Vraag

Soms denk k dat het allemaal door mezelf komt

  • 28 February 2018
  • 12 reacties
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kan je depressief zijn omdat je bent zoals je bent?

12 reacties

Hoi, ik wil je advies en tips geven maar ik snap je vraag niet helemaal sorry. Kan je het iets anders verwoorden?
Ja s goed
Hoi 🙂. Bedoel je dat je zo geboren bent? ik denk het zelf niet je kan natuurlijk er wel gevoeliger voor zijn (bijv dingen snel aantrekken enz) Je kan ook depressief worden door een verlies Mishandeling en meer. Sorry als ik je vraag niet goed heb beantwoord
Door hoe je eruit ziet, hoe je doet, gedrag. Ik vind mezelf namelijk vet lelijk en als mensen dan kijken denk k altijd dat ze me lelijk vinden ofzo. Dus dan ga ik snijden en zo en dan ben ik daar weer boos over tegen mezelf. Laten we het erop houden dat ik mezelf de schuld geef van alles en soms zelfs van dat ik besta
@helpertjexx ja zo bedoel ik het ook maar ook dat het zo heeft moeten zijn ofzo dat iemand dat bepaald heeft
Ja sorry het is een beetje lastig, ik was een beetje overstuur en heb er niet echt over nagedacht ofzo?
Oww! dat klinkt vervelend 😮 Iedereen is anders. en dat maakt mensen zo bijzonder!! Je kan elke dag voor de spiegel staan en zeggen Ik ben Lief mooi Knap en geweldig! en als mensen kijken denk je gewoon. ze kijken omdat ik zo Knap ben!

Je hoeft NOOIT boos te zijn op jezelf !
Er bestaat een gen wat ervoor zorgt dat sommige mensen zich vaker gelukkig voelen dan anderen, maar om daar nu alles op te gooien...

Een depressie is een ziekte. Het is iets waar je niks aan kunt doen! Het past ook in het straatje van je depressie om dit te denken, maar het is zeker niet jouw schuld.

Gr. Pin
Hoi, oh zo wat vervelend zeg. Dus het heeft een soort van met zelfvertrouwen te maken of niet? Ik denk dat wat je zegt op zich wel kan omdat je je zegmaar druk maakt om wat anderen van je denken ( snap ik volkomen hoor heb ik ook) en dat je jezelf daar mee als het ware gek maakt. Wat mijn tip zou zijn is om te proberen wat meer zelfvertrouwen te krijgen maar ja dat is natuurlijk wel weer makkelijk gezegd. Misschien kan het wel helpen om een keer iets te doen waarbij je goed kan ontspannen en vooral dingen blijven doen die je leuk vindt dat je afleiding hebt en misschien met vriendinnen. Ik las laatst op internet wel iets over iemand die zoiets gelijks hsd en die persoon kreeg de tip om eens gewoon voor de spiegel te gaan staan op een manier hoe jij comfortabel voelt. Trek iets leuks aan en als je het leuk vindt om make up op te doen doe dat. En ga dan voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf dat je er mag zijn, iedereen mag een mening hebben maar dat moet jouw natuurlijk niet gaan beinvloeden. Ik weet niet of je hier iets aan hebt ben namelijk echt geen deskundige maar het zal kunnen helpen.

Xxx
Hoi @Merell , oh zo wat vervelend zeg. Dus het heeft een soort van met zelfvertrouwen te maken of niet? Ik denk dat wat je zegt op zich wel kan omdat je je zegmaar druk maakt om wat anderen van je denken ( snap ik volkomen hoor heb ik ook) en dat je jezelf daar mee als het ware gek maakt. Wat mijn tip zou zijn is om te proberen wat meer zelfvertrouwen te krijgen maar ja dat is natuurlijk wel weer makkelijk gezegd. Misschien kan het wel helpen om een keer iets te doen waarbij je goed kan ontspannen en vooral dingen blijven doen die je leuk vindt dat je afleiding hebt en misschien met vriendinnen. Ik las laatst op internet wel iets over iemand die zoiets gelijks hsd en die persoon kreeg de tip om eens gewoon voor de spiegel te gaan staan op een manier hoe jij comfortabel voelt. Trek iets leuks aan en als je het leuk vindt om make up op te doen doe dat. En ga dan voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf dat je er mag zijn, iedereen mag een mening hebben maar dat moet jouw natuurlijk niet gaan beinvloeden. Ik weet niet of je hier iets aan hebt ben namelijk echt geen deskundige maar het zal kunnen helpen.

Xxx
"Kan je depressief zijn omdat je bent zoals je bent?"
Hmmmmmm
Goede vraag.
In feite wel.
Echter voordat ik daarvoor of een reactie of een waarschuwing krijg:
Als er een probleem ontstaat zoals een aandoening, afwijking, een turom en als het goed is ook drugs en chemicaliƫn (niet elke natuurlijk) , dan kan het zo zijn dat je een depressie krijgt door het gebrek aan enkele stoffen.
Echter is het vaak een externe kracht die dat veroorzaakt, voor zover ik weet.
Als je ouders depressief zijn geweest heb jij grotere kans dat jij het ook krijgt. Misschien licht het daar aan.

Reageer