Skip to main content
Vraag

Terug kijken op je topics

• September 18, 2026
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Forum|alt.badge.img+9

Hoi! Ik ben benieuwd hoe je kijkt naar de antwoorden en reacties op je topics of je eigen antwoorden op andermans topic op dit forum. Of je bij jezelf daardoor veranderingen hebt gedaan en of er dingen hetzelfde bleven. Misschien zou je het zo kunnen doen: als ik terug kijk op mijn topics en reacties dan..…

Hopelijk is er voor de meeste van jullie iets positiefs veranderd. Ik ben namelijk benieuwd hoe andere kinderen met de tips en suggesties om zijn gegaan en hoe je dat dan hebt gebruikt en toe gepast. Dank je wel als je ( natuurlijk eerlijk en binnen de regels) antwoord geeft! 

Groetjes! 

3 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 18, 2026

Hoi hoi ​@Tjempie  wat leuk bedacht, een soort reflectie op je eigen inbreng en resultaten van de reacties die je kreeg. Voor mij betekende het deelnemen aan dit forum en het om hulp en advies vragen, dat ik van begin af het gevoel kreeg, dat ik niet alleen stond. Met mijn eerste topic ontving ik zoveel lieve en steunende reacties dat ik me er echt door geholpen voelde. Ook in de toestanden daarna bleek het forum voor mij een spiegel, een schouder en een ideeën bron. Van een hopeloos verliefd maar ook onzeker en vernederd mannetje kwam ik tot een zelfbewust vertrouwen. Ik kon hier zoveel fijne reacties ontvangen dat het me op weg hielp en op liet staan. En ook mijn uiterlijk, kleding, mijn lijf en mijn gevoel voor mijn crush durfde ik te laten zien en horen. Zelfvertrouwen, mijn eigen ik, mijn psychische gezondheid, alles kreeg hier een boost. Ik was niet geweest hoe ik nu ben. Mooi om eens te kunnen zeggen. Bedankt aan iedereen die daaraan bijdroeg! ♥️♥️

Groetjes liefs Tartan X 💚

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 19, 2026

Hey ​@Tjempie !  Goed idee dit. 

Als ik alle topics van mezelf naloop : 

In het begin was alle support geweldig na mijn eerste topic!! En nu: Ik ben wel zelfverzekerder, loop er bij zoals ik zelf wil. Korte broek en kilt wel iets makkelijker dan rokje. Maar toch durf ik dat ook nog wel, hoewel naar school eigenlijk niet echt meer. Jammer maar dat is gewoon riskant. Ik ben toch wel wat bewuster van risico sinds ik daarvoor op mn knieën ben gezet. Hoewel ik die ervaring dankzij alle mooie adviezen hier wel weer heel goed een plek heb gegeven en positief probeer te zien. Het forum heeft echt geholpen. Ik heb wel gemerkt dat als ik al die liefde van hier probeer toe te passen, ik wel sterker sta maar je blijft toch voorzichtig. Zo'n groeps "overval "wil ik niet meer meemaken.

Waar de adviezen ook hielpen was de topic over de boze lerares in klas 2 toen ik onder de indruk was van haar boze bui en zonder tegenspreken straf aanvaarde. Toen ging ik nog heel braaf voor de klas staan. Ik denk dat ik nu respectvol een discussie zou proberen en zeggen dat ik de straf die ze mij geeft niet oké vind. Dat ik wel een andere manier wil maar niet zo openbaar voor de groep, niet dat  "handjes op mijn rug" staan zoals daar. Of misschien zelfs wel zeggen dat ik het helemaal niet nodig vind en dat ik het onredelijk vindt om voor zo'n klein foutje voor de ogen van iedereen zo te staan. Ik merk hetzelfde ook bij mensen die de leiding over mij hebben of bijvoorbeeld als je heel kinderachtig wordt behandeld. Eerst nam ik dat zoals het was, nu probeer ik op een vriendelijke manier een gesprek te gaan voeren en te vragen of ik iets niet goed doe ofzo . Allemaal door goede adviezen van hier! En ik ben ook nog iets zelfbewuster richting mijn vriendin 🙂 daar had ik ook een topic over. Toen vroeg ik mij af of ik mij te veel aanpaste omdat ik het haar heel erg naar haar zin wou maken. En ze vond zelf ook dat dat niet altijd hoefde. Ik weet zeker dat dat nu veel meer in evenwicht is. Het enige wat nog wel een beetje is gebleven is dat als we een uitje willen en ze wil echt iets heel graag dan ga ik daar niet moeilijk over doen. Maar wil ik echt iets niet dan gebeurt dat ook niet. Ik ben nog steeds wel wat meer volgend en zij leidend maar dat vind ik prima. Voorbeeld, ze vind nog steeds een bepaalde outfit van mij erg leuk staan, ze ziet me er graag in zegt ze dan en dan heb ik geen reden om daar moeilijk over te gaan doen. Enige waar ik dan nog wel een beetje aan werk is dat ze dan ook echt helemaal bepaald wat ik aan moet  Zoekt bij dat shirt en die korte broek ook een oorsieraad en polsbandje uit en sokken en schoenen die ze erbij vindt passen en die moet ik dan ook maar aan. Maar ach dat is heel soms en dan vind ik dat wel leuk, als ze dat elke keer zou doen  dan zou ik dat niet willen. Maar dat is dan ook echt het enige. Voor de rest gaat het echt heel leuk en gezellig. En als laatste wil ik nog benoemen dat ik door alle goede adviezen nu dus thuis bij mijn moeder eigenlijk nergens meer strenge of beperkende regels over heb. En dat komt ook doordat ik vanaf dit forum heb meegenomen hoe ik dat moest aanpakken en dat ik dat door mijn opstelling heb kunnen bereiken. Omdat mijn moeder mij daar ook helemaal in vertrouwt. En daar ga ik ook niet mee klooien zeg maar. 

Sorry voor dit te lange verhaal. Ik hoop dat je het leesbaar vind en of iemand anders het ook leest weet ik niet, maar dan weten jullie in ieder geval wat ik allemaal aan het ktf te danken heb! 

Liefs, Tover xxxx 

Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • September 20, 2026

Mooi jongens, om te lezen. Jullie zijn lieve en stoere jongens en wat fijn dat jullie zoveel steun aan het forum hebben! En ook aan jullie meisje en omgeving. Mooi en eerlijk omschreven,  bedankt ♥️ Jullie verhalen hebben bij mij wel een speciale plek gekregen maar dat wisten jullie al 😍

Groetjes!