Skip to main content

therapie ervaringen

Forum|alt.badge.img+2

heyyy 

ik wil even wat vertelen ik zit nu in therapie ik heb gister me eerste keer gehat en ik vond het best wel eng en ik ben wel benieuwt hoe julie ervaringen zij met therapie en ik weet niet zo goed hoe ik bij therapie moet zegen dat ik aan zelfmoord denk dus ja hebben julie daar ook tips voor alvast bedankt doeiii fijne avond :)

groertjes ​@Cato.db 

11 reacties

Fleur_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • 101 reacties
  • 7 maart 2025

Hi ​@Cato.db ,

Wat super knap dat je in therapie zit! Ik kan me voorstellen dat onderwerpen als zelfmoord lastig zijn om te bespreken. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Ik hoop dat je verder nog wat goede tips krijgt! 

Veel plezier nog op het forum. 

Groetjes,

Fleur 

De Kindertelefoon 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Fijn dat je therapie hebt. Snap wel dat je dat lastig vind om te vertellen, maar doe het wel op het moment dat het lukt en goed voelt. Misschien is het fijn om een brief te schrijven zodat je dat achter de hand hebt of gewoon geeft. Hopelijk heb je hier iets aan. ♥️

Veel liefs ♥️

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 7 maart 2025

heyy 

een brief schrijf is echt een goed idee ik ga dat misschien wel doen heel erg bedankt voor je tip

groetjes ​@Cato.db <3

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 7 maart 2025

Super goed dat je in therapie zit! 

Ik heb zelf al een aantal jaar therapie ondertussen en vond dit altijd zo spannend, gelukkig is dat nu gaan liggen. Als je zelf niet weet wat je moet vertellen gaat je psycholoog je wel helpen, je kan dit ook aangeven. 

Opzich helpt therapie wel, wat belangrijk is is dat je na je sessie even rust neemt, dit kan heftig zijn en dan heeft je brein even tijd om alles te verwerken. 

Welke therapie heb je? EMDR? Cognitieve gedragstherapie (praten met een psycholoog)? 

Tips om te vertellen over zelfmoord is dit best wel direct vertellen, anders kan het zijn dat je psycholoog dit niet helemaal opvangt. Dus zeg bijvoorbeeld, soms heb ik het zo moeilijk dat ik denk aan zelfmoord. En dan kan je daar in gesprek over gaan. Een briefje bij de hand houden is idd ook een goeie. 

Liefs 

Silence 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 8 maart 2025

heyyy 

ik weet eigelijk niet zo goed welke therapie ik heb dat is wel gezecht maar dat ben ik een betje vergeten omdat ik veel moest ondhouden

ik ga denk ik een briefje maken en dat geven de volgende keer en ik heb een soort ¨huiswerk¨ mee gekregen ik moet een moodbord maken

ik zal de volgende keer na me therapie rust nemen daar hat ik helemaal niet aan gedacht bedankt voor je tip

groetjes ​@Cato.db <3

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 8 maart 2025

Waarschijnlijk cognitieve gedragstherapie. Veel succes met je moodboard! Ik heb er ook 1 gemaakt, @kt mag ik hiervan een foto delen en zorgen dat m'n naam er niet opstaat? Helemaal goed! 

Liefs Silence 

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1534 reacties
  • 8 maart 2025

Hoi ​@Silence ,

ja hoor, je mag een foto van je moodboard delen zolang je er niet door herkend kan worden. Dat kan je zelf het beste inschatten. Check bijvoorbeeld, is je kamer niet zichtbaar op de achtergrond, staan er geen foto’s van je huisdieren of andere kenmerkende afbeeldingen op, staan je initialen er niet op, enzovoort.

Groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • 32 reacties
  • 8 maart 2025

heyy 

zou ik miss ook een foto mogen maken als ik me moodbord af heb?

groetjess ​@Cato.db 

Nicky
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • 14 reacties
  • 8 maart 2025

Hoi ​@Cato.db ,

jij mag ook een foto delen van je moodboard. Zolang je er ook voor zorgt dat je er niet door herkend kan worden. Let daarbij op de dingen die we in het vorige bericht geschreven hebben zoals geen herkenbare foto's etc. 

Groetjes Nicky /De Kindertelefoon

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 14 maart 2025

Ohja ik ging dit nog doorsturen.. doe het morgen!

Liefs Silence 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 533 reacties
  • 16 maart 2025

Dit was trouwens ook therapie huiswerk. 

Liefs Silence 

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen