Vraag

TW!! zelfbeschadiging en zelfmoord, ik doe mezelf pijn en ik weet niet wat ik moet doen

  • 1 June 2022
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

heyy

ik ben Dani en ik ben 14 y/o. Ik heb al ongeveer een jaar problemen met zelfbeschadiging. Meestal Komt de gedachte in me op als ik iets fout doe of dat gevoel heb. Het is voornamelijk mezelf slaan of met mn nagels in mn huid prikken. Soms snij ik mezelf ook. Ik wil er echt mee stoppen maar het lukt gewoon niet. En het is ook om de kleinste dingen, bijvoorbeeld als ik iets fout doe tijdens het sporten. En als ik het dan doe dan wil ik het eigenlijk erger doen want ik heb het gevoel dat ik het niet erg genoeg doe en dat het daarom niet zo erg is. Soms heb ik ook de gedachte dat ik mezelf wil doden. Ik heb ook 1 keer een poging gedaan, alleen gelukkig stopte ik op tijd en is er niks gebeurd. maar ik weet niet wat ik kan doen om mezelf af te leiden van dit soort gedachtes. heeft er iemand tips?

greets Dani (hij/hem)

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen choquerende of triggerende details.


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Hoii, 

Wat naar! Ik snap dat dit echt moeilijk is. Kan je er met iemand over praten in je omgeving misschien? Of misschien contact opnemen met je huisarts. Of je ouders vragen of je met een psycholoog mag praten. Maar goed even terug naar de sh (self-harm/zelfbeschadiging). Je bent echt geweldig zoals je bent en doe jezelf geen pijn. Maar misschien kan je voor jezelf afspreken: op dinsdag mag ik mezelf niet beschadigen. En als dat lukt bijvoorbeeld: op dinsdag en donderdag mag ik mezelf niet beschadigen. En zo steeds verder. Of je spreekt met jezelf af dat je bijvoorbeeld uiteindelijk 1 keer in de week of maand ofzo jezelf mag beschadigen maar niet meer. Zou zoiets misschien helpen voor jou? En als je de neiging hebt denk dan: Ik ben goed zoals ik ben en ik hoef mezelf geen pijn te doen. En pleeg alsjeblieft geen zm.. jij bent het waard om hier te zijn! Blijf alsjeblieft hier.. 

Ik hoop dat dit een beetje helpt:)

Heel heel erg veel succes! Ik duim voor je en ik geloof in je! 

You got this!:)

- annoniem_meisje

Hey hallo ten eerst ik heb nooit mij echt zelf beschadigd maar zelfmoord gedachts gehad .en zo als anoniem meisje zegt je bent het waard om te leven !!!!!!!!!!!!!!!! En ik weet dat het meschien een soort van fijn voelt om je een soort van te straffen maar alstublieft doe het niet Gebruik te misten geen messen en en soort afbouwen maar ik zou het anders doen ik zou steeds minder pijnlijke dingen doen en als je heeeeel boos bent of zo op je eigen gebruik liefst niets maar anders kan je meschien een elastisch je gebruiken dat brengt geen beschadigingen en gebruik dat liefsts en doen dan als anoniem meisje zegt bevoorbeeld eerste dinsdag dan maandag en dinsdag zo dan

Reageer