Vraag

Trauma

  • 25 December 2018
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik weet niet zo goed waar ik beginnen moet.
Maar oke ik ga mijn verhaal met jullie delen.
Ik heb veel mee gemaakt het begon toen ik 7 was mijn opa kreeg toen plots een hartstilstand en ja dat heb ik eiglijk nog nooit goed kunnen verwerken. Toen ik 9 was kreeg mijn oma kanker een zeldzame soort. Dus wij hopen op een positieve behandeling nou nee niet dus mijn oma was uitbehandeld. Toen ik 10 was overleed mijn oma ook dat heb ik niet kunnen verwerken omdat ik geen afscheid heb genomen (ik had namelijk elke keer dat ik de kans had om bij mijn oma tezijn ontweken dus zag haar niet zo vaak als dat ik nu had gewild) ik heb het daar erg moeilijk mee. Een week geleden is er ook zelfmoord gepleegd voor mijn huis nu ben ik daar natuurlijk erg van geschrokken en zie dat beeld soms voor me (ja ik heb gezien hoe hij lag na dat de hulpdiensten er waren). Het punt is nu dus dat ik veel shit heb mee gemaakt in een vrij korte tijd. Maar ik wil niet naar een psycholoog of iets dus mijn vraag is nu hebben jullie soms tips?

Groetjes 012anoniem012

2 reacties

Hoi

Je hebt een paar heftige dingen meegemaakt. Het is begrijpelijk dat je hier erg mee zit.

Schrijven, zoals je hier gedaan hebt, kan helpen. Je kan een dagboek beginnen, of je verhaal hier op het forum delen. Wie weet komen er reacties van mensen met dezelfde ervaring.

Praten helpt ook. Kan je terecht bij een familielid, vriend(in), mentor of huisarts? Vaak lucht het op om te delen waar je mee zit. Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Hey,

Wat er is gebeurd is helemaal niet leuk, maar je hebt het wel goed in woorden kunnen uitdrukken. Dat vindt ik heel goed van je!

Je hebt de kindertelefoon natuurlijk altijd nog, wij zullen er altijd voor je zijn. Alles kan je zetten in je forums. En als je wil ook bellen.

Maar uiteindlijk moeten we ons er overheen zetten. Je hebt nog een heel leven voor je waarvan je het beste kan maken! Ik hoop dat het snel beter gaat!

GR. Lemacje

Reageer