Hey,
Ik snap de gedachte dat je het nu liever zelf oplost. Iedere keer als je een psycholoog bezocht, werd het latet alleen maar erger. Echter is de kans veel groter dat je het onder controle krijgt als je toch weer hulp zoekt. Het is goed mogelijk dat er vroeger niet genoeg is gekeken naar hoe je kan voorkomen dat je terugvalt. Jullie zouden daar nu wel goed op kunnen focussen en bv therapie wat meer afbouwen. Eerst ga je misschien iedere week, later om de week, een maand later etc. Zo heb je iets om op terug te vallen als het fout zou gaan.
In ieder geval, ik denk dat het dus wel echt slim is om er weer hulp bij te halen. Durf je dit met iemand te delen en naar je huisarts te gaan?
Gr. Pin
Hoi
Waar je op jezelf mee aan de slag zou kunnen, is met deze lijst gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging. Neem ze gerust eens door, en noteer eventueel de alternatieven die je liggen. Op die manier heb je een handig lijstje bij de hand, voor wanneer de drang naar snijden groot wordt.
Aangezien je in behandeling bij een psycholoog geholpen was voor het snijden, zou ik je toch graag aanraden weer hulp op te zoeken. Eventueel zouden jullie dit keer kunnen werken met de terugval die je al tweemaal had. Het is namelijk niet ongebruikelijk om te hervallen; zelfbeschadiging is ten slotte verslavend.
Als je op moeilijke momenten nood hebt aan een luisterend oor, kan je terecht bij de Kindertelefoon. Daar kan je anoniem bellen en chatten. Met iemand praten in je omgeving is ook een goede optie. Alvast goed van je dat je dit topic aangemaakt hebt; hopelijk luchtte dat op.
Gr. Kenshin
Beste @anoniem_ 2005 zoals de rest al zei snap ik dat je dit zelf wilt oplossen.
Goed dat je bij de psycholoog bent geweest toen.
Ik heb mij vroeger ook vaak gesneden en heb er wat littekens van. Die niet weg gaan. Ik heb het vaak gedaan om een rede waar ik niet blij mee ben en nu dit gevoel niet meer heb.
Ik ben zelf misschien niet echt een goed voorbeeld maar ik heb het verholpen toen de reden van het snijden weg kwam.
Niemand is perfect.
Je kan wel denk ik beter naar iemand toe gaan en daar blijven voor een iets langere tijd. En als het weg is het steeds beetje bij beetje verminderen.
Snijden geeft littekens die vaak niet meer weg gaan.(Maar dat wist je vast al)
Als je er iets aan doet beperk je de schade . Maar dat moet je zelf weten.
En als je weer de nijging krijgt @Kenshin al zegt kan je terecht bij de kindertelefoon.
Gr. Gebruiker c