Snijden/krassen zijn ontdekt door ouders + semi-lange uitleg

  • 17 September 2021
  • 2 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo allemaal, ik heb hier wat te venten.

 

Het is 4 dagen terug begonnen. Ik ben zeer down door de nieuwe coronapas en dat ik buitengesloten word (ongeprikt) en het idee dat ik niet eens een Mcdonalds  meer binnenkom of niet een bioscoop binnen kom doet me denken aan WW2 (NIET DE HOLOCAUST!) en ja, vrienden enzo zijn wel geprikt en gaan natuurlijk van alles doen zonder mij wat wel kut is. Voorkant linker arm zet ik krassen op en heb ik een sneetje op gezet, meeste krassen gaan de volgende dag weg maar die kras ik terug wegens stress. Zitten iets van 10 krassen op. Het viel mijn ouders op dat ik lange mouwen droeg met dit weer en omdat ik altijd korte mouwen aan heb en trokken mijn linkermouw uit en daar hebben ze deze zooi gevonden. Ze bleven kalm maar het is zeer ongemakkelijk.... Ik gebruik als excuus dat dit komt door een tackle met voetballen op zo een kunstgrasveldje maar of ze dat geloven weet ik niet. Ik heb geen idee hoe mijn leven verder moet (ben niet suicidaal) en voel me ziek in mijn kop en helemaal gek. Ik weet niet of ik weer depressief ben (had een depressieve periode toen ik 11 was) of dat ik gewoon me aanstel.


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Bovendien tips om te stoppen zijn meer dan welkom

Heyy

 

Wat naar dat je jezelf pijn doet en dat je je zo slecht voelt!

 

Misschien kan je toch een keer met je ouders gaan praten over hoe je je voelt en vertellen waardoor die krassen echt komen? Dat is misschien erg lastig en eng, maar je ouders zijn er voor je en ze houden heel veel van je! Je ouders kunnen je denk ik echt helpen en ondersteunen om je weer wat beter te gaan voelen! Als je praten eng vind kan je ook een brief / berichtje sturen waarin je verteld hoe je je voelt. Dat is misschien wat makkelijker voor je.

 

Je vraagt ook om tips om te stoppen met krassen..

Op het forum staat een heel mooi topic met allemaal alternatieven tegen zelfbeschadiging. Dat topic heb ik hieronder gelinkt. Misschien kan je dat topic eens rustig doorlezen en wie weet staat er wat tussen wat je kan doen ipv het krassen!

 

Je kan als je het prettig vindt ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 en de mensen daar hebben denk ik ook wel tips voor je en kunnen je ook wel verder helpen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reageer