Terug naar oude gewoontes

  • 28 January 2022
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Een lange tijd dat ik hier niet meer ben geweest. Vooral omdat ik het niet meer nodig had en ik me eindelijk ondersteund voelde. Dat is nu totaal niet meer zo. Ik weet niet hoe ik alles moet zegen want er is ontzettend veel gebeurd. Ik was van school verwisseld toen ik 11 jaar was. Ik was 5 jaar lang zwaar gepest tot het punt van heftige depressie, op dat moment in mijn leven wou ik ook zelfmoord plegen. Toen ik op mijn nieuwe school zat had ik eindelijk vrienden, ik voelde me eindelijk blij. Het voelde alsof het mentaal eindelijk goed ging, dat was een heel bevrijdend gevoel. De eerste dag op de middelbare school was heerlijk. Ik dacht dat ik 2 vriendinnen had gemaakt, maar ik zat heel erg in de fout. Ik had vroeger de gewoonte om slecht te eten, tot het punt waarbij ik niks at. Wat door 1 van die "vriendinnen" terug is gekomen. Ik kwam geen dag door zonder dat ze een opmerking over mijn lichaam maakte. Na een lange tijd bij mijn therapeut had ik eindelijk kunnen loskomen van hun. Maar ik wist nooit dat het zo komen tot dit punt. Opnieuwe de zware depressie, opnieuw moeten huilen, opnieuw altijd alleen in de gang zitten en opnieuw een einde aan mijn leven willen maken. Het ding wat me omhoog houd is lezen en dingen maken of tekenen. Mijn moeder zij gisteren "je zit altijd te lezen, praat een keer met iemand" ik weet dat ze het niet verkeerd bedoeld, ze bedoeld het juist goed. Maar het doet me veel pijn. Ik voel me als een monster waarmee niemand wil praten. Ik voel me zo alleen. Mijn gedachten maken me gek, ik kan amper normaal functioneren. Ik snijd mezelf nu bijna elke dag om de mentale pijn weg te stoppen. Weet iemand wat ik kan doen? 

(Bericht aangepast ivm forumregel 9)

 

 


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi Hoga,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Anne_K 

De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +2

Hi Hoga,

Ik had eigenlijk besloten geen reacties meer te plaatsen op het forum, dus meer alleen voor mezelf rondkijken..  maar ik wil hier toch even op reageren. Dat ben je waard.

Ik ga even mijn mening geven,

-Snijden voelt als een uitweg voor emoties, maar dat is het niet. Jij hebt het recht om je emoties op een goede manier te verwerken.

-Ik vind het echt heel erg dat jij je eenzaam voelt, maar er zijn echt mensen die bij je willen zijn en die van je houden.

-Als jij je fijn voelt bij tekenen en lezen, omdat het helpt zeker blijven doen!

-Lieverd echt waar, je bent geen monster. Ik ken je niet, maar dat ben je niet. Jij bent een uniek persoon die net als anderen, liefde, aandacht, gezelligheid, veiligheid verdiend.

-Wat vreselijk voor je dat je last hebt van depressies!

Daarbij zou ik adviseren om contact op te nemen met iemand waar je goed mee kan praten, wat echt veilig voelt. Mentor, evt ouders, een andere goede docent die evt kan helpen, coördinator? Er zijn altijd mensen die voor je klaar staan als je zorg nodig hebt. Online zijn er ook wat organisaties. 

Meditatie kan ook helpen om mentaal meer tot rust te komen. Begeleid is dat het fijnst!

En als laatste, jij kunt dit. Als jij dit niet had gekund, was dit niet op je pad gekomen. Ik heb ooit gelezen, de sterkste mensen krikgen de moeilijkste levels. Daar ben ik heilig van overtuigd. So, you can do this!

 

Als er wat is laat maar !

Wij geloven in je❤ 

Liefs, mij☆

Heel erg bedankt voor de reactie Liannexx. Mediteren lijkt me best wel een goed idee om te proberen! Ik ben nu al 2 dagen door gekomen zonder te snijden. Dankjewel.

 

Xx, Hoga

Reageer