Vraag

snijden wat moet ik doen

  • 12 December 2020
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hoi ik snij mezelf eerst waren het er maar een paar sneden maar het zijn er nu heel erg veel ik wil hulp maar ik weet niet tegen wie ik het moet zeggen . Een vrindin van mij heeft het wel gezien en vroeg of het met mij ging en eigelijk wou ik alles zeggen maar dat dutften ik niet dus zij ik dat er niks aan de Hand was en dat ik hulp kreeg maar dat is niet zo ik was bang dat zij mij zou oordelen. Ik durf het ook niet tegen mijn ouders te zeggen ik ben dan bang dat ze boos en of tegengesteld in mij zijn en dat wil ik niet ik heb al heel lang psychologen gehad en ik krijg binnen kort een nieuwen moet ik het daar tegen zeggen ik weet het echt niet


2 reacties

Badge +1

Hoi @Hoihoihoihoi 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.


Groetjes,

Sara

De Kindertelefoon

 

Hey,

Je kunt eens een kijkje nemen op de site sameninmijnschoenen.nl, dat is een site met veel informatie en tips over zelfbeschadiging. Ook staat daar een voorbeeldbrief over hoe je het aan mensen kunt vertellen en je kunt op een ander forum met lotgenoten erover praten en advies vvragen. Je kunt je ouders of psycholoog ook naar die site verwijzen, want er staat ook voor hun veel informatie op, dan hoef jij het niet allemaal te vvertellen.

Verder kun je in dit topic heel veel alternatieven vinden voor zelfbeschadiging. Ik zou dat eens doorkijken en dan voor jezelf op een lijstje zetten wat je zou kunnen doen als alternatief. Als je dan de neiging hebt kun je dat lijstje pakken en je op een andere manier uiten.

Praat erover, dat helpt echt! Succes!

Groetjes,
Simply Me

Reageer