Vraag

snijden

  • 3 May 2020
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik ben de laatste tijd heel erg depressief en het word erger ik snij mezelf al een lange tijd en doe vaak pogingen tot zm maar ik ben er klaar mee en wil wat tips ik snij ook steeds dieper en ik heb veel ruzie met mijn moeder en word heel snel boos en dat thuis zitten maakt het er niet beter op iemand tips ( mijn ouders zijn gescheiden)


1 reactie

Hoi

 

Wat vervelend voor je dat je je zo voelt. Erg naar dat je al meerdere keren een poging tot zm gedaan hebt, en dat je jezelf pijn doet. Ook niet prettig dat je vaak ruzie hebt met je moeder. 

 

Voor het snijden zou je dit topic kunnen doornemen. Daarin worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging geboden. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen schreeuwen in een kussen, of je gevoelens kunnen noteren op een velletje papier dat je vervolgens verscheurt. 

 

Aangezien je het niet gemakkelijk lijkt te hebben, zou ik je graag aanraden om je situatie met iemand te bespreken. Durf je naar je mentor, favoriete docent, vertrouwd familielid of huisarts toe? Deze zouden je kunnen helpen. Als een real life gesprek momenteel geen optie is, kan je ook mailen. 

 

Wanneer je woede voelt opkomen, kan het helpen om je af te zonderen in een aparte ruimte. Daar kan je je even uitleven op een boxbal of kussen, of kan je even naar troostende muziek luisteren. Ruziën wanneer je boos bent leidt namelijk zelden tot wat goeds. 

 

Als zm-gedachten naar boven komen, kan het helpen om contact op te nemen met 113. Daar kan er zorgvuldig naar je geluisterd worden, en krijg je een hoop nuttige tips mee. Alvast verstandig van je om dit topic te openen; ik hoop dat dat opluchtte. 

 

Gr. Kenshin

Reageer