spring uit het raam

  • 17 August 2021
  • 5 reacties
  • 230 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi  ik ben een meisje van 10 

Ik doe mezelf pijn en heb zelfdoding gedachten.

Ik heb 2 redenen 

 

1 het probleem met een vriend uit school het maakt me gewoon zot , verdrietig , onzeker , bang 

 

2 het probleem mama ik weet er bijna niets van maar heb wel  herinneringen 

 

Ik ben echt onzeker en nogal verlegen  

 


Dit topic is gesloten

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Free 

Bel of chat alsjeblieft met kindertelefoon. Praten helpt!

Denk je dat je een poging gaat doen? Bel dan met 113 Zij zijn er voor je.

Veel succes

Groetjes NV

Uit het raam springen lijkt me niet zo een strak plan. Zelfmoord is nooit de oplossing en als je het wel overleeft zit je met blijvende pijn. Je geeft niet echt heel duidelijk aan wat er precies aan de hand is, maar ik vermoed dat beide problemen uiteindelijk wel (deels) op te lossen zijn.

Het lijkt me verstandig om hulp te zoeken. Je zou bijvoorbeeld kunnen praten met je vader, een goede vriend(in), vertrouwenspersoon op school of jelera(a)r(es).

Mocht je je verhaal anoniem kwijt willen of anoniem hulp willen, dan kan je bijvoorbeeld bellen of chatten met de Kindertelefoon (elke dag 11:00-21:00) of 113 (24/7). Hieronder hun contactgegevens:

Telnr. Kindertelefoon: 0800-0432

Telnr. 113: 113 of 0800-0113

Chatten met de Kindertelefoon

Chatten met 113

Voor de zelfbeschadiging kan het volgende topic je misschien helpen. Zo te lezen ben je daar nog niet zo lang mee bezig, dus probeer er mee te stoppen voordat het erger wordt.

Succes en sterkte!

 Heyy

 

Zelfmoord is zoals eenanoniemejongen1 al aangeeft niet de oplossing! Als je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113. Je kan als je het prettig vindt ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen / chatten met de kindertelefoon. Dat is anoniem en de medewerkers daar kunnen je denk ik goed verder helpen en tips geven. 

Telefoonnummer 113: 0800-0113

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

Ondanks dat je niet durft te praten met iemand te praten raad ik het je wel aan om te doen en om hulp te zoeken. Er zijn heel veel mensen die om je geven en die je willen helpen om je beter te voelen zoals je vader, mentor, huisarts, vriend/vriendin, familielid of iemand anders die jij vertrouwd. Als je echt niet durft te praten kan je ook een brief / mail schrijven aan iemand die je vertrouwd dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Tegen het snijden zou je een alternatief kunnen zoeken. Iets wat je kan doen ipv het snijden. In het topic hieronder staan heel veel alternatieven die je kan gebruiken als je drang hebt om te snijden. Lees dat topic eens rustig door en wie weet staat er wat tussen wat je kan helpen.

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

 Ik weet dat dat niet de oplossing is maar niemand begrijpt het dan en Papa heeft daar geen tijd voor en  ik heb het proberen te vertellen rechten mijn vrienden te zegen en ze zegen dat was een geweldige grap en doen dan dit 😄😄😄😄😄😄😄 hahaha

Hoi,

 

De topicstarter is te jong voor dit Forum (Forum regel 1), om deze reden is de gebruiker niet meer actief op het Forum en kan zij niet meer reageren op vragen of adviezen. Daarom wordt dit topic gesloten.