suicidal thoughts/gedachtes van zelfmoord

  • 16 August 2022
  • 9 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 3
Badge

hey ik ben xiao, 15 jaar en ik heb mentale problemen, adhd, eating disorder en andere problemen. zodra iemand boos op me word vertelt iets in mijn brein me dat ik waardeloos ben, dat niemand van me houdt, dat ik zelfmoord moet plegen of gevaarlijke dingen moet doen omdat niemand het boeit. ik heb dit nu al 4 jaar. ik begin mijn hoop te verliezen. wat moet ik doen?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Maak een afspraak met je huisarts en praat erover 

Ik ben het eens met gekehenkie. Maar ik weet ook dat dat best lastig gaat, vooral omdat je het er dan met je ouders er over moet hebben. Dat is dan ook de eerste stap. Probeer om het er met een van je ouders er over te hebben. Vanaf daar kun je hopelijk hulp regelen. Het wordt een lastige en lange reis, maar ik hoop dat het ooit beter wordt voor je 

Reputatie 3
Badge

Maak een afspraak met je huisarts en praat erover 

Ik ben het eens met gekehenkie. Maar ik weet ook dat dat best lastig gaat, vooral omdat je het er dan met je ouders er over moet hebben. Dat is dan ook de eerste stap. Probeer om het er met een van je ouders er over te hebben. Vanaf daar kun je hopelijk hulp regelen. Het wordt een lastige en lange reis, maar ik hoop dat het ooit beter wordt voor je 

ik kan het proberen, maar ik heb slechte gevoelens daarover. ik heb geprobeerd een therapeut te zoeken maar dat lukte niet, hebben jullie misschien andere ideeën? ik waardeer deze reacties heel erg <3

Reputatie 6
Badge +5

Zoek hulp! Het kan heel eng zijn om hulp te zoeken, maar jouw leven heeft echt zin en mensen geven om jou, trust me! Praat met je ouders en die kunnen je eventueel helpen met het zoeken naar een psycholoog of met je naar de huisarts gaan! Dit is zo belangrijk, je wil je familie niet achter laten zonder jou. 

 

Hey, ik weet dat je het kan, dus doe het! 

 

Xxx en sterkte <3

Reputatie 3
Badge

Zoek hulp! Het kan heel eng zijn om hulp te zoeken, maar jouw leven heeft echt zin en mensen geven om jou, trust me! Praat met je ouders en die kunnen je eventueel helpen met het zoeken naar een psycholoog of met je naar de huisarts gaan! Dit is zo belangrijk, je wil je familie niet achter laten zonder jou. 

 

Hey, ik weet dat je het kan, dus doe het! 

 

Xxx en sterkte <3

bedankt! ik zou het proberen maar er gebeurt veel in huis dus het is extra lastig, ik praat er ook over met vrienden enzo <3

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @xiaoxxluv ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 3
Badge

Hoi @xiaoxxluv ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

ik heb geprobeerd de chat te openen maar het was te druk, ik probeer het morgen opnieuw. bedankt voor de reactie :)

Reputatie 6
Badge +3

Hey xiaoxxluv,

Goed dat je er met vrienden over praat!

Als het niet lukt om met je ouders erover te praten, kan je misschien aan je vrienden helpen of ze je kunnen helpen om naar de huisarts te gaan.

Ook kan afleiding zoeken als je je niet fijn voelt helpen. Er is vast wel iets wat je leuk vindt, en anders kan je misschien een hobby zoeken.

Als je je even helemaal niet fijn of radeloos voelt, helpt het mij soms om te gaan liggen en mijn handen op mijn buik te leggen. Als ik dan op mijn ademhaling let, wordt ik meestal erg rustig.

Ik denk dat je op dit moment het meeste aan praten hebt, dus hopelijk lukt dat een beetje!

Groetjes iemand.

Ik weet niet echt een oplossing. Maar ik wil je wel steunen.  

Ik heb laatst ook de chat geprobeerd. Was toen ook te druk. Later heb ik gebeld. De mevrouw aan de telefoon was heel aardig. Ze geven ook goede tips naar wie je toe moet voor hulp. 

Heel veel sterkte.

Reageer