Vraag

snijden

  • 2 June 2020
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hoi ik zat te overwegen zelfmoord te plegen ik heb een alternatief mezelf snijden het heeft gewoon een fijn gevoel ik ben gister begonnen ik weet dat ik dit niet moet doen beter als zelfmoord De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumrege 9. 


4 reacties

hoi @DIËZZ ik snap je gevoel. Ik heb mij vroeger ook veel gesneden en zelfmoord pogingen gedaan. 

Ik heb nu veel littekens die blijvend zijn en dus niet meer weggaan. 

Je zei zelf al . Het is niet goed nee. Dus ik kan je zeggen uit ervaring dat je beter kan stoppen. 

Ik weet niet de reden waarom je dit wilt doen, maar je moet weten dat dit niet de oplossing is.

Als je de neiging krijgt kan je altijd anoniem met de kindertelefoon chatten of bellen. Of chat of bel anoniem met 0900 0113.  Je kan het natuurlijk ook vertellen tegen iemand die je vertrouwt zoals je mentor of een vriend.  Je moet weten dat praten vaak enorm helpt en opluchting  geeft .

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Sterkte. 

Groetjes gebruiker c 

Hey,

Oh, wat naar dat je overwoog om zelfmoord te plegen.. hoezo wilde je dat doen? Durf je het om er over te praten met iemand die je vertrouwd, zoals je mentor of je ouders bijvoorbeeld? 

En dan over het snijden, ik snap best goed dat je je snijdt. Je bent niet de enige die het moeilijk heeft en de mentale pijn voor even niet meer wilt voelen. Maar ik zou het snijden je echt willen afraden. Het zal je uiteindelijk niet veel helpen en je houdt er later littekens aan over. Het kan op een gegeven moment ook verslavend gaan werken en dan is het heel moeilijk om te stoppen. Ik snap dat dat misschien moeilijk is om nu te zien. Ik heb mezelf ook vaak gesneden en ik ben er nu deels mee gestopt, maar ik heb er hele erge spijt van. De littekens blijf ik nu zien en ook anderen in mijn omgeving gaan nu vragen stellen over die littekens. Ik zie nu ook in dat het snijden maar voor even geholpen heeft, om even die mentale pijn niet meer te voelen, maar dat het niets heeft opgelost. 

Ik kan je er natuurlijk niet in tegen houden, maar als je je wilt snijden zou ik je aanraden om dit topic te bekijken. Er staan allemaal alternatieven in voor het snijden die niet schadelijk voor je zijn. 

Hopelijk heb je hier iets aan. Als je iets wilt vertellen over waarom je zo graag zelfmoord wilt plegen, dan kunnen we je helpen. Maar je bent natuurlijk tot niets verplicht. 

Groeten,

TheColorGreen

Reputatie 5
Badge +4

alsjeblieft stop nu het nog kan! ik snijd mezelf en heb er ongelofelijk veel spijt van! je kan niet meer stoppen en je krijgt littekens. mensen zien jou niet meer maar als het jongens of meisje dat zich heeft gesneden. 

en denk ff na, hoe ga je dit verbergen?! de zomer komt eraan en ik denk niet dat je ouders er blij mij zijn. ik weet dat je nu denkt zovan blabla wat een gezeik ik ga niet naar jou luisteren. (miss niet) maar luister alsjeblieft naar mij! je wilt niet in dezelfde situatie als ik in zitten! ik kan niet zomaar een t-shirt aan doen zonder dat ik word aangestaard of ondervraagd word met WaArVaN ZiJn DiE LiTtEkEnS? dat wil je niet, luister naar mij en probeer er mee te stoppen het is voor je eigen bestwil

please stop daarmee

Reageer