tiks/routine voor bed

  • 1 February 2024
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Elke avond en dag en middag (in de avond het ergst) heb ik een hele routine met tiks ofzo?? Ik heb elke avond dat ik het dak aan moet raken ect. Ik wil niet slapen omdat ik weet dat ik dan die hele routine moet doen. Ik durf niemand te vertellen.. iemand help :/


2 reacties

Reputatie 6

Hey,

Vraagje: wat gebeurt er als je niet aan die routine voldoet? Word je dan bang of krijg je een naar gevoel? Of is het gewoon een drang waar je niks tegen kunt doen?

Het kan een dwangstoornis zijn, maar dat hoeft niet persee. Ik snap dat het lastig is om dat tegen iemand te zeggen, maar als je er last door ervaart is het beter om het wel tegen iemand te zeggen. Dan kun je misschien hulp krijgen. Raar is het niet, want er zijn best wel wat mensen die het hebben.

Als je geluk hebt (naja, geluk... ) zijn het alleen dwanggedachtes en geen stoornis, dan gaat het volgens mij gemakkelijker over. Verder heb ik ergens gelezen dat het verminderen van stress ook werkt.

Hoop dat ik een beetje geholpen heb.…

Ajuus!

 

 

 

Badge

Het is gwn een routine die ik volg en als ik het niet doe vertel ik mezelf dat er iets ergs gaat gebeuren. Ik wil het graag vertellen maar het is al 4 jaar gaande. Ik denk dat het een trauma is van vroeger, ik ben vroeger mijn zus verloren en ben nu soms bang om iemand te verliezen. Ik zat erover natekenen dat het misschien dwang gedachtenen waren door een trauma??..

Reageer