suicidaal.. wat moet ik doen..

  • 4 March 2018
  • 5 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
yo allemaal..

Ik ben ThatOne, 18 jaar oud en zit in een post-psychose en een depressie. ik heb afgelopen weekend 2 zelfmoordpogingen gedaan die allebei zijn mislukt. ik zit er nog steeds aan te denken om er een einde aan te maken.. ik ben echt ten einde raad.. ik moet waarschijnlijk naar de crisisopvang maar dat laat me alleen nog veel slechter voelen.. is er iemand die mij kan helpen

thanks :)

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit. forumregel 6)

5 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Hey hey,

Kijk... Als een psycholoog je niet kan helpen denk ik niet dat iemand op het internet je kan helpen. Ik/wij van het internet kunnen je wel motiveren.

Waarom zelfmoord? Waarom wil je je leven opgeven? Is dat niet zonde? Kijk ik heb nooit in zo'n situatie gezeten. Ik zit wel bij een psycholoog omdat ik me ook niet altijd happy voel. Je moet naar een opvang en je denkt dat het slechter zal gaan... Waarom accepteer je geen professionele hulp? Ze zijn er om je te helpen... Om je erbovenop te zetten maar je denkt er alleen maar negatief over. Laat jezelf helpen. Doe het! Alleen zo kom je er. Wat wil je doen later? Waarschijnlijk geen idee. Zorg ervoor dat je een doel hebt zodat je gemotiveerd blijft. Heb je je doel bereikt? Zoek een hoger doel. Heb je die bereikt? Zoek nog een doel. Je moet het uiteindelijk zelf doen.

Ik kan je helpen door je te motiveren door te zeggen: laat jezelf helpen!!! Het zal een lange weg zijn. En misschien ook zwaar. Maar wel een mooie weg. Je moet het alleen wel doen...

Succes!
Hoi, Thatone
Ik hoop dat deze reactie niet telaat is, maar heb je misschien een reden waarom je het niet meer ziet zitten? Zoja dan zijn daar altijd oplossingen voor. Geloof me als je echt dood wou zou het al lang geslaagd zijn. En jouw leven is belangrijk. Elk leven ik was het eerst ook van plan nu nog steeds een beetje, maar ik hou mezelf tegen, want mijn familie en iedereen waar ik om geef. Zou ik dit echt niet willen aandoen. En zelfmoord is nooit de juiste oplossing.
Hi ThatOne,

ik keek net ff snel bij je vorige topics en ik heb ze lang niet allemaal bekeken, omdat ik je snel wilde antwoorden. Maar ik zag wel dat je langere tijd last hebt van periodes waarin je je minder lekker in je vel voelt zitten. Je bent er tot nu toe steeds weer uitgekomen en doorgegaan. Ik denk dat die mogelijkheid er ook nu wel weer is. Je zit wsch even echt "low" en ziet ff geen uitweg meer, maar er is altijd iemand die naar je wilt luisteren en die er ook verstand van heeft.

Dat zijn de mensen van de website 113 zelfmoordpreventie, zie
https://www.113.nl/

Ze hebben ook een crisislijn die je 24 uur per dag, 7 dagen per week, dus altijd kunt bellen 0900-0113, zie
https://www.113.nl/ik-denk-aan-zelfmoord/crisislijn

Je kunt als je wilt anoniem blijven en met ze praten.

Zelf heb ik er te weinig verstand van om je echt te kunnen helpen, maar als je nog een vraag hebt, wil ik best kijken of ik die kan beantwoorden om je verder te helpen.

Ik vind het super jammer dat je je op dit moment zo slecht voelt. Ik zou je wel even vast willen houden of een knuffel geven, maar dat kan ook weer alleen virtueel en niet in het echt, maar ik hoop dat ik je er een beetje beter door heb laten voelen.

Als het nodig is, bel ze eens op. Dat geeft vast wel een beetje lucht en dan kun je daarna proberen wat rust te krijgen door te gaan slapen. Hopelijk ziet de wereld er morgen als je wakker wordt wat beter uit dan de afgelopen uren.

Ik kan niet toveren, jammer genoeg, dus kan het niet in één klap oplossen.
Het kost tijd, ook voor mensen die er meer over weten, maar waar een begin is, zijn er mogelijkheden.

Overdag kun je ook (anoniem) met de kindertelefoon bellen of chatten. Kijk op de site voor de tijden en hoe het werkt, zie https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/

Ik hoop je nog lang op het forum te zien met positieve reacties.

Groetjes,
M&M's
dankjewel allemaal voor de reacties, ik waardeer het heel erg wat jullie zeggen. ik probeer verandering te brengen in mijn gemoedstoestand, maar dat is nog wel lastig.. ik heb contact gehad met 113 en dat heeft mij ook verder geholpen. Morgen komt mijn psychiater langs om mijn behandelplan aan te passen omdat het zo niet verder kan, dus er beginnen veranderingen te komen :)
ik wou jullie allemaal nog een keertje bedanken dat jullie er voor me zijn in deze moeilijke tijd
Hi ThatOne,

Top.
Ik ben blij om te zien dat je al weer heel wat stappen gemaakt hebt.
Dat is alweer een overwinning op jezelf. Ik kan me voorstellen dat dat telefoontje en dan met name de telefoon pakken en het nummer intoetsen wel even lastig was, maar gelukkig heb je door gezet en heeft het je goed gedaan.

Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe mogelijkheden. Je hebt al een afspraak gemaakt met je psychiater. Hopelijk kunnen jullie samen jouw behandelplan een beetje aanpassen aan de huidige situatie.

Bedankt voor je lieve woorden en bedankjes :)

Ik vind het vaak moeilijk om de goede woorden te vinden om iemand te helpen die een topic als het jouwe post.

Ik wil hem of haar dan een hart onder de riem steken, dat er nog hoop is en mogelijkheden etc. en tegelijkertijd denk ik, “ja, dat hebben ze vast ook al zo vaak gehoord en geprobeerd en ze doen al zo lang hun best om het beter te krijgen. Dus wat hebben ze aan die woorden?”

Maar uit jouw woorden begrijp ik dat onze reacties hierboven je gelukkig weer een beetje op weg hebben kunnen helpen en dat voelt wel goed.

Ik zet in mijn reactie, bij topics als deze, eigenlijk altijd een linkje naar 113 online, omdat ik weet dat die er verstand van hebben en 24/7 bereikbaar zijn.
Dan is er altijd een mogelijkheid om met iemand te praten.

Ik wens je het allerbeste en hoop op meer positief nieuws.

Sterkte voor nu en als je iets te melden of vragen hebt lees ik het wel.

Groetjes,
M&M’s

Reageer