Vraag

Snijden

  • 21 June 2018
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet dat hier erg veel vragen over zijn maar alsnog
Veel van mijn vrienden zijn erg depressief waaronder ik ook we zeggen altijd voor de grap dat verpesten kinderen elkaar opzoeken
We snijden onszelf helaas ook een er word heel makkelijk gedaan over in onze groep wat ik echt niet begrijp mijn hele arm staat vol krassen en heb steeds weer meer aanvallen wat moet ik doen? En hoe kan ik me vrienden helpen

3 reacties

Hoi wat heftig, zoek hulp allemaal! Ga naar jullie mentor of ouders. Snij jezelf niet de littkens blijven levenslang en je zult altijd herinnerd worden aan deze heftige tijd, en je zou ook niet willen dat je kinderen later vragen hoe die littekens komen wees een voorbeeld. Snijden is absoluut niet stoer of iets degelijks het is juist enorm heftig. Ik sneed mezelf ook en ben er soortvan van af door mijn vriendje waar ik veel steun van heb. Jullie moeten elkaar steunen en jullie problemen vertellen!

http://www.tienerproblemen.nl/index.php?topic=5109.0

Bekijk deze website!

Enorm suc6 en sterkte!

Mvg.
Ja we helpen elkaar al zo veel als het kan maar alsnog word niet alles verteld waardoor het nog steeds gebeurd.. dank u wel
Hey!

Zelf heb ik ook gesneden, dit kan erg ongemakkelijke situaties opleveren. Vragen over waar je wonden/littekens vandaan komen en de awkward momenten van je (achteraf gezien) slechte smoesjes. Klinkt natuurlijk gek, maar ik denk dat als je wilt stoppen met snijden en je vrienden wilt helpen je misschien ook buiten die vriendengroep vrienden moet gaan maken. Of praat anders over je problemen met je ouders of een huisarts. Ik merkte heel erg dat als ik bij andere mensen was met een depressie of een negatieve houding, mijn snijden veel erger werd. Dus positieve mensen om je heen kan echt verschil maken. Maak ook het snijden bespreekbaar met je vrienden, en geef vooral ook je grenzen aan. Zeg dat je eigenlijk wilt stoppen en dat je het raar vind dat iedereen er zo gemakkelijk over doet!

Reageer