Beantwoord

Sterrenbeeld schorpioen

  • 6 October 2018
  • 10 reacties
  • 315 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

Wie gelooft hier in sterrenbeelden?!

ik wil graag ergens meer inzicht in:
ik zit met een issue. Ik vind iemand heel heel erg leuk. Hij is heel heel bijzonder voor mij. Hij is heel lief voor mij en straalt door mij net zoals ik door hem straal. Ik voel me dolgelukkig door hem en ik hou veel van hem. Op veel momenten dat ik met hem samen ben, is duidelijk te zien dat hij ook zoveel van mij houd. Dan ben ik er helemaal zeker van dat hij ook verliefd is op mij. Maar andere momenten dat ik met hem samen ben, lijkt het alsof ik helemaal niet bijzonder voor hem ben. Ik snaper niks van. Hij vertoont gemengde singnalen.

Zijn sterrenbeel is schorpioen. Hebben mensen hier een relatie gehad met een schorpioen? Ik zou kunnen vragen of dit herkenbaar is, maar als ik schorpioenbeschrijvingen lees, lees ik totaal het tegenovergestelde. De jongen die ik leuk vind is op heel veel momenten helemaal weg van mij is. Zijn ogen, zijn tanden stralen en hij is helemaal vrolijk. Er is op dat moment niks en niemand anders anders in zijn wereld (typisch schorpioen). Het zelfde geld voor mij. Ik droom alleen maar over hem. Maar op andere momenten doet hij dus alsof ik helemaal, helemaal niks! voor hem beteken (totaal niet schorpioen....). Natuurlijk bepaalt een sterrenbeeld niet alleen hoe iemand is, maar soms ben ik toch benieuwd of het er wat mee te maken zou kunnen hebben.

De reden dat ik deze topic schrijf, is omdat hij verhuist is en daarom naar een andere school gegaan is en niet echt speciaal afscheid van mij genomen heeft 😞. Dat vind ik dus ookal zo gek. Ik zou hem graag een brief willen schrijven en willen vragen of we een keer iets samen kunnen doen. Maar ik durf niet, omdat hij die gemengde signalen vertoont. Misschien hebben al die keertjes van ons samen dat hij zo naar mij straalde zo dolgelukkig eruit zag door ons samen niks voor hem betekent? Maar dat kan toch niet? Hij was toch niet voor niets zo lief tegen mij? Maar waarom vertoonde hij dan die gemengde signalen en nam hij geen speciaal afscheid van mij? Nemen schropioenen liever geen asfscheid en vinden ze het dus fijner om er zomaar van door te gaan? Zijn er mensen die er heel verliefd uit kunnen zien waardooor het zo erg goed te zien is dat ze helemaal gek van iemand zijn, maar van binnen eigenlijk niks voelen? Dat zou ik toch zo gek vinden.

De een gaat natuurlijk anders om met afscheid dan de ander. Maar ik snap gewoon niet goed waarom je geen afscheid zou nemen als je weet (duidelijk te zien) dat die persoon heel veel van je houdt en hijzelf ook veel van mij houdt op veel momenten (ik schrijf op veel momenten omdat hij dus gemengde signalen vertoont).

Ik wil hier graag meer inzicht in.
icon

Beste antwoord door Anonymous 9 October 2018, 23:38

Bekijk origineel

10 reacties

——-
Dit topic is trouwens ook voor de mensen die niet geloven in sterrenbeelden. Na het typen van dit verhaal, kwam ik er achter dat een sterrenbeeld er niet veel mee te maken heeft.
"lees ik totaal het tegenovergestelde."
Omdat wij dus die dingen bedacht hebben, sterren niet op dezelfde plek blijven staan en het enige wat andere hemellichamen doen is een punt van zwaartekracht vormen en voorkomen dat we al te vaak sterven aan de gevaren van de ruimte.
Het bepaalt dus niet hoe iemand is.


"nemen schropioenen liever geen asfscheid"
Niet iedereen is een fan van het nemen van afscheid, dus hij zou er daarom dat niet kunnen hebben gedaan.
Het zou ook zo kunnen zijn dat hij te druk bezig was met het verhuizen, zodat hij geen tijd meer had om iets te doen, of er zelfs aan te denken.


"Zijn er mensen die er heel verliefd uit kunnen zien waardooor het zo erg goed te zien is dat ze helemaal gek van iemand zijn, maar van binnen eigenlijk niks voelen?"
Het kan ook zo zijn dat jij het verkeerd hebt gezien, maar alleen hij kan dat bevestigen.
Je zult er alleen achter komen , wanneer je het vraagd.
Echter is het niet ongebruikelijk om dingen anders te zien, omdat je verliefd bent.
Liefde zou namelijk blind maken.
Ik weet niet of het veel helpt en of mijn gedrag nu echt zoveel met mijn sterrenbeeld te maken heeft maar ik ben ook een schorpioen. Persoonlijk heb ik wel eens de neiging om mezelf terug te tekken als ik voor mijn gevoel “te close” met iemand raak, alleen ben ik hier nooit helemaal zeker over. Daarom komt het voor mij nog wel eens voor dat ik misschien rare signalen vertoon. I.p.v. me helemaal terug te trekken zeg ik soms ook wel iets gemeens (dit meen ik bijna nooit). Gewoon omdat ik het allemaal heel eng vind en ik niet zo goed weet hoe ik er mee om moet gaan (of omdat ik bang ben dat diegene me pijn gaat doen).

Ik hoop dat dit heeft geholpen.
Oké, geen idee of dit wat is, maar dat mag je voor jezelf bepalen.

Ik geloof zelf niet echt in sterrenbeelden enzo, maar m'n moeder dus wel. Zij zei tegen me dat je dus een sterrenbeeld hebt op basis van je geboortedatum (die iedereen wel weet), maar je hebt dus ook een sterrenbeeld op basis van de maanstand toen je werd geboren. Dit is dus voornamelijk afhankelijk van het tijdstip waarop je bent geboren.

Ik heb het even gegoogeld en de eerste beste site erbij gepakt:
https://www.astropsychologie.nl/bekijk/maantekenberekenen
Daarop heb ik dus mijn sterrenbeeld volgens de maanstand berekend op het tijdstip dat ik ben geboren en voilà: dit verschilde met mijn sterrenbeeld van m'n geboortedatum.

Wellicht verklaard dat zijn gedrag dan? Dat hij ook gewoon zo'n tweede sterrenbeeld heeft en daardoor ook dat gedrag heeft volgens dat sterrenbeeld?

Gr. Pin
Thanks!
@himari Ik heb zeker veel aan je reactie! Mag ik je wat vragen stellen? Zo ja, zie onderstaande vragen. Als je ze liever niet beantwoord, begrijp ik dat ook goed.

Je schrijft dat je je wel eena terug trekt als je te close met iemand raakt. Doe jij dat omdat je het niet fijn vindt om hecht/close met iemand te zijn? Houd je meer van een wat afstandelijke relatie? Vind je die mensen dan vervelend die hecht met je willen zijn? Of is het dat niet persé? Want als dat zo is en stel dat heeft wat met het sterrenbeeld te maken, ga ik me toch wat zorgen maken over dat ik misschien wat te plakkerig ben geweest. Maar het is nu toch al te geneurd.

Je schrijft dat je ook wel eens iets gemeens zegt. Dit herken ik heel goed bij de jongen die ik leuk vind. Op sommige momenten zegt hij echt dat hij me mist en me geweldig vindt, maar weer andere momenten als ik zeg dat ik hem mis, dan maakt hij opeeens een gemene opmerking. Alsof hij niks voor me voelt. Dat snap ik dan niet. Want we hebben niet voor niets al die verliefde momenten.

Hoe is dat dan bij jou? Mag ik vragen waarom je dan zo’n gemene opmerking maakt? Vind je die persoon tegen wie je dat zegt heel irritant/vervelend door dat ie close wil zijn? Vervreem je dan van deze persoon/ga je hem daardoor minder leuk vinden? Of neem je het wel voor lief en houd je nog steeds van deze persoon? Of is het meer dat je schrikt en daarom per ongelijk zo’n opmerking maakt? Maar die opmerking zoals je al zei totaal niet meent. Heb je dan uiteindelijk wel spijt van de opmerking? Klopt het dat je dat dan niet laat merken (dus geen sorry zegt/niet op terugkomt etc)?

Waarom vind je het eng om close te zijn? In welke zin bang dat diegene je pijn wil doen, want diegene wil toch close met je zijn, dus zal je niet pijn doen? Of juist dat als je te close bent dat je bang bent dat je heel veel pijn gaat krijgen als deze persoon je opeens verlaat (een beetje verlatingsangst). Dus daarom liever maar niet te close. Dit zal dan dus voor jou niet betekenen dat je de persoon niet meer mag die close wil zijn? Want je weet dat jij het niet fijn vindt toch en dat het niet de schuld is van die ander en dat jij daarom een stapje terug gaat nemen en dus nog steeds veel van deze persoon houdt. Of vind je het maar een claimer? Wordt je er helemaal benauwd van?
Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt hoor. Ik ben ook altijd bang dat mensen me pijn doen.

Kan het ook zijn dat je niet close wil zijn met iemand, omdat je diegene niet pijn wil doen als je dalijk diegene moet laten vallen om een bepaalde reden? Zoiets bijvoorbeeld? Maar houd je wel heel erg veel van degene? Misschien hoort dit bij schropioenen. Ik ben nu erg aan het inzoomen op die sterrenbeelden, maar probeer via elke manier erachter te komen hoe die jongen een beetje in elkaar kan zitten en dat ik hem misschien wel een brief durf te sturen dan, maar misschien ook weer beter niet. Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. Ik hoop dat je al mijn vragen wil beantwoorden. Maar zo niet, dan snap ik dat ook.

alvast bedankt!
Ik ben zelf trouwens kreeft
Ik heb er helemaal geen problemen mee om je vragen te beantwoorden ook al kan het zijn dat ik er perongelijk eentje vergeet of dat ik zelf het antwoord ook niet goed weet.

Eigenlijk heb er niet heel veel problemen mee om hecht met iemand te zijn maar vindt ik het juist best wel fijn. Een afstandelijke relatie lijkt mij niet heel veel maar ik denk dat ik er toch zelf onbewust voor zorg. Ik vind het ook helemaal niet vervelend als mensen een beetje interesse in me tonen. (Ik hou wel van een beetje aandacht)

Vaak maak ik een gemene opmerking omdat ik er een beetje van schrik en/of niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Zoals ik al zei vind ik het helemaal niet vervelend dus daar ligt het eigenlijk niet aan. Na de tijd denk ik soms inderdaad wel van “waarom zei ik dat?” of iets dergelijks. Tegenwoordig zeg ik nu bijna gelijk na de tijd sorry of dat ik het niet echt meen of zo bedoeld had. (Omdat ik bang ben dat degene die ik leuk vind misschien gaat denken dat ik diegene oprecht niet mag)

Waarom ik het eng vind is best een goede vraag. Heeft waarschijnlijk toch met eerdere ervaringen te maken. Vaak heb ik ook gewoon het gevoel dat mensen maar doen alsof, dat ze me niet echt zo erg mogen etc. Ik vind het gewoon moeilijk om mezelf aan mensen bloot te leggen.

Als bet nou echt ligt aan dat ik bang ben om de andere persoon pijn te doen weet ik niet heel goed. Ik ben er soms wel bang voor maar de andere factoren spelen zeker een grotere rol.

Ik hoop dat dit alles iets heeft verduidelijkt heeft en als je me weer nodig hebt ben ik altijd hier.
Dankje!
Excuus, ik drukte opeens op het vinkje, waardoor jouw hele antwoord nu bovenaan staat. Als je wilt dat ik die weiziging ongedaan maak.. weet iemand hoe dat moet?

Je schrijft dat je het fijn vindt om hecht te zijn met andere mensen. Ik hoop dat dat ook geldt voor de jongen die ik leuk vind. Ik snap dan alleen nog steeds niet waar zijn gemegde signalen en “gemene” opmerkingen vandaan komen?

Vaak maak ik een gemene opmerking omdat ik er een beetje van schrik en/of niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Zoals ik al zei vind ik het helemaal niet vervelend dus daar ligt het eigenlijk niet aan.

Weet je waar het wel aan ligt? Waarom schrik je precies? Wanneer onder andere maak je dat soort opmerkingen? Bijvoorbeeld als hij tegen jou zet: ‘Ik mis jou’?
Dat is namelijk het geval bij die jongen die ik leuk vind:

Latalata schreef:

Je schrijft dat je ook wel eens iets gemeens zegt. Dit herken ik heel goed bij de jongen die ik leuk vind. Op sommige momenten zegt hij echt dat hij mij geweldig vind en mij mist, maar op andere momenten als ik zeg dat ik hem mis, dan maakt hij een gemene opmerking. (Terwijl hij een superlieve jongen is!). Alsof hij nietsvoor me voelt. Dat snap ik dan niet. We hebben niet voor niets die verliefde momenten.

Dus als hij tegen jou zegt bijvoorbeeld: ‘Ik mis je’. Dan zou je schrikken. Waarom? Is dat omdat je zelf niet ik mis je terug durft te zeggen? Omdat je je emotie niet durft te uiten bijvoorbeeld? Maar is het dan zo dat je deze jongen wel hee erg mist? Ik noem nu ff een voorbeels he van ik mis je. Je kan ook inbeelden dat op de plek van ik mis je , ik hou van je staat. Is ook prima. Je schrijft ook: omdat je niet goed weet wat je moet zeggen. Weer ff t voorbeeld erbij pakken met ik mis je of ik houd van jou: Weet je niet wat je moet zeggen omdat je deze persoon niet mist/niet van deze persoon houdt, maar deze persoon niet wil kwetsen? Denk je dat hij het niet meent (zoals je al schreef dat je vaak denkt dat mensen doen alsof)? Of weet je niet wat je moet zeggen omdat je het zo lief vindt dat deze persoon ik mis je/ik hou van je zegt (jij houd ook van deze persoon) en je niet hetzelfde wil terugzeggen, maar iets anders speciaals, en dus schrikt omdat je even niks paraat hebt om te zeggen?

Je schrijft dat je jezelf niet wil blootleggen aan andere mensen. Dat je dat niet fijn vindt. Dat snap ik erg goed. Maar stel je houd van die persoon he. Vind je het dan niet fijn dat hij ook weet dat je hem mist? En dat hij ook weet dat jij van hem houdt? Maar je maakt die opmerking toch en schrikt. Dit doet die jongen trouwens, dus ik weet niet of wat ik hier schrijf ook voor jou geld!

En je schreef dat je bang bent dat andere mensen je pijn doen en daarom een lelijke opmerking maakt/niet te close wil raken. In welke zin dat mensen je pijn doen? Hoezo denk je dat ze je pijn doen als je deze lelijke opmerking niet maakt (al doe je dit onbewust, schreef je, dus snap als deze vraag niet te beantwoorden is) en close raakt? Ik denk dat ik snap wat je bedoelt hoor.

Sorry voor al deze levensvragen🤭
Vat ze alsjeblieft niet verkeerd op. Want jij doer het allemaal supergoed!! Ik ben alleen jou vragen aan het stellen om op basis van het sterrenbeeld die jongen die ik leuk vind beter te bergijpen. Sorry, als je schrikt van de vragen. Dat was dan echt niet mijn bedoeling!

Dankjewel voor je moeite!!

Groetjes van Lara

Reageer