dat je er bent voor hem. Dat zal hij wrs wel waarderen hoor.

Wat je in het berichtje moet zetten kun je zelf kiezen natuurlijk. Gwn iets in de richting van ''als je het nodig hebt, ik ben er voor je'' zoiets.

Groetjs

Hey ,

Zoals al is gezegd, je weet nooit of iemand dit wel of niet fijn vind, maar over het algemeen is het fijn als hij zijn verhaal kwijt kan ,als hij dat wilt. Hij zal het al heel waarderen dat je er voor hem bent. Zeker in een depressie heb ik ervaren dat het al erg kan helpen dat iemand om je geeft en waarbij hij zijn verhaal kwijt kan als hij dat wil. 

Wat je in het appje kan zetten is iets dat je er voor hem bent en jij voor hem een luisterend oor kan zijn.

 

Groetjes Gebruiker c 

Heyy,

Ik denk dat je het beste hem kan appen. Ik als jongen zelf vind het fijn als mensen me willen helpen, zolang ze niet gaan backfiren of iets raars erover zeggen. Dus luister goed naar hem, heb zijn vertrouwen en maak daar geen misbruik van.

Wat goed dat je hem wilt helpen. Je kunt hem inderdaad eens een appje sturen hoe het met hem gaat en of hij erover wil praten. Praten lucht meestal al heel veel op. Als hij wilt, kan hij dan zijn verhaal even bij jou kwijt en jij kan hem eventueel helpen om de juiste hulp te zoeken.

 

Groetjess

Okay 🙂 zou jij misschien ook weten wat ik kan zeggen? Als eerste berichtje?

"Hey, wat jij laatst verteld had, had een impact op mij, ik wil je laten weten dat als je er over wilt praten, je altijd bij mij terecht kan"

 

Zoiets misschien?

Badge

Hoi Marleen,

Als ik jou was zou ik hem iedere dag vragen of het goed gaat. En ik zou het duidelijk maken dat je hem wilt helpen als hij het nodig heeft. En als je het echt niet weet kun je altijd naar een persoon gaat die je vertrouwd om om hulp te vragen.

Groetjes, Yeetler.

Hoi Marleen,

Als ik jou was zou ik hem iedere dag vragen of het goed gaat. En ik zou het duidelijk maken dat je hem wilt helpen als hij het nodig heeft. En als je het echt niet weet kun je altijd naar een persoon gaat die je vertrouwd om om hulp te vragen.

Groetjes, Yeetler.

Elke dag is misschien een beetje too much, kan dan als bemoeien (misschien wel stalken) overkomen.

Ik zou gewoon zeggen dat als hij erover wilt praten, dat je er voor hem bent, maar zeker niet pushen.

 

Reageer