Skip to main content

hey, ik ben een 16 jarig meisje.

Ik ben heel lang depressief geweest en heb me toen veel gesneden dat was een tijdje gestopt tot paar dagen geleden toen ben ik weer begonnen. Is er iemand die mij kan helpen stoppen of die tips heeft?

Ik merk ook dat ik de pijn fijn vind en das slecht.

Hey! 

Wat jammer dat je je zo slecht voelt dat je je bent gaan snijden! Het is wel super dat je inziet dat dat geen goed plan is en je wilt stoppen, ook dat je hier ene bericht post is al een heel goede stap! 

Ik denk dat ik alleszins kan meegeven dat het een goed idee kan zijn erover te praten. Heb je op jouw school een leerlingenbegeleider, zie je een psycholoog? Dit soort mensen kan jou hiermee helpen. Ook kan het fijn zijn erover te spreken met vrienden en ouders als je dit durft. 

Dit is een topic waarin je een lijst met mogelijke alternatieven vindt die je kunnen helpen. Daar vindt je ook andere manieren om een vorm van pijn te krijgen, zoals een elastiekje afschieten op je pols. 

Het is ook belangrijk als je voelt dat je eigenlijk wilt gaan snijden, dat je dan probeert na te denken over de gevolgen, zoals verbergen en littekens, en afleiding te zoeken. 

Veel succes! 

Groetjes

Lot


Hee,

Wat naar dat je weer begonnen bent met snijden, goed dat je zelf ook kunt inzien dat het slecht is en hier komt vragen om tips.

xLotx heeft al goede tips en ideeën geven. Wat ik daaraan zou willen toevoegen is dat je er mee geholpen bent als je bedenkt waarom je jezelf snijd. Je geeft aan dat je depressief bent geweest en toen hebt gesneden en je het nu weer doet.

Wat is er gebeurd of wat is er veranderd dat je het nu weer bent gaan doen? En wat zou je kunnen doen of veranderen of wat heb je nodig om dat weer te veranderen zodat je niet de neiging krijgt om te snijden?

Dit zijn misschien moeilijke vragen en misschien heb je voor jezelf niet gelijk een antwoord. Het kan je heel erg helpen als je hier met iemand over praat zodat je je verhaal kwijt kunt en die persoon ook met je mee kan denken.

Daarnaast zijn er lijsten met alternatieven die je erbij kunt pakken op het moment dat je de neiging hebt om te voorkomen dat je gaat snijden.

Je kunt ook eens een kijkje nemen op de site www.sameninmijnschoenen.nl of www.stichtingzelfbeschadiging.nl, die hebben ook een forum waar je kunt praten en vragen over zelfbeschadiging en tips.

Groetjes,
Simply Me


Hee,

Wat naar dat je weer begonnen bent met snijden, goed dat je zelf ook kunt inzien dat het slecht is en hier komt vragen om tips.

xLotx heeft al goede tips en ideeën geven. Wat ik daaraan zou willen toevoegen is dat je er mee geholpen bent als je bedenkt waarom je jezelf snijd. Je geeft aan dat je depressief bent geweest en toen hebt gesneden en je het nu weer doet.

Wat is er gebeurd of wat is er veranderd dat je het nu weer bent gaan doen? En wat zou je kunnen doen of veranderen of wat heb je nodig om dat weer te veranderen zodat je niet de neiging krijgt om te snijden?

Dit zijn misschien moeilijke vragen en misschien heb je voor jezelf niet gelijk een antwoord. Het kan je heel erg helpen als je hier met iemand over praat zodat je je verhaal kwijt kunt en die persoon ook met je mee kan denken.

Daarnaast zijn er lijsten met alternatieven die je erbij kunt pakken op het moment dat je de neiging hebt om te voorkomen dat je gaat snijden.

Je kunt ook eens een kijkje nemen op de site www.sameninmijnschoenen.nl of www.stichtingzelfbeschadiging.nl, die hebben ook een forum waar je kunt praten en vragen over zelfbeschadiging en tips.

Groetjes,
Simply Me

hey dankjewel ik zal er metten even naar kijken!

 


Reageer