snijden

  • 18 August 2020
  • 13 reacties
  • 218 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Als je mijn vorige topic heb gelezen hier komt het vervolg:

Ik heb het tegen mijn vriendin vertelt en ze wilt nu niks meer van me weten dus ben ik haar kwijt maar haar kennende is ze het volgend jaar vergeten maar ik ben begonnen met snijden in m'n pols onder mijn zweetbandje is er iemand die weet hoe ik nieuwe vrienden krijg?

Tussen haakjes ik ben super slecht in vrienden krijgen

Gr. ThatOneGayGuy


13 reacties

Je zou mensen via school/sport kunnen leren kennen

 

Dat is weer een lekker kort antwoord

Wat mij meer dwarszit is dat jij jezelf snijd.

Kan je daarmee stoppen? Of is dat erg lastig?

Hey! 

Ik ben het best wel met @ronald2001 eens.

Je zou inderdaad via school/sport/online vrienden kunnen maken, maar ik denk dat je vooral niet te druk moet maken over dat je vrienden MOET maken. 

Ook maak ik mij meer zorgen over het snijden. Ik denk dat ik/wij (als je wilt) je daarmee iets beter kunnen helpen als we weten wat de reden is. 

Beauuutje

 

Ik ben begonnen met snijden omdat ik mezelf straf omdat ik het fout heb gezegd tegen mijn vriendin en nee ik ga er niet mee stoppen het voelt te goed

Hoi

ik heb gemerkt dat als je echt jezelf bent en zelf accepteert wie je bent dat andere mensen daar heel goed op reageren en dat je veel makkelijker vrienden kunt maken . Als je tips wilt hoe je dat kunt doen of als je een probleem hebt wat je daar in tegen houdt vraag het maar dan zal ik proberen te helpen.  Ik weet dat snijden heel fijn en verslavend kan zijn maar ik zou toch proberen iets anders te zoeken wat je datzelfde gevoel geeft maar waar je minder problemen van krijgt. En ook aan de oorzaak proberen te werken waardoor je dat wilt doen.  En als je nu niet kunt stoppen let aub heel goed op bij je pols doe het ergens veiliger. Je wilt geen ader raken. En al zou je dat niks uitmaken mij maakt het wel uit. Ik wil niet dat iets met je gebeurt ❤️

Bedankt voor de reactie maar het probleem is al dat ik niet met mezelf kan leven ik zal zeggen wrm:

-ik ben genderfluid

-ik ben verslaafd aan gamen

-ik ben verslaafd aan koffie

-ik heb gestolen

 

Snap je nu wrm ik niet met mezelf kan leven?

Gr. ThatOneGayGuy

Ik begrijp waarom je je zo voelt maar ik denk niet dat er voor jou niks aan te doen is. Dat je genderfluid bent dat is zo. Maar ik denk dat die andere dingen een gevolg zijn van hoe je je voelt. Ik persoonlijk zou het geen probleem vinden als iemand genderfluid is die ik ken. Ik denk dat als mensen dat wel hebben dat het vaak komt doordat ze het niet goed begrijpen. Misschien kun je mensen in je omgeving informeren over wat het betekent om genderfluid te zijn en ondertussen vooral jezelf zijn. Dan zullen ze zien dat je gewoon een mens bent en helemaal niet zo anders dan hun.

Heel erg bedankt

Ik ben aan mijn duimen gaan snijden is dat beter?

Hi ThatOneGayGuy,

Ik heb ff gekeken naar je andere topics. Als ik het goed begrijp zijn er nu een paar dingen die spelen:
-Je hebt twijfels over je genderidentiteit: Je denkt dat je genderfluïde zou kunnen zijn.
-Je hebt twijfels over je geaardheid. Je schrijft dat je denkt dat je homo/lesbisch bent. 
-Je hebt deze dingen met een vriendin gedeeld waar je ook verliefd op bent. Zij wil nu geen contact meer.
-Je snijdt jezelf en hebt soms suïcidale gedachten.

Dat is best wel wat zeg! Wat goed dat je naar het forum bent gekomen om wat hulp te zoeken :) Ik ga even rustig alle onderwerpen langs om te kijken of ik nog wat nuttigs te zeggen heb :)

Twijfels over je genderidentiteit zijn lastig. Dat weet ik als geen ander. Misschien heb je m'n profiel gecheckt - je hebt in ieder geval wel ff naar een topic van me gekeken - dus dan weet je dat ik transgender ben. Ik zit nog steeds midden in mijn zoektocht naar mijn genderidentiteit. Als je daar net mee begint, lijkt het mij heel nuttig om meer te leren over gender. Dit kan door informatie, echte feiten te zoeken. Wat is genderidentiteit en wat houdt genderfluïde zijn precies in? Daarnaast kun je kijken/lezen/luisteren naar ervaringen van andere mensen die zich als transgender identificeren. Lotgenotencontact kan ook erg helpen.

Voor het eerste, de informatie, kun je terecht bij https://iedereenisanders.nl/ Dit is een Nederlandse website met veel informatie over gender en seksualiteit. 
Voor het tweede, de ervaringen van anderen, kun je bv Youtube filmpjes kijken. Ook is er een serie van de KRO-NCRV, Hij is een zij. Deze serie volgt in meerdere seizoenen verschillende transgender personen. Er zitten later ook wat non-binaire jongeren bij. Zoals je wellicht al weet is de identiteit '’genderfluïde'’ onderdeel van de non-binaire 'paraplu’. Dat zou dus kunnen helpen.
Tot slot, het lotgenotencontact. Hiervoor kun je bv naar Jong&Out. Dit een een safe space voor LGBT+ jongeren. Iedereen is hier 18 jaar of jonger, dat wordt gecheckt, dus je weet sowieso dat je veilig bent en je niet met een pedofiel ofzo aan het chatten bent. Je kan hier met andere jongeren in gesprek gaan over je genderidentiteit en/of geaardheid. Je kan ook alleen meelezen met wat andere jongeren daar plaatsen. 

Het belangrijkste is dat je bij jezelf gaat ontdekken wat jij het prettigste vindt. Wat voelt het meeste als jezelf? Welke voornaamwoorden (hij/zij/hen) horen hierbij? Heb je liever dat mensen je meneer of mevrouw noemen of vind je dit allebei niet zo fijn of wisselt dit? Kan het helpen om je kapsel te veranderen, om een andere naam te proberen of om je kledingsstijl aan te passen? Dit zijn factoren die je kan veranderen die je '’genderexpressie'’ dan ook veranderen. Uiteindelijk gaat het erom dat je een manier vindt waarop jij comfortabel met jezelf bent. Welk label hierbij hoort, is (denk ik) minder belangrijk. Zo lang jij maar weet wie je bent en je diegene kan zijn!

 

Je hebt ook twijfels over je seksualiteit. Wat lastig dat dat allemaal tegelijk komt! Heb je alleen moeite met je seksualiteit, omdat je niet zo goed weet wat je gender is? Als je weet op welk(e) geslacht(en) je valt, is dat eigenlijk alles wat je moet weten. En hoe je dat nu noemt, is dan toch bijzaak?

Je schreef wel expliciet '’homo/lesbisch'’. Daaruit maak ik dan op dat je eigenlijk niet weet of je op jongens of meisjes valt of allebei. Klopt dat? Je schreef echter ook dat je op je vriendin verliefd bent, dus dan weten we in ieder geval dat je je aangetrokken voelt tot meisjes, toch?

Wat mij helpt met mijn seksualiteit, is om te bedenken dat je het niet zo hoeft te weten. Je komt vanzelf iemand tegen waar je verliefd op wordt en dat is waar het dan om gaat. Liefde is liefde, op welk geslacht dan ook. Het is niet erg om gay te zijn. Alles is oké en zo lang je dat maar weet, kan er een hele last van je schouders af vallen.

Jong&Out is overigens ook een goede plek om struggles met je seksualiteit te bespreken met andere LGBT+ jongeren!

 

Dan vertel je in dit topic dat je deze dingen met je vriendin hebt gedeeld. Nu wil ze niet meer met je praten. Wat naar dat ze zo heeft gereageerd! 

Het kan natuurlijk zijn dat ze ff is geschrokken, maar dat ze later weer bijdraait. Dat weet ik natuurlijk niet en ik was er verder ook niet bij. Ik weet dus niet wat ze allemaal heeft gezegd en wat er is gebeurd. Mijn ervaring is wel dat als mensen je niet accepteren voor wie je bent, dat ze je aandacht niet waard zijn.

Helaas heb je niet zo veel vrienden en je schrijft dat je het lastig vindt om nieuwe vrienden te maken. Dat lijkt me moeilijk! Zijn er misschien op school mensen waar je mee om kan gaan? Je kan eventueel kijken of er op school een GSA is. Deze groep houdt zich bezig met LGBT+ rechten en gelijkheid op school. Hier zou je vrienden kunnen maken die je sowieso accepteren en die je misschien ook wel heel goed snappen. Ook zou je online contact kunnen zoeken met jongeren in dezelfde situatie.

Je kan dan beginnen om gewoon een praatje te maken over onbenullige dingen. Dingen als '’hoi, hoe gaat het?'’ Als je dan elkaars vragen blijft beantwoorden, kan er zo een dieper gesprek ontstaan! Dat hoeft echt niet in 1x goed te gaan en misschien vind je het wel heel eng, maar als je dit blijft doen, kom je vanzelf iemand tegen waarmee het klikt.

 

Tot slot schrijf je nog dat je je dus eigenlijk heel slecht voelt. Je bent jezelf gaan snijden. Eerst onder je zweetbandje en nu in je duim. Nee, da's niet beter. Snijden is sowieso niet goed. Het is geen goede manier om met je gevoelens om te gaan. Er zijn een miljoen redenen om te snijden en ik weet natuurlijk niet waarom jij bent gaan snijden. Wel weet ik dat het niks gaat oplossen. Wat je ook voelt, er zijn altijd alternatieven. Kijk maar bv naar dit topic, Alternatieven zelfbeschadiging. Hierin worden super veel alternatieven voor zelfbeschadiging genoemd. Ik denk dat daar iets bij zit wat je zou kunnen doen als je je wil snijden!

Waar ik me meer zorgen om maak dan dat je jezelf snijdt, is waarom je jezelf snijdt. Nu kan ik dus wel een gokje doen waarom, aangezien ik net een hele hoop dingen heb getypt over dingen waar je mee zit. Ik vind het dan ook niet gek dat je je zo slecht voelt, vooral omdat er niemand lijkt te zijn waarmee je dit kan delen. Je hebt het heel moedig gedeeld met een vriendin, maar dat pakte niet goed uit. Ik snap dat je dan nu niet meer staat te springen om nog een keer met iemand te gaan praten, maar ik wil je wel aanmoedigen om dit te gaan doen. Ik denk dat school hiervoor een goede plek is. Misschien ben je alweer begonnen en anders begin je binnen nu en 1.5 week. Je zou naar je mentor kunnen gaan, naar een vertrouwenspersoon of naar de GSA van je school (meestal zit hier ook een docent bij aangesloten). Zij zullen je niet veroordelen en met hen kun je praten en kijken wat je verder nodig hebt. Denk je dat je dat zou durven? Je schreef ergens dat je wel een briefje zou kunnen gebruiken om iets te vertellen. Dat kun je nu weer doen. Je kan ook je verhaal alvast in het mailtje zetten. Dan weet de docent al een beetje wat er speelt en kan ie je helpen het gesprek op gang te brengen.

Voor nu zou ik je alleen willen vragen om de voorwerpen waarmee je jezelf snijdt weg te gooien. Deze brengen je alleen maar in de verleiding en het is belangrijk dat jij veilig bent. Denk je dat dat lukt?

Hopelijk heb je iets aan deze reactie,

Gr. Pin

@Pin 

Je kan eventueel kijken of er op school een GSA is. Deze groep houdt zich bezig met LGBT+ rechten en gelijkheid op school.

Nee er is jammer genoeg niet zo'n groep

 

Je kan dan beginnen om gewoon een praatje te maken over onbenullige dingen. Dingen als '’hoi, hoe gaat het?'’ Als je dan elkaars vragen blijft beantwoorden, kan er zo een dieper gesprek ontstaan! Dat hoeft echt niet in 1x goed te gaan en misschien vind je het wel heel eng, maar als je dit blijft doen, kom je vanzelf iemand tegen waarmee het klikt.

Bedankt dat zal ik is proberen!

 

Je kan ook je verhaal alvast in het mailtje zetten.

Dat is wel een slim idee zodat als ik er toe aan ben het te vertellen

 

Voor nu zou ik je alleen willen vragen om de voorwerpen waarmee je jezelf snijdt weg te gooien. Deze brengen je alleen maar in de verleiding en het is belangrijk dat jij veilig bent. Denk je dat dat lukt?

Nee ik denk het niet want de messen waarmee ik snijd zijn deel van mij zakmessen verzameling

 

Hopelijk heb je iets aan deze reactie

Heel veel!

 

 

 

Gr. ThatOneGayGuy

Hee,

Jammer dat jouw school geen GSA heeft. Hebben ze wel een leerlingenraad? Je zou hen (eventueel anoniem) kunnen berichten dat je daar behoefte aan zou hebben (als dat zo is). Zij zouden zoiets kunnen opstarten.

Jammer dat je je messen niet weg kan doen. Kun je ze eventueel wel verplaatsen naar een plek waar iedereen ze bv kan zien? Dat als je 's avonds ze zou pakken, je ouders wakker worden oid. Iets waardoor er een grotere drempel is om ze te pakken.

Fijn dat de reactie wat heeft geholpen!

Gr. Pin

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

@ Pin

Ze beneden leggen valt op want het zijn er 18 maar ik kan het wel in een kast doen met een slot erop en de sleutel beneden leggen?

 

Gr. ThatOneGayGuy

Oh cool dat je in de leerlingenraad zit! Ik zou dat zeker eens melden daar!

Goed idee om dan de sleutel ergens neer te leggen. Slim bedacht! Hopelijk helpt dat wat!

Gr. Pin

Reageer