Vraag

snijden mezelf

  • 5 December 2018
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een meisje van 13 en K ben in groep 8 gepest.
het ging in de 1ste steeds beter met me en ik voel me nu weer een tijdje niet fijn. Ik heb tegen mijn beste vriendinnen gezegd dat K me depressief voel alleen het lijkt alsof ze me niet geloven etc, ik heb ze ook al heel vaak over mij horen roddelen.
verder ben ik heel erg onzeker over mijn lichaam.

ik wil eigenlijk mezelf gaan snijden. (Om serieus genomen te worden)
weet iemand waar ik dat moet doen zonder eraan dood te gaan

xoxo

4 reacties

Hoi

Je voelt je, nadat je je even beter hebt gevoeld, weer minder. Wat heftig dat je vroeger gepest bent geweest.

Je hebt het gevoel dat je beste vriendinnen je niet serieus nemen in verband met je depressieve gevoelens. Ik vermoed dat je vriendinnen moeite hebben met zich voorstellen wat die depressieve gevoelens inhouden, of dat ze het een beetje eng vinden.

Jezelf snijden om geloofd te worden is geen goed plan. Ik vermoed dat, aangezien je vriendinnen niet serieus omgaan met wat je vertelt, ze snijwonden ook niet correct zullen interpreteren. Het lijkt me nuttiger dat je een gesprekspartner opzoekt die jou hier beter in begrijpt.

Ondanks het onbegrip van je vriendinnen is het dapper van je dat je dit met je vriendinnen besproken hebt. Denk je dat je hierover een gesprek met je mentor of ouders zou willen hebben? Je kan ook steeds terecht bij de KinderTelefoon. Het lijkt me fijn dat je je gevoelens en onzekerheden met iemand kan delen.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Wat vervelend dat je je zo voelt!

Ik kan het mis hebben, dus verbeter me dan ook. Als je vriendinnen over je roddelen en je verder niet serieus nemen wanneer je ze met zoiets heftigs in vertrouwen neemt, weet ik niet zeker of het wel echt je vrienden zijn. Vrienden roddelen niet over elkaar en helpen elkaar als ze het moeilijk hebben.

Ik vraag me net als @Kenshin af of ze je wonden dan wel juist zouden interpreteren. Daarnaast denk ik dat dat niet de manier is om serieus genomen te worden.

Ik denk dat het slim is om een keer met iemand anders te gaan praten. Je ouders bijvoorbeeld, of je mentor, een vertrouwenspersoon of een leraar. Zij nemen je echt wel serieus en daar heb je géén snijwonden voor nodig.

Begin alsjeblieft niet met snijden. Je verminkt je lichaam alleen maar en je lost er helemaal niks mee op!

Gr. Pin
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties

k heb mezelf gelukkig nog niet gesneden en ik heb ondertussen mijn ouders ingelicht, met mijn vriendinnnen is het nog altijd hetzelfde jammer genoeg

xxx
Hoi,

Wow, super knap dat je jezelf niet hebt gesneden én dat je je ouders hebt ingelicht! Luchtte dat op?

Jammer dat je vrienden nog steeds stom doen. Heb je dat ook tegen je ouders gezegd?

Gr. Pin

Reageer