Vraag

stoppen met snijden

  • 8 January 2020
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi allemaal,

Ik ben een meisje van 16. Ik snijd mezelf sinds een paar maanden, ik doe het niet om aandacht te vragen maar omdat soms mijn emotionele gevoelens gewoon te veel worden en als ik snij voel ik de pijn in mijn lichaam, en niet meer in mijn hoofd. Toch zit ik er erg mee en wil ik graag stoppen. Iemand tips om hier vanaf te komen?

1anoniem2 


3 reacties

Hey,

Het is altijd vervelend als je zoveel emotionele pijn hebt en ik snap wel dat je jezelf dan gaat snijden. Misschien kun je hier een keer kijken?

https://www.jouwggd.nl/onderwerp/ik-snijd-mezelf/ 

Jonah

Hoi

 

Wat goed dat je overweegt om je gewoonte aan zelfbeschadiging af te bouwen. Dit inzicht is alvast een positief begin. Verder stel ik voor dat je dit topic eens bekijkt. In dat topic worden namelijk een hoop gezonde alternatieven geboden voor zelfbeschadiging. 

 

Verder zou het absoluut geen kwaad kunnen om hier rond iemand in vertrouwen te nemen. De huisarts bijvoorbeeld, of een vertrouwenspersoon op school. Je kan evenwel vertrouwelijk en anoniem terecht bij de Kindertelefoon. Een gesprek zal vermoedelijk enorm opluchten. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Ik vind het echt heel naar voor je dat je dit doet en hoop dat het snel lukt om ermee te stoppen!

 

Een tip van mij is misschien om te gaan sporten of hardlopen etc. als je bijvoorbeeld de neiging hebt om te snijden.

Of kickboksen! Met kickboksen kan je alle pijn van je af slaan zonder jezelf écht pijn te doen.

ik hoop dat je er iets mee kan ❤️

Reageer