Steun voor eenzaamheid en depressie

  • 2 June 2022
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik wilde hier een beetje praten over de eenzame gevoelens die ik weleens krijg als ik niet lekker in mijn vel zit. Ik merk dat ik me soms wel eenzaam voel en wil me hier graag niet alleen in voelen. Ik heb niet echt veel contact met andere mensen op mijn school, maar ik vind dit niet zo erg. Maar ik merk wel dat ik soms periodes heb waarbij ik me vooral eenzaam voel met mijn depressieve gevoelens. Ik zou graag met iemand anders willen praten die zich ook zo voelt,  maar waarbij het gesprek dan niet zo gaat aflopen dat ik me uiteindelijk nog slechter ga voelen als we dan steeds zouden praten over hoe slecht we ons zouden voelen. Maar meer van dat iemand anders zich ook wel zo voelt, maar steun kan bieden omdat ik me weleens alleen voel.  Heeft iemand ook weleens depressieve gevoelens en hoe ga jij daarmee om? Van wie krijg jij steun? Zou ik hier vaker kunnen komen op het forum om te praten over eenzaamheid en depressieve gevoelens als ik steun wil?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +1

👋🏻,

Wat een lastige situatie, ik struggle met precies de zelfde problemen maar als je steun wilt van iemand die interessen toont dan had ik een psycholoog aangeraden. Hun denken met je mee hoe je je beter kan voelen en ze geven je tips. Heb het er met je ouders over als je dat durft, of maak met je ouders een afspraak bij de huisarts zodat hun je kunnen doorverwijzen naar de hulp die jij nodig hebt.

ik krijg persoonlijk steun van een psycholoog en dat helpt goed! Heb je nog andere vragen of wil je hulp van me of dingen weten? Laat het dan even weten…

Groetjes <3

Hi, bedankt voor je reactie. Ik zie al een psycholoog regelmatig en heb al een beetje met haar gepraat over dat ik me soms eenzaam voel. Ik ga proberen meer te praten over mijn depressieve gevoelens die ik ondertussen weer terug heb gekregen. Ik voel me de laatste tijd weer somber en heb nu behoefte aan meer steun, vooral omdat ik niet echt met vrienden op school praat over mijn gevoelens, ik heb niet echt regelmatig close contact met anderen.

Reputatie 3
Badge +1

Heyy!

Als eerste echt rot voor je dat je je zo voelt. Echt vet rot zelfs. 
Als je met iemand gaat praten over hoe slecht je je voelt, voel je je altijd beter. Al is het onderwerp echt super zielig, voel je je alsnog beter nadat je het er met iemand over hebt gehad. Ik weet ook niet hoe dat kan maar het is echt zo.

Ik zou het er toch wel over hebben met iemand! Het is altijd fijn om met iemand te praten over je problemen

Reageer