Topic om je verhaal kwijt te raken

  • 29 November 2023
  • 17 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal!

Ik heb vaak dat ik een leuk of minder leuk verhaal heb dat ik kwijt wil. Maar het is niet echt iets om een topic van te maken. Misschien hebben anderen dat ook, dus als je wat kwijt wil, kan je dat hier doen.

Is er iets vervelends of juist leuks gebeurt? Dan kan je dat hier kwijt.

Ga alsjeblieft niet bloggen, dan wordt dit topic gesloten.

 

Liefs,

  1.  

17 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb iets:

Mijn klas weet grotendeels dat ik bi ben. Niet dat het erg is ofzo, maar ja. Ik ben waarschijnlijk demi-bi, maar ik heb geen zin om dat helemaal uit te leggen, dus nu denken ze waarschijnlijk dat ik ook op alle meiden val, of tenminste op mijn vriendin. Ik maak me er niet druk over, maar ik word wel snel rood, dus dat wordt echt gênant :)

Hoe het gebeurt is:

We waren aan het gymmen, en niemand wilde in het veld, want het zijn altijd alle irritante jongens  =I  Komt zo'n jongen langslopen: "Als je het lintje niet aanneemt, dan ben je gay.” Hij loopt langs iedereen: "Jij bent gay, jij bent gay.” En ik antwoord: "Dat klopt.” Hij met zijn mond vol tanden. Een meid uit mijn klas loopt gelijk naar haar vriendin in het veld en FLUISTERT HET IN HAAR OOR. Ik vind het prima dat mensen weten dat ik bi ben, maar je hoeft het niet te fluisteren, en doen alsof ik het niet mag horen.

Nou ik gelijk rood (ik word snel rood), en komt nog zo'n jongen naar me toe: "Je mag van mij wel bi zijn hoor.” Ik vraag me nog steeds af waarom ik toestemming nodig heb om bi te zijn, maar oké.

Dat is toevallig precies wat een aardige meid zei naast mij. 

Al met al, een grappige gebeurtenis, maar ik had liever dat ze het niet wisten. Nu ontstaan er 100% roddels.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik kreeg vanmorgen een briefje in mijn tas met " ik vind jou leuk, knap en lief" er op.... Geen idee van wie dus afwachten maar, maar het leek wel echt zeg maar. Heel apart. Voelt stiekem ook wel vleiend hihi.  Nou ja dat dus xd

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge

Hoi, niet zo’n heel leuk iets, maar soms heb ik het gevoel dat mensen niet begrijpen hoe het is om heel goed in school te zijn, altijd vrolijk te zijn en veel vrienden te hebben en alsnog iedere dag als een teleurstelling te voelen.

Reputatie 7
Badge +11

@Tover01 geheime aanbidder? ;-)🌹

@123anoniem456, wat vervelend voor je! Veel sterkte! ❤

Ik heb zelf een leuk momentje:

Ik moest wat uit mijn vriendins kluisje halen, en dat ene joch (die Luca), heeft daarnaast zijn kluisje(s) (hij heeft misschien 1 ingepikt)

Maar hij zat dus totaal voor het kluisje. En ging het expres blokkeren. Maar hij is een kop kleiner dan ik ben, en was maar met 2 andere kleine kinderen, en hij zat ook nog eens op zijn knieën. Dus ik zei vastberaden:  "opzouten." En hij keek serieus bang XD

Klinkt niet heel bijzonder, maar het is een persoonlijke overwinning.

 

Liefs,

       M.

Reputatie 3
Badge

Hoi, niet zo’n heel leuk iets, maar soms heb ik het gevoel dat mensen niet begrijpen hoe het is om heel goed in school te zijn, altijd vrolijk te zijn en veel vrienden te hebben en alsnog iedere dag als een teleurstelling te voelen.

Ik vindt het zo erg voor je,. Maar dit is gewoon oprecht hoe ik me voel. Iedereen verwacht dat je nu dus helemaal perfect bent en dat soort dingen maar dat is natuurlijk niet zo. 
ik voel altijd de druk om dan een soort van voorbeeld te zij n en ik heb het gevoel dat als ik gewoon zeg dat het slecht gaat iedereen me negeert omdat ze denken dat ik me  nooit ook slecht mag voelen

Reputatie 5
Badge +1

dus ik zit in een vriendengroep met N, EV, K, F en J. J zit niet meer bij mij op school, dus zij heeft hier niks mee te maken maarja ze is wel nogsteeds vrienden met ons. Maar er is dus een ander meisje, EL, en zei is al best wel lang vriendinnen met F maar zat nooit in onze vriendengroep… maar nu gaat EL oppeens wel altijd bij ons zitten enzo en zit ze oppeens wel in onze vriendengroep. Alleen het probleem is dus dat ze eigenlijk vooral aardig doet tegen K en F… ze gaat mij altijd hc aankijken ik snap niet waarom ik ben nooit gemeen tegen haar of iemand geweest? ook op school als we groepjes moeten maken probeert ze te zorgen dat ik niet bij iemand van mijn vrienden zit en dan is ze zovan ´ja vraag die andere meiden gewoon? er zijn genoeg mensen in deze klas die je gewoon mogen maar je kunt niet bij ons´ EV zegt dat ze hetzelfde bij haar doet. ik ben eigenlijk vooral close met N, EV en K, hun zeggen ook zovan ik mag EL niet en ja F mag haar vgm ook steeds minder dus dat is wel fijn maar toch

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook zo'n drama gehad in de vriendengroep, je moet het gewoon een tijdje aankijken, misschien kan je een keer EL apart nemen en vragen wat je hebt misdaan, of anders met alle meiden.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

@Natureflower  yes!  Inderdaad en ik weet ook wie en ze is heel leuk vind ik zelf ook! XD, ik mag hier natuurlijk niet over uit weiden anders word het chatten maar ik laat het wel weten ;)

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb de laatste tijd een soort aanvallen, ik denk dat het een soort paniek of axiety aanval is. Maar soms moet ik keihard huilen en ik kan niet stoppen, maar vaak wordt de stress me te veel of voel ik me heel bang voor geen enkele reden.

Ik heb vandaag tijdens Latijn ook weer een aanval gehad. Ik heb mijn nagels in mijn arm gedrukt. Het hielp, maar er zitten nu rode afdrukken in mijn arm, terwijl het nu avond is en het 's ochtends is gebeurd :/

 

Liefs,

        M.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo moderator, ik heb vanmorgen een reactie getypt en hier ingediend. Ik zie deze nergens terug. Ik heb ook geen mail gekregen dat er iets mis is met de tekst. Kunt u dit uitzoeken? 

Groetjes Julian

Reputatie 4
Badge +2

Hai Tartan,

Wat vervelend dat je bericht niet is geplaatst. Onze excuus hiervoor. 

Ik heb het uitgezocht maar kan je reactie niet meer terugvinden, ook niet in de spam.

Helaas zal je je reactie nog een keer moeten typen. Sorry hiervoor...

Groetjes,

Karin, De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge

Ik kan niet meer soms denk ik bah wat voel ik me vies ik schaam me voor mijn gedachten en ben voor het eerst ongesteld en praat er ook over met mijn moeder maar soms is het zo ernstig dat ik liever dood wil ik ben gek en durf niet naar mijn vriend als hij op het voetbalveld zit met zijn vrienden. 

Reputatie 4
Badge

En mijn paardrij instructeur werd eerst ziek door combinatie van alcohol en medicijn, toen werd ze weer beter maar verkocht ze twee van haar paarden en ging met hem mee naar de hoofdstad en stapte op het vliegtuig en vloog naar Zuid Afrika en komt niet meer terug. Ze ging weg omdat ze erge ruzie had met haar man. Nu mogen we naar haar paarden en rijden, maar omdat ik het al niet leuk vond wil ik niet rijden maar wel naar de paarden toe. Ik vond het al niet zo leuk als eerst want ze zij dat het onze ouders hun schuld was dat we niet zo vaak konden rijden terwijl ZIJ degene was die het te druk dat.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Paard

 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Wat fijn dat je soms met je moeder er al over kunt praten, maar weet dat je er ook over kunt praten met De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of er met ons over kunt chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Kim (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, Hou vol hoor @Paard ,  ik weet natuurlijk niet voor welke gedachten je je schaamt maar we zijn allemaal mens en soms giert er van alles door je hoofd. En over gedachten gesproken:  het berichtje van mij dat niet doorkwam en geplaatst ging over  dat ik zelf gistermorgen moodswings had, van heel vrolijk tot  bijna euforisch lachen en totaal niet met de gedachten bij de les. Bij gym was ik voor het eerst in zo'n beetje 2 jaar weer eens te vervelend en te luidruchtig zeg maar, een bui waarin ik mezelf niet beheerste en overal om lachte en aan het praten was terwijl de lerares dingen uitlegde. Ik kreeg straf en werd in het halletje gezet en ik stond daar en ineens dropte mijn stemming van super vrolijk naar totaal verdriet en snikken en brok in de keel, dat dus.  Eig iets té overdreven voor wat er eigenlijk aan de hand was. Na die huilbui voelde ik me weer stabiel zogezegd, en was ik weer  rustig. En ik maak me dan zorgen of ik niet weer in zo'n periode kom van depressiviteit en neerslachtigheid die ik al eens eerder had 2 jaar geleden.  Na 10 minuten m'n straf mocht ik weer meedoen en vanaf dat moment was ik weer mezelf zeg maar, en ik heb er nu ook geen last meer van maar ik schrok achteraf wel van die swing zeg maar. Nu maar hopen dat het ‘ eventjes een puberding’was haha, en geen voorbode. Nouja misschien maak ik me druk om niks en hoort het er gewoon bij XD. Maarja door eerdere ervaring ga je gauw het ergste denken. Denk ik 😊

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Karin_  ik heb het opnieuw ingestuurd, gaat vast goed, bedankt, het is niet erg hoor, kan gebeuren!  Ik had net eenzelfde reactie gestuurd maar dan naar uw collega haha, zo zie je maar, foutjes zijn snel gemaakt :)  Ik hoop dat mijn berichtje nu wel door is gekomen.

Groetjes Tartan

Reputatie 6

Hey,

Een 'leuk' momentje. Heb weinig tijd, dus effe snel....

Ik wilde van het huis naar de camper lopen, denk zo'n 100 meter, klein stukje lopen! Het regende best wel. Dus ik ging die regen in, stond mijn vader bij de deur en riep me,  ik keek om en vroeg 'wat is er?'. Mijn pa vond het toen nodig om extra lang te wachten met antwoorden. Toen die eindelijk antwoordde (en ik al onnodig nat was geregend), zei hij: Als je doorgelopen was, was je verder geweest 🤦‍♀️. Sta ik daar in die regen omdat hij zogenaamd iets wilde vragen, komt ie met onzin aanzetten. Kon er wel om lachen en ben intussen ook weer lekker droog! 

Reageer