therapie, ik ben moe en ik wil niet meer

  • 27 March 2024
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben zo moe

Erg moe

Sinds maandag (25-3) ben ik begonnen met een soort intensieve behandeling voor mijn trauma's. Daarvoor volg ik 4 soorten therapie. Ik heb van sochtens tot smiddags, 4 dagen in de week voor 3 weken die therapieen. En het is zwaar. Op woensdag (vandaag dus) heb ik mijn vrije dag van het allemaal maar het voelt alsof ik een hele workout heb gehad. Ik ben zo moe.

Ik moet dus IE (Imiginaire exposure), EMDR, PMT en systeemgesprekken volgen. Ik vind het allemaal wel oké behalve de IE. Eerst zat ik te jammeren over EMDR maar in verglijking tot Imiginaire exposure is het niks. 

Ze willen dus eerst de spanningen die gerelateerd zijn tot bepaalde "plaatjes" van mijn trauma zo hoog mogelijk krijgen zodat mijn brein realiseert dat er niks miss gaat als ik erover na denk. Heel logisch allemaal. Maar ik haat het. Telkens weer dezelfde paar vragen die honderd keer worden herhaald zodat je het hele verhaal er zo goed mogelijk uit krijgt zodat je "echt exposed" wordt. 

Het geeft me de kriebels en ik ben nu 24/7 getriggerd. Mijn paranoia is uit het dak, ik kan de hele dag wel huilen als het moet. Ik wil niet meer. En ik heb in totaal 1 herinnering half behandeld. Ik vind alles oké, behalve dit. Het helpt niet en mijn symptomen zijn zoveel erger nu. 

Ik kan nu niet meer onder de therapie uit komen en dat weet ik ook wel, ik had gewoon anders verwacht... 

OH en als ik terug kom op de groep doen ze zo onverdraaglijk pushy. Ik mag amper naar mijn kamer voordat ze al boven staan om te vragen of ik naar beneden kom. Ik moet de hele dag een activiteit doen zoals tekenen, lezen, schijven, knutselen, tv kijken, bakken, spelletje doen... dit vind ik altijd wel leuk om te doen, behalve 30 minuten nadat ik heb moeten praten over mijn levenslange trauma's. Ik kan me op deze momenten geen drol schelen over die stomme spelletjes, ik wil gewoon een paar jaar lang slapen, is dat teveel gevraagd??? Blijkbaar wel. Ik mag niet eens meer in de middag een dutje doen. 

 

 

Misschien moet ik niet zo erg zeiken over therapie, er zijn veel mensen die niet kunnen gaan terwijl ze het nodig hebben. Toch vind ik dit allemaal wel lastig... iedereen laat het zoveel makkelijker lijken dan het is. "Gewoon doen!" "Het is voor een goed doel!" 

Ja stik daarin 


5 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey ja omg ik herken de situatie waar je inzit zo erg. Ik moest december 2022 ook intensieve therapie doen en ik had precies dezelfde onderdelen en struggles als jij.  Op een gegeven moment gingen ze zich irriteren aan alles wat ik deed echt zo'n onzin like ik ben toch degene die het moeilijk heeft? Het is alsof ze willen dat we die hele 3 weken geen enige vorm van blijdschap meer voelen ofzo..

Maar girl trust me het werkt en it will be all worth it in the end. Het lijkt nu misschien nog erg maar neem het van mij aan je gaat trots op jezelf zijn en het gaat je helpen op lange termijn.

 

Goodluck <3

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @pixeldreams_ 

 

Ten eerste, bedankt hiervoor. Ik heb het vandaag weer moeten doen. Het maakt me gewoon helemaal depri. De blijheid word gewoon uit me gezongen elke keer als ik dat gebouw in loop. Maar het moet wel goed komen. Gister avond (toen ik dit plaatste) was ik ook wel heel erg chagrijnig (mijn cake was mislukt.. 😅). Misschien is het niet totaal eerlijk tegen over de therapie. Maar na deze 3 weken ga ik eindelijk wat rustiger aan doen en dan is het hopelijk een stukje meer waard 

Vandaag had een van mijn therapeuten ook al aangegeven dat ze door had dat er wel positieve verandering was.. ik had het totaal niet door maar blijkbaar ben ik fysiek rustiger en praat ik wat makkelijker over de gebeurtenissen. Misschien zijn die kleine veranderingen het ook wel waard. 

Reputatie 4
Badge +3

@LampenKap Yess ik ben trots op je! Er rustig over praten vind ik persoonlijk wel een grote verandering want ik het tot op de dag van vandaag nogsteeds niet haha geloof me het is het zeker waard

 

heb jij met therapie dat je elke week wat leuks gaat doen? of bijvoorbeeld 1 keer per week moet sporten? ik moest dat wel namelijk en we hadden ook dat we elke week wat lekkers gingen koken aangezien we de rest van de week alleen maar kant en klaar aten..

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @LampenKap ,

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Roos (De Kindertelefoon) 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @pixeldreams_ 

Ik moet elke dag met de Taxi naar de poli kliniek heen, ik ben er dus niet de hele dag en daardoor zijn er geen ingeplande leuke dingen om te doen. Dat doe ik dus op de woongroep waar ik nu verblijf. Ik blijf ook lang na deze behandeling daar wonen. Ik wou wel dat ik hier wat leuks kan doen.  Ik doe soms wel dingen zoals bakken maar ik heb ook gewoon te weinig energie daarvoor op dit moment, 

 

Reageer