Vraag

Snijden

  • 15 January 2021
  • 4 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hii allemaal 💛

ik ben op 11 oktober 2020 begonnen met mezelf snijden ik kon stoppen ben ook gestopt.          Maar ik denk er de laatste tijd weer aan nu het ook uit is met me boy.                                                          Ik weet het even niet meer,                                                                                                                                                        En elke x als ik me ogen dicht doe zie ik de schaar.                                                                                                

Help plz 🥺


4 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Wat goed dat je bent gestopt met snijden, er is dus ook geen reden om er weer mee te beginnen… hier wat alternatieve voor zelfbeschadiging..groetjez,

-flopflop13 

Hee,

Wat naar dat je begonnen bent met snijden, maar goed dat je bent gestopt en hier om tips komt vragen nu je merkt dat de neiging weer sterker word.

Het gaat je meer helpen als je de oorzaak van deze neiging aanpakt. Je geeft aan dat je het moeilijk hebt omdat het uit is met je boy, vervelend! Wat kun je doen op de momenten dat je het zwaar hebt en die neiging hebt. Er zijn veel andere gezondere manieren om je gevoel te uiten en daarmee om te gaan.

Er zijn lijsten met heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging. Op de site van Stichting Zelfbeschadiging kun je er eentje vinden met 335 alternatieven: Alternatieven voor zelfbeschadiging – Stichting Zelfbeschadiging  Lees dat eens voor jezelf door.

Wat je denk ik het beste kunt doen is een aantal alternatieven waarvan jij denkt dat ze jou kunnen helpen op het moment dat je drang hebt opschrijven. Als je dan een moeilijk moment hebt, kun je dat lijstje erbij pakken en een alternatief gaan doen.  

Je kunt ook eens een kijkje nemen op de site www.sameninmijnschoenen.nl, daar kun je ook de lijst vinden met alternatieven voor zelfbeschadiging. Ook staat er wat meer uitgelegd over bijvoorbeeld waarom mensen zich snijden en wat voor effect het heeft. Je vind er ook tips over hoe je met iemand erover kan praten. 

Snijden lijkt nu misschien een oplossing om van je gevoel af te komen, maar het neemt je gevoel niet weg. Het komt steeds terug en vaak nog heftiger ook. Dan wil je jezelf weer snijden en omdat het heftiger is doe je het steeds meer en wordt het een verslaving. Dat is niet wat je wilt. 

Zoek iemand die je vertrouwt en praat daarmee. Je hoeft echt niet gelijk te vertellen dat je de neiging hebt om jezelf te snijden. Gewoon een goed gesprek met iemand kan je al enorm helpen. Dat er iemand is die naar je luistert, jij kan je verhaal kwijt en diegene kan met je meedenken. 

Je kunt bijvoorbeeld ook een app downloaden zoals 'I am sober’ of 'calm harm'. Daarop staan bijvoorbeeld alternatieven en is er een community met mensen om elkaar te steunen en te helpen.

Succes en sterkte! 

Groetjes, 
Simply Me

Reputatie 1
Badge

Hey

Wat vervelend dat het uit is, maar hij mag geen rede zijn dat jij jezelf pijn gaat doen. Hij is dit niet waard. Spreek met mensen af om wie je geeft en vergeet hem. Je kan met iemand erover gaan praten en jezelf weer moed inspreken. Plan ff een aantal leuke afspraken waar je naar kan uitkijken. Beschadig jezelf alsjeblieft niet.

XX

 

Ontzettend bedankt ik ga zeker ff op de website kijken

 

Reageer