Vraag

Spijt van nudes gestuurd te hebben toen ik 13 was

  • 9 January 2023
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Ik heb nudes gestuurd toen ik 13 was en heb heel veel spijt mijn moeder zij altijd dat ik dit nooit moest doen maar ik ging toch de fout in omdat ik te jong was om te realiseren dat dit een grote fout zo zijn. ik heb elke dag herinneringen aan die weg die mij veel verdriet doen ik kan dit niet tegen mijn ouders vertellen en dat doet me veel pijn. heeft iemand tips ik wil het ze wel vertellen alleen durf niet want dan zijn ze erg teleurgesteld en dan komt er weer allemaal gedoe


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ten eerste, je hebt niks fout gedaan en je hoeft je nergens voor te schamen.

Ik snap dat je spijt hebt maar weet je, het is gebeurd en je kunt dat niet meer terugdraaien, hoe graag je het ook zou willen. Probeer dus niet telkens er aan te denken maar je te focussen op dingen die wel leuk zijn. Ik weet dat dat makkelijk klinkt maar je zult het toch moeten proberen los te laten.

Reputatie 3
Badge +1

Hey, ik heb hetzelfde gedaan toen ik 13 was dus ik weet wellicht hoe je je voelt.

Ik weet niet alles over jouw situatie dus een heel gedetailleerd advies kan ik niet geven.

Sommige mensen kunnen je eenmaal heel manipuleren, helemaal omdat je toen jong was en daardoor misschien kwetsbaarder was. Dit is de situatie waar ik me in bevond. 

Ook is 13 is voor vele de leeftijd dat ze verliefd worden en/of seksuele gevoelens voor mensen beginnen te krijgen. Misschien vond je iemand zo leuk dat je het wel heel erg leuk vond om ze te sturen. Het is helemaal ok om deze gevoelens te hebben. Soms zorgen deze gevoelens ervoor dat we soms wat minder slimme dingen doen. Maar zo krijg je wel wijze levenslessen: doe het nooit meer.

Wat jouw situatie ook is: wat gebeurt is, is gebeurt. Je hebt er geen controle meer over. Probeer jezelf te vergeven en laat het achter je. Het heeft weinig zin om je er druk over te maken voor de rest van jouw leven. 

Als er totaal geen bewijs is dat de persoon jouw nudes exposed heeft, dan is het jou stress niet waard. Ik weet niet hoe lang geleden het is, maar als het al zoveer jaar geleden is, dan moet je het echt proberen te laten gaan. Wellicht zal er nooit iets mee gebeuren en dan heb je je er de hele tijd zorgen om gemaakt. 

Als je wel het idee hebt dat iemand ze exposed heeft dan ga asjeblieft met iemand in contact erover die je vertrouwt. Ja, het is wellicht een beetje schaamwekkend maar het is beter het nu te vertellen dan dat die foto's ineens uit het niets opduiken. 

Ik wens je veel succes!! 

 

Badge

@kazoo 

dankjewell!! ik denk er soms nog aan maar meestal niet maar op de momenten dat ik er vaak aan denk is dat ik  ga slapen en dan word ik er verdrietig van, ik vind het dan zo jammer dat ik dat heb gedaan. maar het is hoe het is helaas,  mijn enige manier van praten met iemand erover is via hier. heel erg bedankt voor je reactie!

Reageer