tw: su!c!de

  • 11 July 2023
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

Ik kan dit niet meer. Ik zit al twee dagen alleen op m’n kamer. Ik heb niks gegeten of gedronken. Gisteren ben ik uit het raam geklommen en heb ik weg proberen te rennen maar dat lukte niet. M’n vader kwam achter me aan en heeft me weer naar huis gebracht. Ik viel bijna flauw. Vandaag is m’n oma die tijdelijk bij ons woonde teruggegaan naar huis. M’n moeder is heel boos op me, dat is ze elke week wel en ik ben er klaar mee. Ik wil rust ik wil vrijheid en het voelt alsof de enige manier om dat te krijgen doodgaan is. Ik heb al een poging gedaan gisteren met paracetamols maar dat kon ik niet. De enige reden dat ik nog leef is m’n oma en m’n vriendje. Maar ik kan het gw niet meer, ik wil hier weg. Ik heb rust nodig.


5 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Veel sterkte.

Ab W

Hey,

Heftig! Maar je moet echt door, opgeven is geen optie. Leef dan voor je oma en vriendje. Die zouden jou never nooit willen missen.  Be strong, because someday it will be alright! Alsjeblieft geef niet op!  Probeer het mooie van het leven in te zien. Terwijl ik dit voor je aan het typen ben, me nogal ziek voel en echt medelijden met je heb, zit er een vlinder op me been. Dan kan ik me toch beter op die vlinder richten (en op dit aan jou typen), dan dat ik aan het mindere denk? Daar wordt ik vrolijk van, een vlinder op me been. Probeer je op de mooie dingen te richten! Echt het komt weer goed.

Sterkte!

 
Reputatie 7
Badge +7

Hoi lieve @Lelie 

Toen ik jouw verhaal las voelde ik me heel krachteloos. Ik wil jou zo graag helpen, maar tja... Ik kan niets doen dan zeggen dat je geen zelfmoord moet plegen, maar zelfmoordgedachtens gaan niet zomaar weg. Misschien heb je hier iets aan: 

Of hier

Pleeg alsjeblieft geen zelfmoord!! Je kan altijd (Nou niet altijd) chatten of bellen met de kindertelefoon, maar je kan wel altijd met 113 bellen of chatten. De terugkomchat lijkt me iets voor jou. Klik hier voor meer informatie:)

Zelfmoord is geen goeie oplossing. Ik weet zeker dat je moeder super verdrietig zou zijn als je een zelfmoord pleegt. Ze is misschien vaak boos, maar je blijft haar dochter. Je bent heel veel waard voor haar. En als je een zelfmoord pleegt weet zeker dat je vrienden verdrietig zullen zijn. Als mijn beste vriend/beste vriend een zelfmoord pleegt... Brrr, Die gedachte maakt me al verwarrend. 

Xxxx heel erg veel sterkte! Ik hoop dat ik je geholpen heb. Stay stong lieve @Lelie! Liefs xxx Banaantje <3

Reputatie 1
Badge

hey, ik zie dat je er heel erg moeite mee hebt. misschien kan je ook wat afleiding zoeken. als je oma en je vriendje je gelukkig maken kan je misschien wat extra tijd met hun doorbrengen. en ik snap dat als je je zo voelt dat je dan ook automatisch naar depressieve muziek zal luister, maar probeer anders om een leuk deuntje te luisteren. misschien knap je daar al wat van op. je kan ook uitleggen aan je ouders waarom je weg probeerde te rennen. als ze je begrijpen kunnen ze een misschien hulp voor je zoeken. maar nog niet opgeven. ik weet heel zeker dat je daar spijt van zou krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Heee, heb je hulp? Anders zal ik namelijk veilig thuis of de huisarts bellen. Die kunnen dan hulp voor je regelen xx

Reageer