Vraag

snijden

  • 23 February 2020
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi, ik voel me ontzettend kut en ik heb me al eerder gesneden maar ik was gestopt. gisteravond was er iets gebeurd waardoor ik me echt heel slecht voelde en heb me opnieuw gesneden. het is op mijn onderarm en erg zichtbaar. met gym kan ik wel een trui aandoen maar ik werk in een restaurant en ik moet korte mouwen aan als ik werk. ik heb echt tips nodig hoe ik dit moet verbergen. ik wil echt niet dat mijn collega’s of gasten het zien en het is geen mogelijkheid om een lange mouwen shirt te dragen. het zit op mijn hele onderarm dus armbandjes gaat helaas ook niet werken. het zou me echt ontzettend helpen als jullie wat tips hebben. 

groetjes 


4 reacties

Badge +1

Verberg het niet en ga met iemand praten

 

je kan het met make up ver stoppen

hoi yolo,

 

ik begrijp hoe je je voelt, ik heb me de afgelopen 5 jaar flink veel gesneden. benen, armen, heupen, buik, verzin t maar en dr zijn wel streepjes te vinden. In het begin was het nog wel te verbergen maar op een gegeven moment had ik het op de bovenkant van mn onderarm, waar iedereen het dus kon zien…

Ik heb er een aantal maanden lang foundation op gedaan en concealer waardoor het minder zichtbaar was, maar de littekens zijn 3d dus je zag het wel soms. ook heb ik er altijd litteken crème op gesmeerd waardoor het (denk ik) beter genezen is. Mijn advies zou zijn om er dus make-up op te doen als je je er echt heel erg voor schaamt en misschien kun je iemand vinden om mee te praten? mag ook best met mij! 

Ik hoop dat het snel weer beter met je gaat en dat je niet meer hoeft te snijden <3 take care

xx 

Badge

Je zou een aantal elastiekjes of scrunchie om je arm kunnen doen.

Maar praat er asjeblieft met iemand over want snijden is echt geen optie, geloof me ik weet er alles van

Hey yolo

 

Hierboven werden al enkele tips gegeven voor het verbergen van je verwondingen. Echter lijkt voorkomen me beter dan genezen, en hoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan, geef ik je graag dit topic mee. In dat topic staan namelijk een hoop gezonde alternatieven opgesomd voor zelfbeschadiging. Neem het gerust eens door. 

 

Zoals al gezegd werd, blijf je hier best niet alleen mee zitten, zeker als je het momenteel moeilijk hebt. Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan? Een vertrouwenspersoon op school bijvoorbeeld, of een familielid? De Kindertelefoon is er ook voor je. 

 

Gr. Kenshin

Reageer