Hoii allemaal,
Ik heb al een paar maanden last van een sociale angststoornis en het heeft veel invloed op mijn leven. Namelijk daardoor ga ik amper naar buiten en naar school. Ik ga al een paar weken niet naar school vanwege mijn sociale angststoornis en daardoor mis ik veel lessen en toetsen waardoor mijn cijferlijst en verzuimlijst ook echt een drama is. Ik ga wel naar een nieuwe school, alleen ik ben dus super bang sinds ik dan helemaal nieuw daar ben en niemand ken.Ik heb het gevoel dat ik ook helemaal geen vrienden ga maken sinds ik niet sociaal en mooi ben. Ook heb ik voor ik word aangenomen op mijn nieuwe school een gesprek waar ik mijn cijferlijst en verzuimlijst moet laten zien. Ik ben daar dus super gestrest over en ook al word ik aangenomen dan durf ik niet naar school te gaan sinds al naar buiten gaan te eng is voor mij.
Ik heb het al tegen mijn ouders gezegd, maar hun zeggen dat ik gewoon naar school moet. Maar ik weet echt niet hoe want elke dag leef ik gewoon met angst en eenzaamheid sinds ik geen vrienden heb. Ik heb wel iets gehoord over thuiszitters op het nieuws namelijk dat hun thuis onderwijs volgen en ik wil dat ook zo graag alleen waarschijnlijk mag het van mijn ouders niet en krijg ik problemen met de leerplichtambtenaar.
Kan iemand me misschien helpen en is er iemand die ook les volgt thuis dus niet naar school gaat?
Groetjess,Anoniem100