Transgender

  • 5 December 2018
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ben Kieran, maar op dit moment denken mensen dat ik bij de naam van een meisje ga. Ik ben zelf een jongen.
Ik weet dit al sinds vorig jaar, en werd daar zwaar depressief en suicidaal door. Ik heb geprobeerd een eind aan mijn te leven te maken dat jaar nog, maar dat lukte niet. Niemand was er toen achter gekomen. Ik heb het niemand verteld, en ik plan het niet te doen tot nog een paar jaar.
Ik zit nu in de tweede, en denk eraan om uit te komen na mijn 18e. Het probleem is dat ik niet weet of ik het zo lang kan volhouden. Ik heb er nieuwe vrienden bij gekregen, maar die kunnen niet helpen. Ik ben bang om hulp te vragen aan mijn ouders, want die willen weten wat er dan aan de hand is. (Homophobe, transphobe, moslim) en ze zullen me zeker uit het huis zetten. ik ben bang voor wat er kan komen. Wat kan ik doen dat me niet mijn kop kan kosten?

3 reacties

Hey Kieran

Je bent van plan om uit te komen als jongen op je achttiende, maar je weet niet of je het zolang zal kunnen volhouden. Je vermoedt dat je ouders niet positief zullen reageren.

Je kan altijd terecht bij de huisarts. Met de huisarts kan je over alles praten. Dankzij het beroepsgeheim worden je ouders niet zomaar ingelicht. Je huisarts zou je bv. kunnen doorverwijzen naar een praatgroep. Het lijkt me alvast fijn om hier niet alleen mee te blijven zitten.

Je hart luchten bij de KinderTelefoon kan ook. Op het forum kan je verhalen en ervaringen vinden van andere jongeren, waar je misschien mee geholpen bent. Als je nog eens suïcidale gedachten hebt, kan het helpen om contact op te nemen met 113.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Wat naar dat je zit met deze gevoelens, maar ze niet kan uiten, omdat je ouders dat niet accepteren!

Ik ben zelf ook transgender (geen jongen, geen meisje, ik weet niet precies wat ik ben). Ik worstel hier eigenlijk al jaren mee, maar sinds ongeveer twee maanden ben ik dit erg gaan uiten. Mijn moeder en mijn zus weten het nu en die zijn gelukkig heel erg accepterend. Ik weet niet wat ik had gedaan als ze dat niet waren geweest.

Ik denk dat hun grootste 'haat' naar transgenders komt door het geloof? Ik heb een beetje rond zitten kijken en sommige stromingen van de islam accepteren wel transgenders, maar dit is verschillende per stroming/groep. Deze site kan je misschien iets verder helpen.

Ik snap het dat je het je ouders nu liever niet vertelt, maar ik zou het ook vervelend voor je vinden als je tot je 18e moet wachten met uitkomen en met je transitie (als je dit graag zou willen). Daarom lijkt het mij, net als @Kenshin ook slim om contact op te nemen met je huisarts. Je huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus daarmee kun je hierover in vertrouwen spreken. Je huisarts bezoeken is ook gratis, dat wordt vergoed door iedere zorgverzekeraar. Daar heb je dus ook geen problemen mee.

Is er verder iemand waar je voor uit de kast bent? Iemand waarmee je hierover in vertrouwen kan praten? Blijf er niet alleen mee zitten, want ontdekken dat je in het verkeerde geslacht bent geboren, is erg naar en dat hoef je niet alleen te doorstaan!

Gr. Pin
Ik snap je. Bij een islamitisch cultuur is dit niet makkelijk (ik ben zelf moslim) maar als je een jongen wilt worden dan kan je dat doet (het is nederland). Wees blij dat je in Nederland bent want waarschijnlijk als je in het land bent van je afkomst zouden er zware gevolgen zijn (srry als dit gemeen klinkt maar zo bedoelde ik het niet ) @Kenshin heeft zelf ook tips voor je als je het gelezen hebt. Maar je kunt die gevoelens van je niet blijven verstoppen. En als je op je 18de van geslacht wilt veranderen dan moeten je ouders het toch weten, want misschien wil je hen, of zij jou, opzoeken.
ik hoop dat dit helpt xx

Reageer