snijden en niet slapen.

  • 11 November 2018
  • 16 reacties
  • 394 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik maak mezelf helemaal kapot in mijn gedachtes. Wat voor gedachtes zou je dan denken. Nou van alles. Van hoe kan ik alle pijn ver zachte ? Tot aan wil ik dit nog wel? En komt het nog wel goed? Door dat een aantal mensen mij zoveel pijn hebben gedaan vind ik dat ik dat ook verdien. Dus snijd ik mezelf in m'n onderarm. Ook zorg ik er voor dat ik niet tot weinig slaap, dat doe ik omdat ik vind dat ik geen nachtrust verdien. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb het echt geprobeerd om er bij allebei mee te stoppen, maar het lukt niet. Ondertussen ga ik kapot door geen energie zoals fysiek als mentaal. Ik weet niet meer wat ik moet doen

16 reacties

Hoi Stars,

Ik vind het best heftig om te horen dat je jezelf zo veel pijn doet. Waarom heb je zo'n hekel aan jezelf?

Wil je wat meer vertellen over dat je andere mensen pijn hebt gedaan? Wat is er toen gebeurd?

Hoe je dit oplost, is door liever voor jezelf te worden. Dit is moeilijk om alleen te doen, dus ik raad je aan hier hulp bij te zoeken. Uit je andere topic weet ik dat je gesprekken hebt op school. Ik zou dit ook proberen te vertellen aan hen. Laat ze desnoods deze tekst lezen van je post.

Misschien kun je een schriftje beginnen met allemaal positieve dingen over jezelf. Dan schrijf je iedere dag iets goeds over jezelf op. Als je dan even er helemaal doorheen zit en jezelf pijn wil doen, kijk je in het schriftje en lees je de positieve dingen.

Als je wil snijden, probeer jezelf dan af te leiden. Ga bijvoorbeeld naar beneden: beneden snijden de meeste mensen niet, omdat je ouders daar ook kunnen komen. Ga sporten: tijdens sporten komt hetzelfde stofje vrij als bij zelfbeschadiging: endorfine. Door te sporten krijg je zelfs een nog beter gevoel, omdat er veel meer vrijkomt!

Ik hoop dat je wat liever voor jezelf wordt,
Gr. Pin
ik vind dit heel moeilijk om te horen, maar alsnog bedankt.
maar het is zo dat andere mensen mij best veel pijn hebben gedaan waardoor ik denk dat ik dat ook verdien. misschien is het inderdaad een idee om m'n topics aan die vertrouwings persoon te laten zien.
Ik sport al 6 dagen in de week, dat doe inderdaad om alles even te vergeten.
ik weet niet waarom ik z'n hekel aan mezelf heb, zit gewoon totaal niet lekker in m'n vel doordat er afgelopen jaren aantal dingen zijn gebeurd die ik niet heb kunnen verwerken en altijd heb weg gestopt.
Hi,

Wat vind je moeilijk om te horen en waarom?

Oké, dus als ik je een schop geef, omdat ik vind dat je dat verdient, geloof jij dat je dat ook verdient? Ik wil je vragen om daar langer over na te denken. Andere mensen bepalen niet wie jij bent, wat je verdient en wat je moet doen. Dat bepaal jij. Als iemand zegt dat je lelijk bent, ben je dat niet meteen. Als iemand zegt dat je stom bent, ben je dat niet meteen. Als iemand zegt dat je een schop verdient, verdien je dat niet meteen.

Goed dat je sport!

Je hebt dus een aantal dingen weggestopt en daardoor zit je nu niet lekker in je vel. Ik hoop dat het helpt om dit te delen met de vertrouwenspersoon!

Gr. Pin
Ik vind t moeilijk om de waarheid te horen over dat g slecht met me gaat en dat iemand dat ziet,

ik weet niet waarom ik dat heb , waarom ik vind dat ik dat verdien en denk dat t komt omdat ik vind dat ik te kort doe aan andere dat ik het niet waard ben en te kort kom tegen over andere.
Het is ook moeilijk om zo geconfronteerd te worden met je situatie, als deze niet fijn is. Ik hoop alleen wel dat het je ogen opent, zodat je er wat aan kan doen 🙂 Dan is het allemaal voor het goede doel!

Probeer tegen jezelf te zeggen dat je doet wat je kan en dat dat genoeg is. Als je je best doet, kan niemand het je kwalijk nemen als het niet lukt. Je bent een mens, geen robot Je kan niet altijd overal zijn, iedereen helpen, alles goed doen of waar je ook denkt dat je tekort schiet. Onthoud dat!
Praat er met iemand over, jij hebt het recht om over je gevoelens s te praten iedereen heeft dat en iedereen heeft het recht op nachtrust vergeet dat asjebloeft niet ☺
Ik snap je echt maar ff waar snijd jij jezelf mee
Badge +2
Details over hoe je jezelf pijn doet, zijn in strijd met forumregel 9. Het is natuurlijk heel fijn dat je je gevoelens kunt delen, maar hoe je het doet, dat mag niet, daarom is de reactie verwijderd.
Oh sorry. Dat wist ik niet. Is het dat ik vertel hoe ik het doe ? Of is het wat anders??
Als jij vertelt hoe je jezelf beschadigt, kan dit triggerend werken voor anderen. Waarschijnlijk heb je dat helemaal niet zo bedoeld, maar we willen natuurlijk niet dat het iemand op ideeën brengt o.i.d.
Daarom is het denk ik verwijderd.
Oh ik snap het ja! Sorry was inderdaad niet mijn insteek geweest . Ik zal er op letten

Reageer