Vraag

Stress en snijden

  • 15 May 2020
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey people, 

Ik heb een meerdere vragen.

Ik ben 13 en ik ga volgend jaar naar de 2e behalve dat word ik ook in een nieuwe klas gezet wat extra stress voor mij geeft, ik ben bang dat ik als enige daar word gezet en mensen me gaan haten en ik geen vrienden kan maken(ik ben daar heel slecht in).

Verder ben ik sinds ong een half jaar begonnen met snijden en andere vormen van (ik weet het nl woord niet sorry) self harm. Ik ben nu bijna 3 dagen "clean" heeft iemand tips? 

MN relatie met 'mn ouders is ook slecht. Niets extreems maar ze zijn heel erg overbezorgd en bemoeien zich overal mee. 

Ook( ja het duurt heel lang sorry) vind ik mezelf veel te dik. En sla ik steeds vaker maaltijden over en/of tel alle calorieën. 

 

Iemand tips voor mij om hiermee om te gaan. 

Alvast bedankt 

 

 

 

 


1 reactie

Hoi

 

Wat de overplaatsing naar de nieuwe klas betreft, zou je deze met school kunnen bespreken. Leg gerust uit waar je bang voor bent, zodat school daar waar mogelijk rekening mee kan houden. School zou je daarbij kunnen begeleiden bij de overstap tussen de twee klassen. 

 

Je bent begonnen met zelfbeschadiging (self harm). Je bent echter al drie dagen clean, goed zo :slight_smile:  Op elke stap vooruit mag je trots zijn. Denk je eens naar de schoolpsycholoog of de huisarts te durven? Zij zouden je professioneel kunnen begeleiden met de dingen waar je mee zit. Zelfbeschadiging is namelijk geen klein iets, en wordt best zo snel mogelijk aangepakt. 

 

In de tussentijd tot professionele hulp, zou je dit topic kunnen doornemen. In dat topic staan namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Kijk er gerust eens naar, en haal er eventueel de ideeën uit die je wat lijken. 

 

Zijn je ouders zich er bewust van dat je hun gedrag als overbezorgd en bemoeiend ervaart? Je zou dit eventueel met hen kunnen bespreken. Wie weet zijn ze bereid om aan hun gedrag te gaan werken. 

 

Ook met je struggles met eten zou je terecht kunnen bij de schoolpsycholoog en de huisarts. Zij kunnen je vast verder helpen, wat me nodig lijkt, aangezien het echt niet goed voor je is om maaltijden over te slaan. Daarbij is het helemaal niet fijn om jezelf te dik te vinden. 

 

Gr. Kenshin

Reageer