Skip to main content

Hoii allemaal,

Ik heb al een paar maanden last van een sociale angststoornis en het heeft veel invloed op mijn leven. Namelijk daardoor ga ik amper naar buiten en naar school. Ik ga al een paar weken niet naar school vanwege mijn sociale angststoornis en daardoor mis ik veel lessen en toetsen waardoor mijn cijferlijst en verzuimlijst ook echt een drama is. Ik ga wel naar een nieuwe school, alleen ik ben dus super bang sinds ik dan helemaal nieuw daar ben en niemand ken.Ik heb het gevoel dat ik ook helemaal geen vrienden ga maken sinds ik niet sociaal en mooi ben. Ook heb ik voor ik word aangenomen op mijn nieuwe school een gesprek waar ik mijn cijferlijst en verzuimlijst moet laten zien. Ik ben daar dus super gestrest over en ook al word ik aangenomen dan durf ik niet naar school te gaan sinds al naar buiten gaan te eng is voor mij.

Ik heb het al tegen mijn ouders gezegd, maar hun zeggen dat ik gewoon naar school moet. Maar ik weet echt niet hoe want elke dag leef ik gewoon met angst en eenzaamheid sinds ik geen vrienden heb. Ik heb wel iets gehoord over thuiszitters op het nieuws namelijk dat hun thuis onderwijs volgen en ik wil dat ook zo graag alleen waarschijnlijk mag het van mijn ouders niet en krijg ik problemen met de leerplichtambtenaar.

Kan iemand me misschien helpen en is er iemand die ook les volgt thuis dus niet naar school gaat?

Groetjess,Anoniem100

Hoi hoi, ja ik ga op dit moment ook niet naar school om dezelfde reden ( depressie en angststoornis). Ik heb er een topic over dus als je het oke vind plak ik dat hier want het is anders een heel verhaal en het gaat om jou! https://forum.kindertelefoon.nl/lichaam-en-gezondheid-37/even-stand-van-zaken-85931

Ik zou echt je willen adviseren om er echt eerlijk en oprecht over te praten met iemand op school, mentor of een vertrouwenspersoon. Wat vervelend dat je ouders je niet geloven! Dan is het helemaal van belang om iemand te vinden die jou verhaal aanhoort en je steunt!  Echt, ga dat vooral doen, wees open en het kan je echt helpen om er over te praten. Alleen dat al lucht iets op.  Heel veel sterkte ermee!! 

Groetjes liefs Tartan X 

hoi @Anoniem100  ja ik zit thuis door depersief autisme en ook sociale angststoornis bij mij is dat al veel langer gelden erger geworden en ik zit nu bijna sinds een jaar thuis wat ik he gedaan nou  me ouders kwamen er achter dat ik school echt niet aan kon ik had dat zelf niet aan gegeven maar had een zm poging gedaan (niet gelukt wand ja he anders typte ik dit nu niet)  en sinds dien heb ik vrijstelling gekregen en ik die mefrou en me ouders hebben toen zelf bestoten om niks te gaan doen dus ook geen thuis school maar sinds kort progammeer ik nu wel dat vind ik wel leuk denk ik en meschien dat ik daar online les in ga volgen dus wat ik probeer te zeggen is dat je het wel tegen je ouders moet proberen duidelijk te maken en meschien kan je het helpen om er over te praten en of met of zonder als je al oud genoeg bent hulp te gaan zoeken hoe moelijk het ook is er over praten is toch het best en ja weet ik is spannend en tot nu toe is het mij ook nog niet gelukt om uberhout wat te zegen tegen iemand maar meshien kan je er mee beginnen om iets of iemand te zoeken die jij vertrouwd en daar je verhaal kwijt kan via online online (vind ik dan he) is meestal wel makelijker dan ofline (in het echt bedoel ik dan)   en ik heb deze link gevonden met de zoek opdracht wat kan je doen als je  sociale angststoornis hebt   Alle angsten/ fobieën op een rij - Mindtuning hoop heel erg dat je er wat aan hebt 

Reageer