Vraag

Transgender

  • 17 January 2018
  • 7 reacties
  • 324 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Yoo ik ben een meisje 14 jaar en zit in de derde klas

Ik loop bij een psicholoog(of hoe je het ook schrijft) en ik zit er te worstelen met mijn transgender gevoelen... ik kan er niet meer tegen want mn hoofd denkt daar alleen maar aan. Ik denk dat ik een jongen wil zijn alleen ik durf de stap niet te zetten om mn haar te knippen(mn ouders staan volledig achter mij) mijn vraag is wat ik kan doen

-groetjes

7 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hoi,

Hier met je psycholoog over praten. Hij/zij is de beste die je kan helpen. Daarnaast ben je 14... In je puberteit gaat er van alles door je hoofd: ben ik homo/lesbisch, ben ik een jongen of meisje? Je zal veel vragen hebben. Maar uiteindelijk ben je zoals je bent. We moeten elkaar niet in hokjes plaatsen: hij is gay, hij is hetero, zij is transgender, zij is bruin etc etc etc. Doe wat je wil en wees wie je wil zijn.
Btw. Er zijn genoeg meisjes met kort haar dus dat zien mensen niet snel als transgender.

Succes!
Hoi kaasplank

Tnxs voor je antwoord heb er veel aan!!
Zoals hierboven werd gezegt praat erover en doe wat je zelf wil. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is maar op school en in de klas praten we er veel over en zouden transgenders niet vooroordelen ofzo ik vind het juist dapper dat je durft te laten zien wie je bent en dat hoeft natuurlijk niet in 1 keer dat kan in stapjes
Hey als je er over wilt praten met mij wil ik je wel mijn nummer geven?
Badge +2
- Wij vinden het heel belangrijk dat kinderen en jongeren anoniem kunnen zijn op ons forum. Daarom is het uitwisselen van contactgegevens niet toegestaan (forumregel 6 en 7). -
Hey ik ben een transgender ik wil ook een jongen worden toen ik met mijn moeder in de auto zat zij ze in eens heel random we gaan vandaag je haar knippen (want dat wou ik stiekem al een tijdje) ik was doodsbang en wilde niet meer dat is logies want het is niet niets en ik had echt super lang haar maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan omdat ik wist dat het mij gelukkiger gaat maken en het was de beste keuze ooit
Hoi,

Ten eerste wat fijn dat je ouders hier achterstaan!
Dat zou mij zeker al wat extra zelfvertrouwen geven.
En zoals @kaasplank al zegt kort haar betekend niet perse dat je transgender bent,dus ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.
Met je psycholoog praten kan een heel eind helpen, en ook door er over te praten kan dat ook jou helpen om dingen te realiseren.
Ik kan je natuurlijk niet letterlijk zeggen wat je zou moeten doen, maar gewoon jezelf zijn en je gevoel volgen,want dan kom je zeker
een heel eind.

xX Maii

Reageer